astra j peräkoukun johtosarja
astra j peräkoukun johtosarja
Asensivat sit liikkeessa vähän käytettyyn uuden mallin astraan 13-napasen rasian, sain adapterin joka hajos. Voiko asentaa tähän autoon suoraan 13-napasen tilalle 7-napasen rasian, ei lähde toimimaan vaikka värikoodit ym pitäis olla kunnossa 
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: astra j peräkoukun johtosarja
Et kai nyt oikeasti ole mennyt itse virittelemään sinne toista pistorasiaa? Se adapteri maksaa muutaman kympin, hae uus jos jotenkin ihmeellisesti sait vanhan rikki.
En tiedä miks mut adapteri ei pyörähdä kuin muutaman millin joku valupaska välissä tms. On noita vanhan mallisia tullu joskus ihan töissäkin laitettua. Eikä minun aikaan tule tuossa ylimääräisiä piuhoja tarvitsee, unohdin kertoo et vanha rasia hajos samalla,
nii mitä väliä?
nii mitä väliä?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Ehkä et itse tarvitse, mutta seuraavalla omistajalla on sitten todella mukavaa miettiä mikä on kun sähköt sekoilee omaan tahtiinsa. Miksei sitä valuroskaa voi vaikka hioa pois siitä adapterista?
Ehkä siks et se on sisäpuolella. Adapteri toimi aikasemmin, mersun laatutyötä surullisenkuuluisasta entisestä jyväskyläläisestä autoliikkeestä, eipä saa enää mihinkään vastuuseen 
No nii nyt selvisi että merkkiliikkeessä ja GM:llä oltiin ensin väärässä ei saa laitettua j astraan 7-napaista ilman koko johtosarjan vaihtoa, eihän siinä muuten mitään mut, väärän tiedon pohjalta jo yritin
Nyt on sit kiva yrittää saadaa 13 napainen paikoilleen kun ei oo minkään standardin mukaan noi johtojen värikoodit 
Eikös kaiken vähimmällä pääse kun haet sen koko johtosarjan 7-napaisena, joko maahantuojalta tai vaikka tuolta tilaamalla http://www.bertelshofer.com/e-satz-7-po ... 138-5.html Yhdeksän sekunnin googlauksella löytyy kyllä vaikka minkämerkkistä johtosarjaa J-astraan 7-napaisenakin. Vanha rasia pois, liitin auki takakontista ja johtosarja mäkeen, uusi johtosarja kiinni ja 7-napainen pistorasia kiinni.
Ei enää Omegaa vaan Sitruunapatonkia
Olisin ehkä päässy, mut periaatteessa en alkanu ostamaan uutta johtosarjaa
Nyt sain kuitenkin toimimaan. IKävää ettei standardien mukaan mennä vaan pitää ihan mallista katsoa johtojen paikat + hieman kokeilua
No tämä lisää yleensä myyntiä muttei minun tapauksessa.
No tämä lisää yleensä myyntiä muttei minun tapauksessa.