Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Poimittu yhdestä auto topicista: "Kuhan vaa alle kymppitonin välein vaihtaa oikeat öljyt koneeseen, ekä näitä gm munkkirasvoja Kyllä oli kolmos pytyn kiertokangen laakerista havaittavissa oljyn puutteesta johtunutta kulumista. Elikkä luultavasti käytetty juurikin näitä GM öljyjä joka olisi sama asia kun hakisi robbarista ihan eurooilin halvimmat öljyt "
Eli onko jollain esittää päteviä perusteita tuohon gm dexos 2 öljyn "huonoon" laatuun?? Tuskin markkinoilla myytäisi semmoisia öljyjä mikä itsestään syynä että koneen hajottaisi, jos noudatetaan järkevää öljyn vaihtoväliä ja koneeseen suositeltavaa viskositeetti lukuja. Mä oon aina käyttänyt noita gm öljyjä vaihtanut tosin max 10tkm välein eikä ole tullut missään autossa mitään häikkää. Kertokaa nyt mikä siinä niin paskaa on, eli faktaa pöytään onko joku tehnyt jonku sortin laboratorio tutkimuksia näiden öljyjen kanssa täällä?
Gts03 kirjoitti:Kertokaa nyt mikä siinä niin paskaa on, eli faktaa pöytään onko joku tehnyt jonku sortin laboratorio tutkimuksia näiden öljyjen kanssa täällä?
Kotilaboratoriossani maistoin ja oli yhtä pahaa kuin kilpaileva laatukin,johtopäätös:On yhtä laadukasta!
Gts03 kirjoitti:Kertokaa nyt mikä siinä niin paskaa on, eli faktaa pöytään onko joku tehnyt jonku sortin laboratorio tutkimuksia näiden öljyjen kanssa täällä?
Useimmiten tuollaisten kommenttien kirjoittajilla ei ole mitään faktaa aiheesta, uskomukset ja luulot on vahvoja. Monesti myös asiat jotka ei liity öljyyn laitetaan öljyn syyksi tai ansioksi, joten nuo kadunmiehen laatuarviot öljyistä kannattaa ottaa aika vahvalla varauksella.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Töissä pari asentajaa on aina kilvan haukkuneet tuota GM:n omaa öljyä. Kun tuossa hiljan kysyin mihin he väitteensä perustavat, kun mitään tietoa esimerkiksi öljyn valmistajasta ei ole. Vastaus oli että pakkohan sen on olla paskaa, kun se on niin halpaakin... Taitaa suurin syy kyseisen öljyn mollaamisen olla tietämättömyys. Herättää se itsessäkin hieman epäluuloja, kun ei tiedä edes öljyn valmistajaa. GM:n öljyillä olen vajaa 200tkm aikojen saatossa ajellut ilman ongelmia.
Ja itsekin naureskelin tuota moottorituhoa ja GM:n öljyn mollaamista. Laakerit hajonneet öljyn puutteeseen ja kone ollut silminnähden huonosti huollettu. Syyn on siis oltava GM:n öljyssä, vaikka mitään tietoa käytetystä merkistä ei edes ole
Täältäkin äänet GM:n öljyille. Ei oo pahan hintasta ja ainakin mainostetaan parhaana vaihtoehtona Opeleihin. Monet on kehuneet.
Vanhempiin 8v koneisiin oon käyttäny Teboil Goldia. 4 litran pönikkä riittää useimmiten 8v 1.8 ja sitä pienemmissä moottoreissa.