Kuumalankamallinen ilmamassamittari on herkkä paskottumaan ja sit alkaa ongelmat. Puhdistus onnistuu kyllä esim. CRC'n "contact cleaner" -tarkkuuspuhdistajalla tai vaihtoehtoisesti wanhan koulukunnan "Bräkleenillä". Suihkuttelee lankoihin näitä ja ravistelee, lopuksi suihkuttaa oikein kunnolla ja pitää mittaria ylösalaisin, kyllä siltä langoista paska valuu ihan saletisti.Danceward kirjoitti:Pitaisiko mulla olla joku kuumalanka tyylinen ilmamassamittari tuossa omassa 16v gt 94vm a-vectrassa.. ? suorasytkaversio siis. katselin sita ja siella on vain Ns. 2 pinnia mita ei kylla mitkaan pikkuroskat hevilla taivuttele.. tama kysymys ihan sen takia kun tiedan etta motronic 2.5 vehkeissa siella on se kuumalanka ilmeisesti, mutta en loytanyt tietoa/tarkkaa kuvaa millainen tuossa 2.8 pitaisi olla.. kun jotkut ovat poistaneet sen ritilan siita edesta, niin vaikka silla ei hyotya hirveasti saisikaan niin en nae mitaan estetta sita poistaa kun ei tuolla ole sita kuumalankaa esimerkiksi niinkuin vanhassa bmw 525;n mittarissa oli, mika voisi vaurioitua.
Itsellä 20XE Kadetissa juuri tuo kuumalanka zydeemi. Verkot on kummistakin päistä pois, joten ainoa mistä minun pitää pitää huolta, on itse kartiosuodattimen puhdistus siihen tarkoitetuilla mömmöillä. Kuumalanka kun on käytössä, niin filtterin öljyämisen kannattaa unohtaa, näin neuvoi jo penkittäjäkin, ja kun järjellä ajattelee on öljytty filtteri aikamoista kiusantekoa langalle, eli on heti tatinassa ja ongelmat alkaa.
Itse olen pärjännyt Simotan kartiosuodattimella hyvin (ilman öljyämistä) kun sen muistaa pestä ja kuivata hyvin esim. muutaman kerran kesässä. Minulla auto vain harraste-/kesäkäytössä ja kilometrejä tulee n.3-4 tuhatta per kausi.