omega16t sivulta 24 eteenpäin lainattuja kommentteja:
Kovia loppunopeuksia on ollut aikoihin suhteutettuna...jopa niin kovia että vähän epäilyttää onko loppunopeus mitattu jotenkin väärällä tavalla, väärästä paikasta tai laitteistossa ollut jotain häiriöitä.
Kyseenalaistin nuo loppunopeudet sen perusteella että vaikka vähentää loppuajoista pois kaikki yli 1,5 sekan menevät kymmenykset 60-jalkaisista, ei nuo loppunopeudet ole silti missään linjassa muualla ajettujen loppunopeuksien kanssa. Asconan ajasta voi vähentää sen 0,6 sekkaa ja silloin aika olisi n. 11,9 ja sillä ajalla ei vielä mennä 200:n loppuja jos lähtö on sujunut normaalisti.
Tuolle Asconan 12,5 sekan ajalle joku 190:n loppunopeus olisi lähempänä totuutta kuin tuo 200.
En siis missään vaiheessa ole epäillyt Asconan kulkua vaan pelkästään mittalaitteita tai niiden sijoitusta.
Ei ole mitään syytä epäillä mittalaitteita loppunopeuden osalta varttimaililta vaikka mailipäivän raportissa luki että...
aksu8225 kirjoitti:voi siellä olla monta muutaki nopeampaa ku osa autoista ei välttämättä saanu tulosta tuolle matkalle ku ne laitteet tökki.
aksu8225 kirjoitti:mittauslaitteen kaapelissa olevaa katkosta etsivät parhaillaan 1h 40min.tuuli ku heilautti kaapelia ni ei näyttäny nopeutta.no 2 vetoa sain 1000metrillä vetää joista eka ilman logia (200km/h 1.5bar) ku tietokone yllättäen sanoi just ennen lähtöä "käynnistyksen korjaus ja tämä voi kestää useita minuutteja" no 45min siinä meni ja homma alko toimii.
...ja kuitenkin:
aksu8225 kirjoitti:samat laitteet oli mailipäivänä
Ja kuten sanoin...kaikki voivat itse vertailla kisojen tuloksista millaisia loppunopeuksia milläkin ajalla on ajettu.
miten tuo katkos vaikutti tuloksien oikeudellisuuteen?
Tietääkseni en ole myöskään missään epäillyt aiempien tapahtumien tuloksiakaan sen enempää Asconan kuin muidenkaan osalta että syyttele siitä vaan ihan muita.
En myöskään ole sanonut että sun Asconan loppunopeus olis ollut ainut virheellisen oloinen tulos tuolla Pudiksella. Kuten mä jo aiemmin sanoin, niin:
Jokainen voi vertailla noita Pudiksen tuloksia muissa paikoissa ajettuihin tuloksiin ja katsoa itse onko loppunopeudet vertailukelpoisia keskenään.
mielestäni kovastikki epäilit asconan loppunopeutta 25.8 ajettuun 1/4mailiin!?ja niinku oon useasti jo todennu ja toteennäyttäny parempi lähtö-->huonompi loppunopeus
Jos sun mielestä tuossa Pudiksen loppunopeudessa ei ole mitään kummallista Alastaron tulokseen verrattuna niin sulla on varmaankin joku selitys sille miksi Alastarossa loppunopeus ei mennyt yli kahdensadan vaikka aika kuitenkin parani lähes sekunnilla?
tässä taas epäilet pudiksen loppunopeutta ja alastaron 6km/h pienempi loppunopeus edelleenki johtuu paremmasta lähdöstä!
