ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Esittele Opel-projektisi tai autosi
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Re: ASCONA C 2.0i TURBO (380hp 486nm)

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

madi kirjoitti:Oli muuten puhetta niistä pudasjärven loppunopeuksista mittalaitteissa ollut kuulemma vika :(
madi kirjoitti:Kyllä se on vaan totta nuo pudasjärven tulokset on pelkkää silmän lumetta :(
kerrotkos madi nyt vähän tarkemmin miksi nuo tulokset on silmänlumetta?ja mikä tuo kuulemma vika on ollu?
niinku olen tässä aikasemminki sanonu ni corveteille tuli virheellisiä tuloksia mut esim. yhden corveten tulokset on muissa vedoissa samoja mitä näytti vulvakuskillakin oleva laite(ei välttämättä just sama) lukuunottamatta sitä yhtä vetoa jossa näytti 335 mut yli30km/h on niin iso heitto et sen nyt tajuaa tyhmäki ja senki syy selvis.eli jos sama vika ois mulla ni mun nopeus ois n.255km/h?sekö tässä nyt ahistaa?
eihän kellää jotka noita pudasjärven mittaustuloksia on tutkinu ni käyny mielessä et voisko 1300m 248km/h olla virheellinen ja 1609m 280km/h oikea tulos?esim. corvetelle just 1300m kennot näytti väärin http://www.taivalkoskenmoot-kerho.fi/Vieraskirja.php
mielestäni jos tuon listan selaa läpi ni kyllä sieltä nuo virheet erottuu!?

tiedän jopa tämän kerhon summerpartyilta 2012 yhden 300km/h maililla ajaneen opelin mutta se ei edes voittanu sitä kilpailua vaa palkittii taas se toiseksi nopein perinteitä kunnioittaen.tulos oli kuulemma käpy.
tuosta kävystä huolimatta kukaan ei missään epäillyt mittalaitteita?kysymys kuuluu kulkiko omega 268km/h?
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Johnny »

aksu8225 kirjoitti:
kerrotko johnny missä kohtaa olen ollu agressiivinen?
sitten kerrotko mulle jonkun epäilyn/väitteen mitä en ole perustellut,kumonnut tai toteennäyttänyt?
kaikki palaute on tervetullutta,mutta miksi kaikki ei selvitä asioita loppuun astin vaa heti ku näytän todisteen/muuten kumoan tai perustelen jonku asian ni ei esim. sanota et voihan se tosiaa niinki olla...tai vaikka pyytää julkisesti anteeksi väärinkäsitystä/väärän tiedon levittämistä tai ylipäätään jos ei ensin ota selvää asioista ennen ku alkaa varmana tietona huutelee täällä.

johnny...sinun jos jonku pitäis tietää et tuuli ja paino vaikuttaa yllättävän paljon!?
vai pitääkö paikkansa et 50kg kevyempänä vastatuulen kääntyessä myötätuuleen autosi kulki 10Km/h kovempaa maililla?
Okei, ehkä agressiivinen on liian vahva sana...sanotaan että sun tyyli reagoida ja kommentoida on kärkkäämpi ku muilla, ja se on nyt vaan mun mielipide ja sillä sipuli.

Ja sen takia sulla ehkä menee vähän ohi mitä muut tarkottaa ja jopa se mistä asiasta kukakin puhuu.
Esim. en mie ole ottanut mitään kantaa mihinkään epäilyihin tai väitteisiin, tahi edes yhtään mihinkään tuloksiin.
Ainoastaan todennut että ajamalla myös muissa mailin tapahtumissa jossa sattuisi vielä olemaan muita spekuloitsijoita mukana niin jokainen ajaisi samoissa olosuhteissa samoilla välineillä niin pystyy vertaamaan tuloksiakin toisiinsa.

Mie en ole ajanut kuin vajaatehoisilla vapareilla mailia ~10 vetoa joten en koe omaavani tarpeeksi tietoa ruveta vänkäämään minkään tuloksien paikkansa pitävyydestä. Kuten en ole tähänkään asti tehnyt ja jos luet mun edellisen postauksen uudestaan niin varmaan huomaat että en edelleenkään kyseenalaista sun tai yhtään kenenkään muukaan esittämiä ideoita tässä ketjussa?!

Mitä tulee omiin vetoihin, en usko( siis huom. usko) että 50kg oli yhtään mitään tekoa tossa asiassa. Tuulien ero oli varmasti se suurin tekijä.
Johnny, la gente esta muy loca.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Johnny kirjoitti: Kukaan ei ole kiistänyt että ei olisi nopea opeli, ja hieno saavutus. Keskusteltu on siitä kuinka nopea se on.

