Megasquirt
Re: Megasquirt
tuo 2n2222a on joku transistori ilmeisesti kö? mites mikä mahtaa olla se pinni tuolla boksin sisällä mihin tehään muutoksia?
tein itelle JS4 pinniin sitten valitsin sen tunerstudion kautta vaan tacho outputiksi
siinä megan laudalla o ainakin 3kpl tuommoisia 2n2222a ja google näyttää minkälainen se on
siinä megan laudalla o ainakin 3kpl tuommoisia 2n2222a ja google näyttää minkälainen se on
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Ok kiitti..madi kirjoitti:tein itelle JS4 pinniin sitten valitsin sen tunerstudion kautta vaan tacho outputiksi
Mites onko sulla tuossa alkuperänen tyhjäkäyntisäädin paikallaan vai miten toteutettu? Meinaan vaan et jos on niin mikä on oikea asetus tuolta valikosta pwm warmup vai closed loop vai mikä?madi kirjoitti:tein itelle JS4 pinniin sitten valitsin sen tunerstudion kautta vaan tacho outputiksi
alkuperäisellä tyhjäkäyntimoottorilla et pysty ohjaamaan ms1 v2.2 ennen kuin boxiin laitetaan lisää tavaraa sisälle 
http://www.diyautotune.com/catalog/pcbv ... p-134.html
Mulla on mega 2 v.2.2 jostain olin lukevinani et sillä pystyy. En vaan muista mikä se sivusto oli, siellä oli muistaakseni ohjeetkin asiasta.madi kirjoitti:alkuperäisellä tyhjäkäyntimoottorilla et pysty ohjaamaan ms1 v2.2 ennen kuin boxiin laitetaan lisää tavaraa sisälle
Monella karvalla sitä sun tk-venaa/moottoria ohjataan? Jos 2 ni kyseessä on pwm signaalilla ohjattava "venttiili" eikä tyhjäkäyntimoottori. Siihen riittää tuo madin linkittämä trankku+suojadiodi -paketti. Varsinaisille tyhjäkäyntimoottoreille(askelmoottori) onkin sitte ihan omat kikkailunsa.Wasu kirjoitti:Mulla on mega 2 v.2.2 jostain olin lukevinani et sillä pystyy. En vaan muista mikä se sivusto oli, siellä oli muistaakseni ohjeetkin asiasta.madi kirjoitti:alkuperäisellä tyhjäkäyntimoottorilla et pysty ohjaamaan ms1 v2.2 ennen kuin boxiin laitetaan lisää tavaraa sisälle
Juu kahdella, ihan alkuperänen c20ne osa. Valikosta löytyy ohjaus pwm warmup tai pwm closed loop Kumpi noista? Tai no kokeilemallahan se viimeistään selviää.PJR kirjoitti:Monella karvalla sitä sun tk-venaa/moottoria ohjataan? Jos 2 ni kyseessä on pwm signaalilla ohjattava "venttiili" eikä tyhjäkäyntimoottori. Siihen riittää tuo madin linkittämä trankku+suojadiodi -paketti. Varsinaisille tyhjäkäyntimoottoreille(askelmoottori) onkin sitte ihan omat kikkailunsa.Wasu kirjoitti:Mulla on mega 2 v.2.2 jostain olin lukevinani et sillä pystyy. En vaan muista mikä se sivusto oli, siellä oli muistaakseni ohjeetkin asiasta.madi kirjoitti:alkuperäisellä tyhjäkäyntimoottorilla et pysty ohjaamaan ms1 v2.2 ennen kuin boxiin laitetaan lisää tavaraa sisälle
jollain tietoa paljonko vakio x30xe kestää max ennakoita(itsellä menossa 42) ja paljonko oletta saaneet kiertämään vakio triggerillä ja vr:llä (itsellä rajoittaa noin 5500kierrokseen jostain syystä. ennakot ainakin rupeaa hyppimään pystysuoraan nolliin ja takas) oli vaan jossain puhetta että 60-2 triggeri ei välttämättä palaisi kovon korkeilla kierroksilla.
itsellä protopartsin kasaama mega ms1 v2.2 (kierrosluku lähtö tehty diodeilla 3x1n4004+zener 1n5355b sytkälähdöistä
itsellä protopartsin kasaama mega ms1 v2.2 (kierrosluku lähtö tehty diodeilla 3x1n4004+zener 1n5355b sytkälähdöistä
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
Ex:calibra 4X4 b235 vm-92 projekti
Ex:commodore a 4d 3.0+m112 vm-67 310hv 460Nm
Pitäs sillä 60-2 pyörällä ja vakio anturilla päästä pidemmällekkin.
pääsee
joku vastus pitäisi korvata jollakin toisella että kiertäisi pitemmälle vr-muuntimesta
joku vastus pitäisi korvata jollakin toisella että kiertäisi pitemmälle vr-muuntimesta
kaverilla corsassa oma 60-2 trikkeri ja se kiertää rajottimeen asti joka on noin 8000 paikeilla. vr muunin on autotunen tekemä eikä oo mitää vastuksia muuteltu.
joo tämä tieto oli hyvä että se toimii siitäkin ylöspäin täytyy viikonloppuna tarkistaa vr-anturi ettei ole tarttunut mitään ja mitata ilmarako (anturi 2v vanha alkuperäinen ja ajettu noin 30 000km). toisella voorumilla oli juuri samat oireet alkuperäisellä anturilla kun ilmarako 1mm (ratkaisuna ilmaraon pudottaminen noin 0,3mm)
Omega B v6 3,0 vm-97autom. sedan
jotakin kummaa noissa ooppeli trikkerissä on tai antureissa. kaverilla on 14xe omatrikkeri eli remmipyörässä on trikkeri ja pelas hyvin ilman mitää häiriötä. mulla oli sitte X20XEV ja se oli myös omalla mutta kampura oli 20SEH koneesta, mulla piti muuttaaa vastuksia ennen ku alko pelaan. opton ja prossun välistä sinkaalia pikkasen paranin ni alko toimimaa.
Onko 20ne kampuran vr anturi ykk:n kohdalla vai jonkin astemäärän vinossa? (Laiskuutta purkaa ja tarkistaa, eikä haullakaan tärpänny)
Kadett C -76 Coupe 20NE Turbo
Kadett E -85 Caravan 3D "Gsi"
Kadett E -85 Caravan 3D "Gsi"