Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Mitenköhän lie, auto papereissa 1.1.1993 mutta ei MITÄÄN merkintää saastelaitteista (normisti ollut just kolmitiekatalysaattorista jne maininta). Mahdollistaako tämä omavalmistemoottorin asentamisen laillisesti ilman pussitestiä? Kone on katalysaattorilla kuitenkin varustettu 
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Eipä näissä uusissa otteissa välttämättä ole mitään mainintaa. 1993 vuotinen auto on jokatapauksessa vähäpäästöinen.Sämä kirjoitti:Mitenköhän lie, auto papereissa 1.1.1993 mutta ei MITÄÄN merkintää saastelaitteista (normisti ollut just kolmitiekatalysaattorista jne maininta). Mahdollistaako tämä omavalmistemoottorin asentamisen laillisesti ilman pussitestiä? Kone on katalysaattorilla kuitenkin varustettu
Jep.(F)ast_tra kirjoitti:Eipä näissä uusissa otteissa välttämättä ole mitään mainintaa. 1993 vuotinen auto on jokatapauksessa vähäpäästöinen.Sämä kirjoitti:Mitenköhän lie, auto papereissa 1.1.1993 mutta ei MITÄÄN merkintää saastelaitteista (normisti ollut just kolmitiekatalysaattorista jne maininta). Mahdollistaako tämä omavalmistemoottorin asentamisen laillisesti ilman pussitestiä? Kone on katalysaattorilla kuitenkin varustettu
Mites tällänen tilanne, möin auton eivätkä siirtäneet omiin nimiin 7pvä sisällä joten hoidin asian luovarilla omalta osaltani. Nyt ostaja ilmotti että on hävinny ilmotusosa eikä saa omiin nimiinsä. Pitääkö mun nyt hakea konttorilta uus luovutusosa kauppaa varten vai mitenkä?
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Jos auto on vielä sun nimissä niin sinä saat konttorilta rahalla uuden luovarin. Kun nyt kuitenkin olet luovarilla ilmoittanut että auto ei ole enää sun niin voi tehdä asiaan omia mutkiaan kun olet ilmoittanut ettet enää omista sitä autoa.
Jos ostaja oli joku tuntematon, niin eipä se sinun ongelma ole... Jos myit kaverille niin menkää yhdessä konttorille jos saisitte tehtyä paperit siellä. Myyntipäiväksi tietysti oikea myyntipäivä ettei vakuutusmaksut ja käyttömaksut kaadu sun niskaan.
Jos ostaja oli joku tuntematon, niin eipä se sinun ongelma ole... Jos myit kaverille niin menkää yhdessä konttorille jos saisitte tehtyä paperit siellä. Myyntipäiväksi tietysti oikea myyntipäivä ettei vakuutusmaksut ja käyttömaksut kaadu sun niskaan.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tai sitten ei.(F)ast_tra kirjoitti:Eipä näissä uusissa otteissa välttämättä ole mitään mainintaa. 1993 vuotinen auto on jokatapauksessa vähäpäästöinen.
Esim muuttoautoina on tänne raahattu tuon ikäisiä laitteita, jotka eivät ole kattia nähneetkään.
Serkulla oli -93 Nissan Pulsar X, josta edellämainitut saastelaitteet ja niinikään maininta niistä otteesta puuttui.
Tuokin oli vielä sitä aikaa, että oli vanhat rekisteriotteet käytössä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Tosiaan kun olin luovarilla ilmottanut auton pois omista nimistä en voinut hankkia uutta ilmoitusosaa joten otettiin kopio siitä luovarista jolla ilmotin auton pois omista nimistä ja nämä sitten pystyvät ottamaan auton omiin nimiinsä tällä samalla paperilla.Tuomas kirjoitti:Jos auto on vielä sun nimissä niin sinä saat konttorilta rahalla uuden luovarin. Kun nyt kuitenkin olet luovarilla ilmoittanut että auto ei ole enää sun niin voi tehdä asiaan omia mutkiaan kun olet ilmoittanut ettet enää omista sitä autoa.
Tää mun auto on uitettu Italiasta 2003 tienoilla Suomeen ja tosiaan esim vuotta uudemmassa Omegassa mulla oli kaikki merkinnät niistä saastelaitteista mutta tässä on täysin tyhjät kohdat. Mutta eipä siinä mitään, kuhan vaan mielenkiinnosta kahtelin nuita papereitaTJT kirjoitti:Tai sitten ei.(F)ast_tra kirjoitti:Eipä näissä uusissa otteissa välttämättä ole mitään mainintaa. 1993 vuotinen auto on jokatapauksessa vähäpäästöinen.
