Opel Omega B2 2.2 Pakosarjat

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Dwarffe
'Kadett'
'Kadett'

Opel Omega B2 2.2 Pakosarjat

Viesti Kirjoittaja Dwarffe »

Terve.

sopiikohan minkään muun ooppelin pakosarja kyseiseen koneeseen.
taikka jos joku sattuu tietää saako jostai peltisarjaa sekin oisi tervetullut tieto.

pakoputken korjauksen yhteydessä kun tuli ilmi että halkeama pakosarjassa.
pieni epäilys että siitä johtuisi myöskin tuo elektroniikan vikavalon satunnainen syttyminen
Omega B2 2.2 farmari -00 Käyttis
Corsa 1.4 -95 työmatka pirssi
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Omega B2 2.2 Pakosarjat

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

Laipan puolesta käy näistä.

ASTRA 1992 to 1998 fitted with C18XE , C18SEL , C18XEL engines
ASTRA 1998 to 2004 fitted with X20XER , X20XEV engines
VECTRA 1996 to 2001 fitted with C20SEL , X20XEV engines
OMEGA fitted with Y22XE , Z22XE engines
FRONTERA 1992 to 1998 fitted with X22XE engine
SINTRA fitted with X22XE
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Dwarffe
'Kadett'
'Kadett'

Kiitoksia tiedoista ainakin luulisi löytyvän helpommin uusi ehjä sarja.
Mutta voiko muuten tuo elektroniikan vika valon syttyminen johtua halkeemasta pakosarjassa. lambdojen välissä ilmeisesti halkeema sijaitsee?
HaGle
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja HaGle »

Dwarffe kirjoitti:Kiitoksia tiedoista ainakin luulisi löytyvän helpommin uusi ehjä sarja.
Mutta voiko muuten tuo elektroniikan vika valon syttyminen johtua halkeemasta pakosarjassa. lambdojen välissä ilmeisesti halkeema sijaitsee?
Eiks se jotain lambdan tietoja sotke yms. ja kait sen takia polttaa vikavaloa, itelläkin tota vikavalo ongelmaa ja luulisin että omassanikin osa syynäse että pakosarja halki, luulin että röpöttää sun muuta pakosarjan tiivisteen takia, mutta olin tiivistettä vaihtamassa, niin popsahti silmään vekki pakosarjassa :no:
Jostain sitten alettava hankkimaan uutta sarjaa, saakohan mistään peltsisatsia halvalla, tai mistähän noita kannattaisi etsiä, halpoja..
TimppaS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TimppaS »

Automuovikem oyssähän noita on ihan niin paljon että jopa myyvät niitä :D

GM:n alkuperäinen jotain 270 euroa tarvikkeineen...

Tarvikepaskaa ei kannata ostaa tossakaan kohtaa, edellinen kesti 24 000 kilsaa...

Halpaa etsivälle mä voin myydä edukkaasti, on jo valmiiksi halki :o
Omega B2 2.6 executive
CTi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja CTi »

Dwarffe kirjoitti: Mutta voiko muuten tuo elektroniikan vika valon syttyminen johtua halkeemasta pakosarjassa. lambdojen välissä ilmeisesti halkeema sijaitsee?
Voi ihan hyvin johtua, koska sotkee arvoja. Mutta eikai se pakosarjan halkeama kuitenkaan lambdojen välissä voi olla, ennen niitä kyllä, koska nehän ovat pakoputkessa. Lambdojen välissähän on vain katit ja niitten välissä joustopätkä.

Ps. itelle pitäs vaihtaa revenny jousto, ennenkä rupeen vikavaloa tarkemmin ihmettelemään. Herjaa edellisen omistajan mukaan lambdaa, eikä korjaantunut uudella... :roll:
HaGle
OCF Member 2017

TimppaS kirjoitti:Automuovikem oyssähän noita on ihan niin paljon että jopa myyvät niitä :D

Tarvikepaskaa ei kannata ostaa tossakaan kohtaa, edellinen kesti 24 000 kilsaa...

