Ei aivan näinkään. Olen ajanut kahdella autolla yhteensä vajaat 25tkm E85-polttoaineella. Kumpaankin autoon on vaihdettu viinaa kestävät bensapumput, ja nostettu bensan painetta. Kummassakin autossa on vakiosuuttimet. Kumpikaan auto ei toimisi ilman boksia, kumpaakaan autoa ei saisi viileämmällä kelillä edes käyntiin ilman boksia. Mielestäni ei rahan tuhlausta. Vaikka vaihtaisin autoihin vielä suuttimetkin, tarvitsisin tuon boksin kylmäkäynnistystoimintoa.omega16T kirjoitti:Mä en kyllä ymmärrä miks pitäis tuhlata rahansa noihin boxeihin koska millään boxilla ei saada suutinkokoa isommaksi ja jos suuttimet ei riitä vakiolla moottorinohjauksella, ne ei riitä myöskään millään ylimääräisellä boxillakaan. Itse luokittelen noiden boxien tarpeellisuuden vapariin asennettujen lastujen kanssa eli ainut joka niistä hyötyy, on valmistaja/myyjä.
Tämä "suuttimet ei riitä" on kyllä tosiasia, toki riippuen vähän miten tiukalle suuttimet vakiona on mitoitettu. Jos ajaisin nilkka suorana radalla jatkuvasti, olisin huolissani. Ajan tavallista ajoa, pedaali on pohjassa enintään 10 sekuntia kerralla, ja jos pata tämän ohikiitävän hetken käy laihalla riittämättömien suutinten takia, niin käyköön. Tavalliseen ajoon soppa riittää vakiosuuttimillakin loistavasti. Ongelma vakiomoottorinohjauksessa on se, että sinne on määritelty raja, kuinka paljon vakiosofta voi rikastaa seosta, ennenkuin moottorinohjain menee vikatilaan. Toisissa tämä raja on isompi, toisissa pienempi, boksilla tämä raja kierretään koska moottorinohjaimen ei tarvitse rikastaa seosta yhtään verrattuna bensaan.
Itse luokittelen boksin tarpeellisuuden luokkaan kiertokanki, eli moottori ei toimi viinalla ilman sitä.