Semmonen pyyntö ois, et voisitko nappaa muutaman foton tosta autosi keulasta - kiinnostaisi kovin miten tuollaiset tummahkot ajovalot istuu mustan kanssa kimppaan
Vectra C Wagon -08
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

Re: Vectra C Wagon -08
Mulla on kans puolikeinonahkajakkaroissani kuskin istuimessa vastaavaa kulumaa / halkeamaa (pienemmissä määrin tosin). Kerrohan jos löysit jonkin fixin tuohon, niin voisin omaankin kokeilla
Semmonen pyyntö ois, et voisitko nappaa muutaman foton tosta autosi keulasta - kiinnostaisi kovin miten tuollaiset tummahkot ajovalot istuu mustan kanssa kimppaan

tuossa mun vanhasta kulkineesta kuva+maskin "ripa" maalattu korinväriin,opc-line etuhelma.jeppe jääkarhu kirjoitti:Mulla on kans puolikeinonahkajakkaroissani kuskin istuimessa vastaavaa kulumaa / halkeamaa (pienemmissä määrin tosin). Kerrohan jos löysit jonkin fixin tuohon, niin voisin omaankin kokeilla![]()
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62966
klikkaamalla kuvaa autosta saat sen isommaksi.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

No mutta nehän passais just mainiostiJartsa kirjoitti:tuossa mun vanhasta kulkineesta kuva+maskin "ripa" maalattu korinväriin,opc-line etuhelma.
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/62966
klikkaamalla kuvaa autosta saat sen isommaksi.

Vastaus riippuu siitä, kumpi painaa enemmän vaakakupissa, ulkonäkö vai ajettavuus. Tuosta voisi olla myös apua vanteiden valintaan: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 62&start=0Justeri kirjoitti:Mietinnässä myös haluaako 18" vai 19" ja kiinteä madallus vai korkeussäädettävä.
-
opelisti77
- OCF Member 2018

Nilemma kirjoitti:Vastaus riippuu siitä, kumpi painaa enemmän vaakakupissa, ulkonäkö vai ajettavuus. Tuosta voisi olla myös apua vanteiden valintaan: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 62&start=0Justeri kirjoitti:Mietinnässä myös haluaako 18" vai 19" ja kiinteä madallus vai korkeussäädettävä.
Itse ainakin tällä hetkellä hyvin tyytyväinen tohon 18 tuumaiseen vanteeseen. Jos tosiaan olis vielä isommat niin voi olla et olis jo liian kivirekimäinen ajaa. Toisaalta tekishän sitä mieli 19 tuumaisia
Todennäköisesti 18 tuumaset tulee tulevaisuudessa alle. Saa vain nähdä millaiset vanteet. Ajatuksena kuitenkin ajaa alla olevilla kitkoilla kesä, koska uudet nastarenkaat tuli hankittua alkuperäisille aluille.opelisti77 kirjoitti:Itse ainakin tällä hetkellä hyvin tyytyväinen tohon 18 tuumaiseen vanteeseen. Jos tosiaan olis vielä isommat niin voi olla et olis jo liian kivirekimäinen ajaa. Toisaalta tekishän sitä mieli 19 tuumaisiaNilemma kirjoitti:Vastaus riippuu siitä, kumpi painaa enemmän vaakakupissa, ulkonäkö vai ajettavuus. Tuosta voisi olla myös apua vanteiden valintaan: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 62&start=0Justeri kirjoitti:Mietinnässä myös haluaako 18" vai 19" ja kiinteä madallus vai korkeussäädettävä.
Heitän vaikka yv:tä ja päivittelen tänne, jos löytyy jonkilainen fiksaus noihin. Ei kuitenkaan ykkösprioriteettinä tällä hetkelläjeppe jääkarhu kirjoitti:Mulla on kans puolikeinonahkajakkaroissani kuskin istuimessa vastaavaa kulumaa / halkeamaa (pienemmissä määrin tosin). Kerrohan jos löysit jonkin fixin tuohon, niin voisin omaankin kokeilla![]()
Pitäs testata miten paljon ajotietokoneen kulutuslukema heittää todellisesta. Ei pahoja lukemia ainakaan näytä tän kokoiselle autolle.