Esim muuttoautoina on tänne raahattu tuon ikäisiä laitteita, jotka eivät ole kattia nähneetkään.
Serkulla oli -93 Nissan Pulsar X, josta edellämainitut saastelaitteet ja niinikään maininta niistä otteesta puuttui.
Tuokin oli vielä sitä aikaa, että oli vanhat rekisteriotteet käytössä.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Eikö se mene niin, että vaikka minulla ei pikku e:tä ole niin saan vetää kokonaismassaltaan 1200kg painoista vaunua koska touranin omapaino on yli 1500kg?
Omalla vastuulla.Woody kirjoitti:Eikö se mene niin, että vaikka minulla ei pikku e:tä ole niin saan vetää kokonaismassaltaan 1200kg painoista vaunua koska touranin omapaino on yli 1500kg?
Pikku e pitää olla jos vaunun kokonaismassa ylittää 750kg.
http://www.poliisi.fi/poliisi/lp/home.n ... Section=29
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Noinhan se menee.Woody kirjoitti:Eikö se mene niin, että vaikka minulla ei pikku e:tä ole niin saan vetää kokonaismassaltaan 1200kg painoista vaunua koska touranin omapaino on yli 1500kg?
Yhdistelmän kokonaismassa on alle 3500 kg ja perävaunun omamassa ei ylitä vetoauton omamassaa.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/ajokort ... tiluokat#B
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
- Paska Omena
- OCF Member

Ja ihan laillisestikin.Killroy kirjoitti:Omalla vastuulla.Woody kirjoitti:Eikö se mene niin, että vaikka minulla ei pikku e:tä ole niin saan vetää kokonaismassaltaan 1200kg painoista vaunua koska touranin omapaino on yli 1500kg?
Pikku e pitää olla jos vaunun kokonaismassa ylittää 750kg.
B-luokan ajokortti riittää, jos ajoneuvoon kytketään enintään 750 kg painava perävaunu. Tällöin yhdistelmän kokonaismassa voi olla korkeintaan 3500 + 750 = 4250 kg. B-luokan ajoneuvoon voidaan kytkeä myös painavampi perävaunu kuin 750 kg. Tällöin ovat voimassa seuraavat rajoitukset: yhdistelmän kokonaismassa saa olla enintään 3500 kg eikä perävaunun kokonaismassa saa ylittää vetoauton omamassaa.
BE-luokan ajokortti tarvitaan, jos perävaunun kokonaismassa ylittää vetoauton omamassan, tai perävaunun kokonaismassa on yli 750 kg ja yhdistelmän kokonaismassa yli 3500 kg. Ajokorttiluokat määritellään rekisteriotteessa mainittujen massa-arvojen perusteella.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Vissiin kannattais opetella laskemaan ja lukemaan ennenku nohevana vastailee tänne pikku kaljoissaan
Anteeks pojat.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
Mistä sai Vaniin tilattua niitä rihlattomia valoumpioita?
Siis vm. 88 Vaniin, missä on nuo kaks umpiota päällekkäin. Minä sen nettisivun löysin keväällä, mut nyt en mistään.
Siis vm. 88 Vaniin, missä on nuo kaks umpiota päällekkäin. Minä sen nettisivun löysin keväällä, mut nyt en mistään.
Jees, koevedetty asuntovaunua tänään... Hyvinhän se perässä tulee, mutta peruuttaessa aika jänkääminen kuitenkin tuollainen 7.4 metriä pitkä vaunu. Touranikin laski vähän savuja kytkimestä. Kannattaako siitä huolestua?
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
Tuohan vain kertoo, että vaunun jarrut toimii. Eikä pikkusavuista kannata säikähtää...Woody kirjoitti:Jees, koevedetty asuntovaunua tänään... Hyvinhän se perässä tulee, mutta peruuttaessa aika jänkääminen kuitenkin tuollainen 7.4 metriä pitkä vaunu. Touranikin laski vähän savuja kytkimestä. Kannattaako siitä huolestua?
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Joo onhnan siinä varmaan kytkin kovilla kun vielä joutui pieneen ylämäkeen peruutta pihaan, taittaa ensin liki 90 astetta ja sitten vielä toiseen suuntaan.tuikki kirjoitti:Tuohan vain kertoo, että vaunun jarrut toimii. Eikä pikkusavuista kannata säikähtää...Woody kirjoitti:Jees, koevedetty asuntovaunua tänään... Hyvinhän se perässä tulee, mutta peruuttaessa aika jänkääminen kuitenkin tuollainen 7.4 metriä pitkä vaunu. Touranikin laski vähän savuja kytkimestä. Kannattaako siitä huolestua?