Sitäpaitsi ainoa johon voi sanaa "läyhää" käyttää niin kyl aksu itse, melko agressiivinen kirjotustyyli.
Läyhääminen = väittelyä. Minulle ei ole missään vaiheessa selvinnyt, mikä tämän keskustelun/väittelyn oikein aiheutti ja mikä asia on kiistan aiheena. :) Vastaus kysymykseen, kuinka nopea se on: 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h
Johnny kirjoitti: Ihan sama asia toistuu esim. jossain todella radikaalissa tuning rakennelmassa, kritiikkiä ja epäilyjä tulee. Mutta jos niistä pahottaa mielen ja motivaatio kärsii niin se ei kyllä ole kenekään muun vika. Ihan sama mihin palstalle sä kirjotat juttua jostakin normaalista poikkeavasta autosta niin suorituskyvyn kun jonkun muun ominaisuuden puolesta, kommenttia/kritiikkiä/epäilyksiä/spekulointia/kateutta jne tulee ilmenemään.
Joo, mutta kritiikin voi halutessaan esittää rakentavassa hengessä. Aika usein täälläkin on aistittavissa tahallinen provosoivaan tyyliin kirjoittelu, jonka lopputulokset modet joutuvat siivoamaan. Kymmeniä sivuja jatkuvasta provoamisesta on mielestäni jo ihan oikeutettu vetämään tarvittaessa vaikka pikkuisen hernettä nenään. Valitettavan monessa projektikertomuksessa ei tehdä aktiivisesti mitään kovin radikaalia öljynvaihtojen ja haaveilun lisäksi. Nyt kun on projekti, jossa sattuu ja tapahtuu, niin se annetaan vapaasti sotkea tämmöisellä keskustelulla, jolle ei tule olemaan minkäänlaista päätepistettä. (...tai tulee olemaan ehkä siinä vaiheessa, kun keskustelu lipsahtaa henkilökohtaisuuksien puolelle)
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Nilemma kirjoitti:
Johnny kirjoitti: Kukaan ei ole kiistänyt että ei olisi nopea opeli, ja hieno saavutus. Keskusteltu on siitä kuinka nopea se on.

Sitäpaitsi ainoa johon voi sanaa "läyhää" käyttää niin kyl aksu itse, melko agressiivinen kirjotustyyli.
Läyhääminen = väittelyä. Minulle ei ole missään vaiheessa selvinnyt, mikä tämän keskustelun/väittelyn oikein aiheutti ja mikä asia on kiistan aiheena. :)
No jos sulle ei ole selvinnyt mistä keskustellaan niin kannattaako siihen sitten edes osallistua sotkemalla lisää :wink:
Vastaus kysymykseen, kuinka nopea se on: 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h

Okei, huono sana valinta taas, tai väärin ymmärretty, tiedä häntä :roll: Joo, pudiksella se kulki tuon.
Ymmärtääkseni porukka keskustelee voiko se kulkea niin lujaa maililla vai ei.
Joo, mutta kritiikin voi halutessaan esittää rakentavassa hengessä. Aika usein täälläkin on aistittavissa tahallinen provosoivaan tyyliin kirjoittelu, jonka lopputulokset modet joutuvat siivoamaan. Kymmeniä sivuja jatkuvasta provoamisesta on mielestäni jo ihan oikeutettu vetämään tarvittaessa vaikka pikkuisen hernettä nenään.
Puhutko nyt tästä topikista vai yleisellä tasolla?
Meinaan että täs topikissa mielestäni porukka kyl enemmänkin rakentavassa kuin provoavassa mielessä esittänyt näkemyksiään.

Ja mitä sitten jos jengi ei ota uskoakseen? Nopea se on siitä huolimatta.
Ajaa ens kesänä uudestaan samat tahi viel kovemmat lukemat.
kolkoti
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

Jaa no kukas siellä summerpartyillä 300km/h sitten ajo? :roll:

Ja sen verran munkin pitää tähän vääntöön ottaa kantaa, että ei täällä minun mielestäni kukaan ole provosoivaan sävyyn mitään kirjottanut, päin vastoin. Se on oma häpee jos sen niin ottaa vastaan ja siitä on turha marista.
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Rookeri kasitappi bomegalla! :lollis:
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
kolkoti
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kolkoti »