No nyt on hyvä lukema!
Minkälaisella lenkillä tuo on saavutettu? Ei vissiin ollenkaan kaupunkia ja motaria?
Minkälaisella lenkillä tuo on saavutettu? Ei vissiin ollenkaan kaupunkia ja motaria?
ex:
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
Vectra C Z18XER 2007
Vectra C Z18XE 2005
-
jeppe jääkarhu
- 'Diplomat'

19", koska se kuitenkin jää kummittelemaan jonkin ajan kuluttua jos 18" hankkii. Uskallan väittää, että 18" pyörä 40-45 profiilin kumilla on tasan yhtä kova ajaa kuin 19" 30-35 profiilisella kumilla. Enemmän se alusta vaikuttaa siihen kuinka "kova" siitä ajettavuudesta tulee. Ja alustaan taas korkeussäädettävä satsi, mikäli haluaa ja on mielenkiintoa hieroa auto just eikä melkein siihen haluttuun ajokorkeuteen (plussana vielä, et pääsee hieromaan kaarien etäisyyden pyöriin just oman maun mukaan). Muuten kiinteä madallus passaa, jos kelpaa sellainen 30-40mm pudotus sen enempiä sitä miettimättä.
Oma kikotin on tolla TA Technixin korkeussäädettävällä ja 19" kiekoilla (edessä 19x8,5 a takana 19x9,5). Alustasatsi on ollu alla jo muutaman viikon, ja vieläkin on se "just eikä melkein" ajokorkeus hakusessa
Onhan se jämäkkä ajaa ja tien pienet epätasaisuudet tuntuu hyvin, mutta en mä silti kivireeksi sitä sanois. Itse ainakin pidän jämäkästä ajettavuudesta ja siitä, että auto taittuu mutkiinkin rivakammin ja tiukasti
Ei mullakaan siinä kuskin jakkarassa oo pahaa kulumaa, muutama pieni halkeama vaan. Ajattelin vaan, että jos löytyy joku fiksaus siihen, niin ettei mee pahemmaksi ainakaan. Ja ei tarttee ottaa kuvia mun vuoks, toi Jartsan linkittämä kuva selkiytti mun visioita aika hyvin
Ja on noi hiukan toisennäköisiä kulutuslukemia kuin mun Z22YH koneisessa vankkurissa ja mun ajotavoilla
Oma kikotin on tolla TA Technixin korkeussäädettävällä ja 19" kiekoilla (edessä 19x8,5 a takana 19x9,5). Alustasatsi on ollu alla jo muutaman viikon, ja vieläkin on se "just eikä melkein" ajokorkeus hakusessa
Ei mullakaan siinä kuskin jakkarassa oo pahaa kulumaa, muutama pieni halkeama vaan. Ajattelin vaan, että jos löytyy joku fiksaus siihen, niin ettei mee pahemmaksi ainakaan. Ja ei tarttee ottaa kuvia mun vuoks, toi Jartsan linkittämä kuva selkiytti mun visioita aika hyvin
Ja on noi hiukan toisennäköisiä kulutuslukemia kuin mun Z22YH koneisessa vankkurissa ja mun ajotavoilla