Mistähän sä nuo logiikkasi kaivat oikein? Esimerkiksi sillä auton vetotavalla on yhtä paljon merkitystä kuin auton merkillä varttimailin tuloksiin. Ne on nuo fysiikan lait sellasia että ne ei tiedä sen enempää kuin kellokaan millä merkillä ja vetotavalla se lopputulos on tehty.
jos laitetaan 400hp/1100kg etu ja takavetoautot viivalle rinnakkain ni väitän että takaveto on nopeampi 402metrillä
Toki nuo teholaskurit on vain suuntaa antavia ja muutama muukin asia vaikuttaa asiaan mutta 1150kg:n auto kuskeineen tarvitsisi ~380 heppaa pyörätehoa mennäkseen tasan 200 vartilla. Jo kilometrin lisäys vartilla loppunopeuteen vaatii noin 15 heppaa lisää tuon painoisessa autossa.
pakko myöntää et sulla on tarkat laskurit!
voisko tosiaa 1120kg auto 380hp:lla ottaa 199km/h 1/4 maililla nopeutta sun laskukaavojen mukaan?
lasketko samalla tuon vulvan et onko se voinu ottaa 200km/h 12.9s 525hp/1350kg+kuski(70-100kg?)?
jos sun laskureiden mukaan nuo on kohdillaa ni ens kauden lähetän fhra:lle tehon ja painon ja ne saa suoraan laittaa ajat ja nopeudet tauluun eikä hajoa vehkeet-->säästyy rahaaki.
aksu8225 kirjoitti:eli väität että auton vetotavalla ei ole 60ft:iin eikä 330ft:iin mitään merkitystä?
Kyllä, juuri näin väitän. Ja lisättäköön vielä kaupan päälle ettei se kello tiedä myöskään sitä minkälaisella vaihteistolla se suoritus on ajettu kun pääsi tuosta listasta sekin aiemmin unohtumaan. Jotain epäselvää?
eli väität tuossa että saman tehoiset ja painoiset etu/takavetoautot kykenee samoilla renkailla samalla radalla samaan 60ft ja330ft?ja automaatti vs. normaali manuaali laatikolla olevat autot kiihdyttäessä omaa saman suorituskyvyn eikä esim. manuaalilla herkemmin tuu vaihdemissiä vs automaatti? eli mulle todellaki tuo on epäselvää!
minä:eli väität että auton vetotavalla ei ole 60ft:iin eikä 330ft:iin mitään merkitystä?
sinä:Kyllä, juuri näin väitän
minä:eli tarkotatko nyt että virtalan bmw ja mun ascona on samalla viivalla 1/4 milessa?
sinä:En tarkoita ja miks tarkoittaisin? Mistä sä tollasen keksit?
mulla kun on semmonen käsitys että lähdöllä on 1/4mailissa suuri merkitys aikaan. sun tekstistä sivulta 24 lainatakseni:60-jalkaiset taas eivät vaikuta loppunopeuteen juurikaan vaan pelkästään loppuaikaan.
aksu8225 kirjoitti:-kiihdytettävä matka lyhenee 100km/h vauhdilla 36m/s
No ilmankos täällä etelämmässä ollaan vähän hitaampia kun meillä päin on totuttu satasen vauhdissa etenemään vain 28 m/s.
aksu8225 kirjoitti:ja 200km/h vauhdilla 72m/s
Eikä meillä päin kahdensadan kyydilläkään mennä kuin 55,5 m/s.
Tuo varmaan on ollut syynä siihen että etelämmässä sulla oli hitaampi loppunopeus...
sori ku ajatus karkas...laskin ois kova sana
pointti varmaa tuli selväksi?
ja meilläpäin 100km/h vauhdissa edetään vain 27.78m/s ja 200km/h vauhdissa 55.56m/s ni siks varmaan teillä hitaat ajaa nopeempaa ja nopeet todellisuudessa hitaampaa
viritys-topic löytyy:
http://www.ocf.fi/forum/viewforum.php?f=36
siellä voitte kehittää e85 autojanne
maili keskustelu löytyy:
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=209219
tuolla voi miettiä ja moittia kaikkien tuloksia
kiva autosta kiinnostuneiden lukea tämmöstä!?
mites omega16t oisko sulla laittaa linkkiä sun auton esittelyyn?ois varmasti mukavaa luettavaa ku tähän topicciin oot kirjottanu näin paljo ni taitaa olla tyhjentävästi oma auto esitelty...ja tarkasti.