CaLis kirjoitti:Rookeri kasitappi bomegalla! :lollis:
Ainii oliki 8)
Kadett D Caravan 16V
Vectra Turbo 4x4
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

aksu8225 kirjoitti:Tiedän jopa tämän kerhon summerpartyilta 2012 yhden 300km/h maililla ajaneen opelin mutta se ei edes voittanu sitä kilpailua vaa palkittii taas se toiseksi nopein perinteitä kunnioittaen.tulos oli kuulemma käpy.
tuosta kävystä huolimatta kukaan ei missään epäillyt mittalaitteita?kysymys kuuluu kulkiko omega 268km/h?
Keroppas mikä Opeli tuo oli, siellä kun ei ollut kuin yksi, korkeintaan kaksi Opelia mitkä tuohon nopeuteen olisivat voineet päästä ja toinen niistä ei edes ajanut.
Se mikä ajoi palkittiin nopeimpana...

Ainiin enhän minä paikalla olleena voi mistään mitään tietää.
Nilemma
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Nilemma »

Johnny kirjoitti: No jos sulle ei ole selvinnyt mistä keskustellaan niin kannattaako siihen sitten edes osallistua sotkemalla lisää :wink: Ymmärtääkseni porukka keskustelee voiko se kulkea niin lujaa maililla vai ei.
No eipä kannata. Mutta se hyöty tästä oli, että sain vastauksen kysymykseeni. Kiitokset siitä.
aksu8225
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja aksu8225 »

Johnny kirjoitti:
Nilemma kirjoitti:

Läyhääminen = väittelyä. Minulle ei ole missään vaiheessa selvinnyt, mikä tämän keskustelun/väittelyn oikein aiheutti ja mikä asia on kiistan aiheena. :)
No jos sulle ei ole selvinnyt mistä keskustellaan niin kannattaako siihen sitten edes osallistua sotkemalla lisää :wink:
Vastaus kysymykseen, kuinka nopea se on: 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h

Okei, huono sana valinta taas, tai väärin ymmärretty, tiedä häntä :roll: Joo, pudiksella se kulki tuon.
Ymmärtääkseni porukka keskustelee voiko se kulkea niin lujaa maililla vai ei.
Johnny kirjoitti: Ihan sama asia toistuu esim. jossain todella radikaalissa tuning rakennelmassa, kritiikkiä ja epäilyjä tulee. Mutta jos niistä pahottaa mielen ja motivaatio kärsii niin se ei kyllä ole kenekään muun vika. Ihan sama mihin palstalle sä kirjotat juttua jostakin normaalista poikkeavasta autosta niin suorituskyvyn kun jonkun muun ominaisuuden puolesta, kommenttia/kritiikkiä/epäilyksiä/spekulointia/kateutta jne tulee ilmenemään.
Joo, mutta kritiikin voi halutessaan esittää rakentavassa hengessä. Aika usein täälläkin on aistittavissa tahallinen provosoivaan tyyliin kirjoittelu, jonka lopputulokset modet joutuvat siivoamaan. Kymmeniä sivuja jatkuvasta provoamisesta on mielestäni jo ihan oikeutettu vetämään tarvittaessa vaikka pikkuisen hernettä nenään.
Puhutko nyt tästä topikista vai yleisellä tasolla?
Meinaan että täs topikissa mielestäni porukka kyl enemmänkin rakentavassa kuin provoavassa mielessä esittänyt näkemyksiään.

Ja mitä sitten jos jengi ei ota uskoakseen? Nopea se on siitä huolimatta.
Ajaa ens kesänä uudestaan samat tahi viel kovemmat lukemat.
johnnyllaki jää nyt vastaamatta mun kysymyksiin niinku muillaki.kyllä muiden kysymyksiin vastataan mut miks ei mulle kukaan anna vastauksia?
onko se nyt keskustelua rakentavalla tavalla?
kerrotko ne näkemykset mullekki mitkä on annettu rakentavassa hengessä tyyliin:

ihan sama vaikka olisit heittänyt kuperkeikkaa autossa niin toi yhtälö ei toimi.

Noita sun kirjoituksiasi lukiessa tulee väkisinkin mieleen että aika vähän sulla on lajista tietoa. Voisit sen muiden tietämyksen vähättelyn (Minä, Keme, Kosunen, ?!, vectra TBO ym.) sijaan itse tutustua lajiin paremmin niin voisit ehkä itsekin oppia kyseenalaistamaan linjasta poikkeavat tulokset. Mä en olis kovin yllättynyt että sä tai varsinkaan tässä topicissa päätään aukoneet nimimerkiltä mainitsemattomat urpot googlaamatta tietävät edes kuinka tuo loppunopeus mitataan.