Kaupunkiajoa muutama kilometri ja loput 80 ja 100 rajotuksella about 50:50. Vakkari isketty 5-10 kilsaa yli rajotuksen mittarin mukaan ja muutamat ohitukset matkalla. Tosin tankatessahan tuon huomaa sit miten optimistinen ajotietokone on 
Vanteet ja madallus saa todennäköisesti jäädä ensi kesälle. Madalluksestaki vielä mietinnässä 30-40 kiinteä vai korkeussäädettävä. Ei ainakaan hinta ole TA Technixin alustalla paha
Vanteet ja madallus saa todennäköisesti jäädä ensi kesälle. Madalluksestaki vielä mietinnässä 30-40 kiinteä vai korkeussäädettävä. Ei ainakaan hinta ole TA Technixin alustalla paha
Laitetaan nyt vielä yksi päivitys kulutuksesta.
Nyt kun kävin tankkaamassa auton niin kilometrejä oli kertynyt 800,1 km ja tankkiin lorahti tasan 50 litraa bensaa eli kulutus 6,25 l/100km. Ajotietokone näytti bensaa kuluneen 49,3 litraa ja kulutus 6,2 l/100km. Yllättävän tarkasti siis näyttää ajotietokone lukemat.
Nyt kun kävin tankkaamassa auton niin kilometrejä oli kertynyt 800,1 km ja tankkiin lorahti tasan 50 litraa bensaa eli kulutus 6,25 l/100km. Ajotietokone näytti bensaa kuluneen 49,3 litraa ja kulutus 6,2 l/100km. Yllättävän tarkasti siis näyttää ajotietokone lukemat.
Pitihän se arvata, että kelien lämmetessä ilmastointi alkaa temppuileen. Eli aluksi kuului suhinaa/rohinaa ilmastointia käyttäessä ja lopuksi ei enää puske kylmää ilmaa laisinkaan. Saa nähdä onko aineet vuotanu pihalle vai jotain muuta menossa.
Tässä pieni pätkä mitä ilmastointi teki ennen kuin lakkas puhaltamasta kylmää laisinkaan.
http://junz.kuvat.fi/kuvat/Vectra/WP_20 ... 63112Z.mp4
Tässä pieni pätkä mitä ilmastointi teki ennen kuin lakkas puhaltamasta kylmää laisinkaan.
http://junz.kuvat.fi/kuvat/Vectra/WP_20 ... 63112Z.mp4
Omassa dieselissä kulutusmittari näyttää 0,6l liikaa.. 
Zafira Tourer 1.4T -15
Astra J 1.4T -14
Astra J 1.4T -14
Ilmastoinnin kennossa oli pieni vuoto, minkä takia ilmastointi tyhjeni kuukaudessa. Ei muuta kuin uutta kennoa ja nyt näyttäisi aineet pysyvän sisällä. Sopivasti oli ilmastointi poissa pelistä kovimmilla helteillä
Noh eipähän noi "viat" vielä tuohon loppunut, vaan toinen xenoni on alannut hiukan värisemään ja muuttanut väriä violetiksi, joten eiköhän sitä pääse tuhlaamaan uusiin polttimoihinkin vielä rahaa. Varmaan järkevintä irrottaa puskuri+umpiot ja vaihdatuttaa kaikki polttimot keulalta?
Niin ja autohan kävi myllytytettävänä ja kyllä kummasti piristi auton ulkonäköä. Pitää vaikka nappasta muutamat kuvat, kunhan tulee pestyä ja vahailtua
Niin ja autohan kävi myllytytettävänä ja kyllä kummasti piristi auton ulkonäköä. Pitää vaikka nappasta muutamat kuvat, kunhan tulee pestyä ja vahailtua
Nastarenkaat heitetty alle ja vahat talveksi. Autoglym SRP + Collinite 915 kombolla lähdetään tappelemaan talvea vastaan. Mitään ihmeempiä ei sitten olekkaan tapahtunut tässä välissä.
Vanhat kuluneet Nokian Hakkapeliitta R kitkat oli kyllä jotain niin hirveää. 70 vauhdissa alkoi hirveä melu. Nyt alla uudet Goodyear UltraGrip Extremet ja hiljenihän se auto vaikka kitkat vaihtui nastoihin. Mielessä pyörinyt auton massaaminen + äänieristäminen, jos siitä saisi vieläkin hiljaisemman kulkineen.

Vanhat kuluneet Nokian Hakkapeliitta R kitkat oli kyllä jotain niin hirveää. 70 vauhdissa alkoi hirveä melu. Nyt alla uudet Goodyear UltraGrip Extremet ja hiljenihän se auto vaikka kitkat vaihtui nastoihin. Mielessä pyörinyt auton massaaminen + äänieristäminen, jos siitä saisi vieläkin hiljaisemman kulkineen.