Opel Vectra

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JariTre
'Agila'

Opel Vectra

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Morjensta kaikille. Ensimmäinen viesti tänne tuleekin sitten olemaan hieman hölmöhkö.

Olen ihmetellyt erästä 2000-vuoden (+/- vuosi suuntaan tai toiseen) farmari Opel Vectraa. Auto on seissyt nyt varmaan n. 3 vuotta tuossa pihalla. Kuinkakohan pahasti kyseinen auto on jo mennyt pilalle? Muistan että se on siihen ajettu. Pellit ovat ihan kunnossa, mutta sisällä näkyy jo jotain pientä "kukkimista" penkeissä. Ja kyseessä on automaattivaihteinen malli.

Saako tuommoisesta enää mitään peliä ja kuinkakohan kallista hupia se on?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: Opel Vectra

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Homettako penkeissä?
Taitaa kannattaa jättää ostamatta. Pilaat vaan terveytes.
Kysy omistajalta miksi siihen on jätetty? Oliko jotain vikaa? Tankissa oleva bensa saattaa olla hapanta jo.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Olkoonpa kori kuinka hyvä tahansa, niin järkevä kauppahinta olisi ykkössatasia.
JariTre
'Agila'

Joo, mä olen laittanut omistajalle viestiä ja odottelen vastausta. Farkkua perhe tarttis ja jos tosta sais pienehköllä (?) vaivalla auton niin hyvä ois. Mutta joutuuko esim. moottoriin tekemään jotain öljynvaihdon ja tiivisteiden vaihdon lisäksi noin pitkän seisonnan jälkeen?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Tankin joutunet valuttamaan tyhjäksi ja ehkä putkiston. Tuoretta bensaa tilalle ja kokeilee käyntiin.
Jarrut voi olla jumissa, eli voit joutua herkistelemään ennen kuin saat liikkeelle. Ole varovainen kun saat auton liikkeelle, voi olla, että ei olekaan jarruja enää... Ole varovainen.
Oikeastaan kaikki liikkuvat osat voi olla haukannut kiinni vuosien aikana.
Moottorin näkee mitä tarvitsee tehdä kunhan saat ensin käyntiin ja ajettua jonkun aikaa.
Jos pysyy liemet koneessa, niin hyvä. Jos ei, korjausta tiedossa.

Konepelti kannattaa nostaa ylös ennen ekoja savuja ja tarkistaa, onko sielä nesteitä enää?
Öljytikkua kannattaa tutkia kriittisesti. Katso auton alle, onko merkkejä lätäköistä/vuodoista. Jarrunesteet?
Akku on hengetön, joten uusi akku valmiiksi mukaan.

Itse en perhettäni homeiseen autoon laittaisi, vaikka kuinka saisi halvalla. Kova putsaus on sisustaan tehtävä, mikäli kangas edes sitä enää kestää. Saattaa meinaan lähteä penkistä kankaat homeen mukana.

Ihan näin näkemättä pitäisin tuota autoa paalauskuntoisena tai osina myisin rompetorilla, hintaa ei kannata olla paljon satasta enempää.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
JariTre
'Agila'

Ei tossa autossa pahemmin noita läikkiä ole. Pikkurillinpään kokoisia ja ei kovin montaa. Mutta saa nyt nähdä tuleeko omistajalta mitään vastausta. Ja kannattaako tuolle sitten mitään enää tehdä. Riippuu siis onko tossa pahempia vikoja. Joku syy luulisi olevan kun on tohon jätetty.
Speedster tbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Speedster tbo »

Onhan noita kaikennäköisiä homeen poisto aineita myytävänä. Esim. http://www.biovasa.fi/puhdistus-desinfi ... poistoaine
En sitten tiedä miten nuo mahtaa toimia? Ei ole omaa kokemusta. Olen kuullut myös että jotkut vanhankansan autoilijat ovat käyttäneet homeenpoistoon etikkaa ja piimää.
Opel Speedster tbo-05
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Nojaa, itse ostin aikanaan vuoden seisseen C-Asconan, jossa oli vänkärin penkki homehtunut kämmenen kokoiselta alalta vihreäksi. Tein autoon sisäpesun märkäimurilla (myös lattiamatto), ja homeet lähti näppärästi pois.

Ajoin autolla 4 vuotta, eikä kukaan oireillut millään tavalla.
Vastaa Viestiin