Vectra C 2.0T & 2.2
Vectra C 2.0T & 2.2
Pikkuhiljaa oon alkanut harkitsemaan jos ottaisi ja päivittäisi tuon B:n tuoreempaan, eli C malliin. Nyt kysymys kuuluu, mikä moottori olisi fiksuin noista kahdesta? Tarkoitus on kuitenkin hommata hieman tehokkaampi kuin nykyinen menopeli, 2.0T kuulostaa hyvältä, mutta miten turbon kesto yms. esim. noissa yli 140 000 ajetuissa autoissa? Mitenkä tuo 2.2, onko sukua samalle koneelle mikä oli B mallissa, eli öljyä syö ja ketjut katkeilee (tämä siis oma mielikuva tuosta moottorista)? Kulutuksessa ei taida suuria eroja olla noiden moottorien välillä?
Opel Vectra 2.0 16v 1999 X20XEV - Amatööri -
Re: Vectra C 2.0T & 2.2
Itseasiassa nuo molemmat moottorit on sukua tuolle b vectran aikaiselle 2.2:lle. Vapari 2,2 on täysin sama jos teho on 147hv ja uudempi suorasuihkutus 155hv on 90% sama moottori. 2.0t on muutamilta osiltaan sama, mutta siinä ei ole jakopään kanssa ongelmia. Kaikki nuo moottorit on kyllä ihan ok luotettavia jos jakopäät on vain päivitetty ja niissä on tuo turbon kiristin asennettuna. Itse toki noista valkkaisin tuon 2.0t moottorin ihan vain käytettävyyden ja luotettavuuden puolesta.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Re: Vectra C 2.0T & 2.2
Itellä ei ole ollut mitään ongelmia tuon 2.0T -moottorin kanssa. Mukavan pirteä, jaksaa vääntää myös alakierroksilla, hienostuneen hiljainen koko kierrosalueella, tuntuu kestävän hyvin (nyt 200 000 mittarissa). Mitään normaalin huolto-ohjelman ulkopuolisia huoltoja/korjauksia ei ole moottoriin tarvinnut tehdä vaikka muilta osin on jonkun verran autossa osaa vaihdettu. Pikkuseikkana, tuo kone on ainakin minun havaintojen mukaan ollut vähän kranttu esim. Teboilin tai ABC:n bensan suhteen. Alkaa hieman nypyttämään pintakaasulla ajettaessa varsinkin kylmänä. Muilta asemilta tankatessa en huomaa mitään ongelmaa. Kertaakaan en ole joutunut öljyä lisäämään itse.
Tuota 2.0T versiota on todella vähän Suomessa liikkeellä. Suurin osa on tuota 2.2 directiä tai sitten tilavuudeltaan vielä isompia.
Tuota 2.0T versiota on todella vähän Suomessa liikkeellä. Suurin osa on tuota 2.2 directiä tai sitten tilavuudeltaan vielä isompia.
Vectra C Wagon 2.0T 2004