Ok, tarttee unohtaa nuo tarvikeroskat sitten..50 000km jos kestää riittää mulle, sitten on ompussa 400 000km mittarissa ja mun puolesta palvellu tarpeeksi ja sitten joutaa vaikka paaliin :D
HaGle
OCF Member 2017

HaGle kirjoitti:
TimppaS kirjoitti:Automuovikem oyssähän noita on ihan niin paljon että jopa myyvät niitä :D

Ok, tarttee unohtaa nuo tarvikeroskat sitten..50 000km jos kestää riittää mulle, sitten on ompussa 400 000km mittarissa ja mun puolesta palvellu tarpeeksi ja sitten joutaa vaikka paaliin :D

Mites muuten noiden sarjojen hitsaaminen? Taitaa olla eri jätkät jotka hitsaa?^
Tossa omassa ei kovin paha vekki oo tossa heti pakosarjan päällä..
caravan69
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja caravan69 »

HaGle kirjoitti:
HaGle kirjoitti:

mie ainakin omasta omegasta hitsuutin pakosatsin. onneksi on ammattihitsari tuttava piirissä. ei kai siinä muuta ole kun muistaa lämmittää ja pitää lämpimänä hitsauksen ajan niin ei tule jännityksiä
HaGle
OCF Member 2017

caravan69 kirjoitti:
HaGle kirjoitti:
HaGle kirjoitti:

mie ainakin omasta omegasta hitsuutin pakosatsin. onneksi on ammattihitsari tuttava piirissä. ei kai siinä muuta ole kun muistaa lämmittää ja pitää lämpimänä hitsauksen ajan niin ei tule jännityksiä
Jeps, tarttee itekkin aluksi ettiä osaava hitsaaja, sitten toisena vaihtoehtona ehjän/uuden osto.
Dwarffe
'Kadett'
'Kadett'

Pitää kyllä viel vilasta missä se halkeama sijaitsee. Tampiona kun en katsonu missä se on. Mutta eikös tuo pakosarja ole tavallaan kahessa osassa , eli itte sarja ja sitte se pätkä nissä on se ensimmäinen pikku katti, ainakin omassa kuuluu suhinaa ja röpötystä jalkatilan kieppeilt. Jos ois siin halkeema ainaki toivosin et o :bonk: Juu ja tosiaan mieluten sen peltisarjan laittais kii
CTi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja CTi »

Yleensä pakosarjaksi lasketaan aina se ensimmäinen osa, eli kanteen tuleva, kuinka pitkä sitten onkaan, tapauskohtasta. Toki ne siitä valuosasta jatkuvat putketkin, eli sekondääriputket, ovat pakosarjaa, mutta niistä käytetään tälläisissä useimmiten nimeä etuputket. Jos se ääni jalkatilan kieppeiltä tulee, niin eiköhän se silloin ole vaan jousto poikki/halki...
Dwarffe
'Kadett'
'Kadett'

Joustopala ei ainakaan ole kun se on pränikkä. no ei muutaku pokkaa pakosarja irti ja uutta tilalle jossain vaihees kun saa paikan missä tehdä....
hituse offtopikkia samaan... kannattasko nykästä se ensimmäinen pikku katti samalla mäjelle kumminkin putkiston joutuu tiputtaa alas... siinä samalla sekin menis jos jotain pikkuista lisä potkua sais edes? :whack:
HaGle
OCF Member 2017

Dwarffe kirjoitti:Joustopala ei ainakaan ole kun se on pränikkä. no ei muutaku pokkaa pakosarja irti ja uutta tilalle jossain vaihees kun saa paikan missä tehdä....
hituse offtopikkia samaan... kannattasko nykästä se ensimmäinen pikku katti samalla mäjelle kumminkin putkiston joutuu tiputtaa alas... siinä samalla sekin menis jos jotain pikkuista lisä potkua sais edes? :whack:
Itseäkin kiinostaa mitä tuolle putkelle kannataa tehä/poistaa siittä, kun sen joutuu puottaan?
Mistähän noita suoraan käypäsiä peltisarjoja saisi, sama kai jos sellasen laittaa, jos sellasta mistään fiksuun hintaan saa..
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

tommosta saa germaaniasta kelpaa vielä leimallekkin. ebayssa 400-500 eur uusi
http://www.google.fi/imgres?q=f%C3%A4ch ... 4,s:0,i:81

tuolta vain valmistajalta tilaamaan
http://www.friedrich-motorsport.de/

itelle tei xe:n sarjasta muokkaamalla. pers tuntumalla ei mitään vaikutusta mihinkään vakio autossa paitsi kaikki sumpsutukset yms ylimääräiset äänet lähti pois ja samalla 10 kg saastelaitteita.
Jokainen saa tehdä omalle lintalleen ihan mitä haluaa!
Mutta ainahan sen voi myös paalata!
Vastaa Viestiin