Kyllä se on vaan totta nuo pudasjärven tulokset on pelkkää silmän lumetta :(

monessa asiassa on monta muuttujaa.
maili on ihan oma lajinsa verrattuna 1/4mailiin.
jos ens vuonna lähden kiertää 1/4mile kisoja tällä ni kyllä on turha mailille lähteä.
ja jos lähtisin ni en todellakaa ajatellu ettenkö autolle mitään tekis 7-8kk aikana!eli tulokset ei olis taas mitenkää vertailtavissa.

odotan innolla keskustelukumppaneiden vastauksia antamiini kysymyksiin.
jos ne vastaukset saatuani olisin taas vähän viisaampi ja se olis sitä rakentavaa henkeä.

ot:

(mm-ennätys mp:llä tällä kuskilla ja kysykää siltä paljo laitteet valehtelee)

(tuossa se ennätys)
SPRINTTIKUNKKU 2012
ascona c 2.0tic -85 380hp/486nm 11.737s/193.09km/h 60ft 1.877s 1300m/248.16km/h 1609m/280.01km/h http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173748
opel insignia 2.0cdti sports tourer
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

johnnyllaki jää nyt vastaamatta mun kysymyksiin niinku muillaki.
Ootko ihan tosissasi?
Kysymyksiin jotka mulle esitit, vastasin niihin jo tämän sivun tokassa postauksessa.

Ettet vaan ihan trollais tarkotuksella?
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Ihan sama mitä sulle vastaa kun sä oot kuitenki ainoa tästä porukasta joka on oikeessa ja kaupan päälle saa vielä kuulla kunniansa ja olevansa joku mistään mitään tietämätön niin monenko luulet kehtaavansa edes vastata mitään. Kysy siltä sun tuntemalta euroopan mestarilta, jos se tietäis enemmän kuin me tässä topicissa.
Todennäköisesti väärässä.
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Onpas vilkasta keskustelua. Joitakin asioita jota ei tällälailla ilman ihmeellisiä spekulointeja tajua on ainakin se, että huonolla lähdöllä tehdään käytännössä aina parempi loppunopeus :o Se että joku vaihe missi tulee tjsp, antaa tuon aina saman 402metrin matkalla enemmän vauhtia autolle, kuin se nappi lähtö jossa kaikki onnistuu :bonk: Sitten mietin sitä että paljon pitää olla tehoa tuon painoisessa autossa että se 250-280 välin kiihdyttää tuossa 300metrin matkalla, jossa menee tuolla vauhdilla noin keskimäärin tasan 4sekunttia. Eli 250-280 4sekunnissa. Tuntuu ainakin uskomattomalta, vaikka voin myöntääkkin etten näistä jutuista mitään tajuakkaan mutta omasta mielestä näissä on jonkinlaisia ristiriitoja.
Kaikesta huolimatta siisti kiesi ja erityisen rivakka poistumaan paikalta. Viimekesänä tämä tais tulla livenä nähtyäkin pudasjärvellä. :thumbsup:
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
CaLis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja CaLis »

Joo, tuo "hyvällä lähdöllä/paremmalla ajalla on tuloksena aina pienempi loppunopeus" on kyllä täysin fysiikan lakien vastainen väite. :nerd: Voi hyvin olla että itse herra euroopanmestari näin on sanonut mutta siinä on sitten joku tärkeä pointti jäänyt kertomatta / kuulijalta ymmärtämättä.
Calibra 2.5 V6 -95 & Astra F Caravan 2.0i -93
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

vectraTBO kirjoitti:Painolla ei ole merkitystä MAILILLA, varttimaili on nyt ihan eri juttu.
Mä huomasin tämän ihan sattumalta Porissa, OCF:n 1 mile challengessa.

Kaikki mun ajamat nopeudet siellä oli 192-198km/h välillä, useimmat 195-198.

Esim. Kettus Timppa ajoi: 5. veto 198km/h, ja Timppa mua ainakin 50kg kevyempi.

Seuraavassa lähdössä Eskmanin Sami tuli kyytiin, n. +70kg -> 6. veto 195km/h

Viimeisen vedon ajoin TC pois päältä yksin: 7. veto 198km/h

Eli muutokset oli vaan muutamia km/h suuntaansa.

Ja ne mun ekat 4 vetoa:

1 veto 195
2 veto 192
3 veto 194
4 veto 192

Onko muuten olemassa jotain tiettyä kaavaa, jolla voi laskea mitä tietyllä vaihteella ja välityksellä + rengaskoolla on teoreettisesti mahdollista saavuttaa maksimi nopeudeksi?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vastaa Viestiin