Seuraatko polttoaineen kulutusta?
Seuraatko polttoaineen kulutusta?
Kalliin (kuten aina!) polttoaineen aikana tulee kulutusta seurattua tavallista tarkemmin. Yhdistetty kulutus on se, mihin tuijotetaan uutta autoa valittaessa. Niiden lukemat tuntuvat tosin muuttuvat vuosi vuodelta aina optimistisemmiksi. Omien Opelien kohdalla lukemat ovat seuraavia (vihreät omia lukemia ja punaiset ilmoitettuja yhdistettyjä kulutuksia):
Vuosimallin 1995 Vectra 1.8 7,0 l/100km (yhdistetty n. 8,0 l/100km) ja 1999 Vectra 2.0 7,3 l/100km (yhdistetty 8,5 l/100km). Molemmilla autoilla on omia kilometrejä yli 200 000 ja kokonaiskilometrit n. 300000. Mittarivirhe on korjattu lukemiin.
Uusimpana on nyt vuoden 2008 Astra 1.3 CDTI, johon olen itse ajanut n. 18000 km. Keskikulutus on ollut 5,0 l/100km, kun ilmoitettu yhdistetty on 4,9 l/100km! En siis pääse edes ilmoitettuun kulutukseen! Ajotietokone ilmoittaa yleensä tankkauksen kohdalla 4,4 l/100km, sillä matkamittarin ja kulutusmittarin virheet ovat tosi suuret!
Miten menee muilla Opeleilla?
Vuosimallin 1995 Vectra 1.8 7,0 l/100km (yhdistetty n. 8,0 l/100km) ja 1999 Vectra 2.0 7,3 l/100km (yhdistetty 8,5 l/100km). Molemmilla autoilla on omia kilometrejä yli 200 000 ja kokonaiskilometrit n. 300000. Mittarivirhe on korjattu lukemiin.
Uusimpana on nyt vuoden 2008 Astra 1.3 CDTI, johon olen itse ajanut n. 18000 km. Keskikulutus on ollut 5,0 l/100km, kun ilmoitettu yhdistetty on 4,9 l/100km! En siis pääse edes ilmoitettuun kulutukseen! Ajotietokone ilmoittaa yleensä tankkauksen kohdalla 4,4 l/100km, sillä matkamittarin ja kulutusmittarin virheet ovat tosi suuret!
Re: Seuraatko polttoaineen kulutusta?
En seuraa, eikä ole ajotietokonetta. Tää Aksu vie semmosen 6-7-8 litraa satasella 98:a noin niinkuin mutuna. 
Seuraan, aina. Ainoastaan -95 VW Vento 1.8 Cl meni yhdistettyyn kulutukseen 75 tkm:n matkalla (7,9 l/100 km). Kaikki muut autot tässä parinkymmen vuoden aikana ovat syöneet vähintään litran enemmän kuin ilmoitettu yhdistetty kulutus. Tämä sigun Astra on ollut pahin. 10tkm ajettu, 4,5 luvattu ja 6,5 mitattu tankkauksista (mittarivirhettä ei ole huomioitu). Lieventävänä seikkana se, että ajotyyli on ripeä, ja lähes kaikki ajot joko Kehä 3:n sisäpuolella tai, jos ulkopuolella, niin niistäkin iso-osa moottoritietä tai satasen rajoituksen teitä.
(Astra Sport 5D 1.4 Turbo A 3/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
(Astra ST Cosmo 1.6 CDTi 10/2014)
(Astra Sport 5D 1.7 CDTi 10/2011)
Astra G 1.8 -02. Ilmoitettu yhdistetty kulutus 7,8 l/100km. Keskikulutus viime 12kk ajalta 7,23 l/100km. Alimmillaan käynyt 5,98 l/100km.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... f=5&t=2706
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... f=5&t=2706
Juu pakkomielteinen kun olen, tulee aina laitettua tankkaus.commiin. Tosin eipä noissa kulutuslukemissa ole hurraamista ollut viimeaikoina jos vertaa ihan alkupäähän, jolloin sai niinkin alhaisia lukemia kuin 5,8L/100km
Nykyään ei tunnu menevän alle 7 litran sitten kirveelläkään, tiedä sitten mikä paikka sieltä on lahonnut. Outoa sinällään, että vie sitä seiskaa tasaisesti kesät talvet...
En, mitä helvettiä minä sillä tiedolla teen. Tankaan autoa aina silloin kun tarvitsee.
Älä välitäekinnari kirjoitti: Uusimpana on nyt vuoden 2008 Astra 1.3 CDTI, johon olen itse ajanut n. 18000 km. Keskikulutus on ollut 5,0 l/100km, kun ilmoitettu yhdistetty on 4,9 l/100km! En siis pääse edes ilmoitettuun kulutukseen! Ajotietokone ilmoittaa yleensä tankkauksen kohdalla 4,4 l/100km, sillä matkamittarin ja kulutusmittarin virheet ovat tosi suuret!
Taidat ajella tasaisia maantienopeuksia?
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
en seuraa kulutusta ku siitä saa korkeintaa päänsärkyä.
taino valehtelin hiukan, tän viikon seurasin kulutusta ja se on noin 26l/100km.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Tietenkin seuraan, ei ole kiva jos se loppuu kesken matkan 'haha' 
Z16XE G-Astra meni lapin reissulla parhaimmillaan 5.8L/100km -tankkausvälillä.
760 Turbo Volvo imaisi talvella kaupunkiajossa 17-19L/100km, nätillä ajolla.
Muissa kulutus asettunut noiden väliin.
Eikös näissä kuitenki matkamittarit pidä melkolailla kutinsa vaikka nopeusmittari heittääkin. Nopeusmittariinhan tarkoituksella pieni heitto laitetaan ettei se ainakaan liian vähän ala näyttään jos/kun sinne joku laittaa pikkusen isompaa rengasta.marqus kirjoitti:Älä välitäekinnari kirjoitti: Uusimpana on nyt vuoden 2008 Astra 1.3 CDTI, johon olen itse ajanut n. 18000 km. Keskikulutus on ollut 5,0 l/100km, kun ilmoitettu yhdistetty on 4,9 l/100km! En siis pääse edes ilmoitettuun kulutukseen! Ajotietokone ilmoittaa yleensä tankkauksen kohdalla 4,4 l/100km, sillä matkamittarin ja kulutusmittarin virheet ovat tosi suuret!
Miten menee muilla Opeleilla?Meidän 1.3 CDTI Astralla keskikulutus tanakasti 5.6-5.7l/100km. Keskinopeudella 44km/h.
Taidat ajella tasaisia maantienopeuksia?
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Yllättävän paljon turbo-Volvoksi. Oliko tosiaan nättiä ajoa ja kaikki kunnossa moottoripuolella? Mun Vekku ei sentään vie paljon yli kympin kaupunkipyörityksessä talvellakaan. Aika tarkkaan 10,5 litraa satasella talvikelilläkin normiajolla.ascona_c kirjoitti:Z16XE G-Astra meni lapin reissulla parhaimmillaan 5.8L/100km -tankkausvälillä.
Mites 760 turbo pärjää suorituskyvyssä tuollaiselle kakslitraiselle sporttimallille? Kiihtyvyys taitaa olla parempi, mutta veikkaisin että huippunopeus ei yllä samoihin (teoreettinen 215 km/h).
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
11 ja 12 litran väliin se tuo Vani ryyppii nestettä.
Tässä kerran mitattiin, ni tarkka oli 11,3 litraa/100km. Ei minusta paha.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Ei, vaikka tuulen vastusta löytyy turun tuomiokirkon verran ja mootorilla tilavuuttaKillroy kirjoitti:11 ja 12 litran väliin se tuo Vani ryyppii nestettä.
Ei tule seurattua, sylettää muutenkin tuo bensan hinta. Tuntuu että jonkun 15l vie, kun aina tuntuu olevan jotain pikku häikkää..täysin kun oli kunnossa, niin vei oma auto kohtuullisesti.