Kadett B -73 pakkelikasa ja ihan vähän b-vectraa

Esittele Opel-projektisi tai autosi
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Kadett B -73 pakkelikasa

Viesti Kirjoittaja telwin »

Etukaaret olis saanu olla reilusti ylempänä... nyt on hiukan hoopon näköinen.
Kobbel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kobbel »

telwin kirjoitti:Etukaaret olis saanu olla reilusti ylempänä... nyt on hiukan hoopon näköinen.
+1

Ja itse olisin varmaankin suihkinut mustalla myös tuon takaluukun ja lasin välisen osan :)
Omega B2 -01 Z22XE, Astra F -95 X16SZ, Astra F -97 X16SZR,
EX: Omega B1 -96 X20SE EX: Omega B1 -94 X20XEV
adix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja adix »

telwin kirjoitti:Etukaaret olis saanu olla reilusti ylempänä... nyt on hiukan hoopon näköinen.
Joo, ajattelin sillon hitsatessa että ne pitäis olla samalla korkeudella mutta ei se ollukkaan oikeen hyvä silleen :D
Kuva
jaketech
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jaketech »

samaa mieltä oon kans.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Eipähän tarvihe etupäätä madaltaa :worship: Lowraiderin voi näemmä tehdä peltiä lisäämällä, ei tarvihe todistella alustamuutoksia :peukku:
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

Erittäin hyvähän siitä tuli kun ottaa huomioon miten nopealla aikataululla tuon maalauksen suoritit :lol: :lol:
Manta-B-83
adix
'Senator'
'Senator'

oon itekki tyytyväinen lopputulokseen.
toinen takavalo ei saa sähköä ja etuvalo ei saa maita, taidan ajaa huomenna leimalle kuhan pääsen töistä..

Tollaset pitäis laittaa takapäähän, pitäis vaan varmistaa että ne on edes suunnilleen oikeen paksuset.
http://www.ebay.com/itm/Firestone-4108- ... 1e6cf5657d

mitä helkkaria, onko nää säädettävät lehtijouset? :D
http://www.ebay.com/itm/SuperSprings-SS ... 1e6dada967
Kuva
CTi
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja CTi »

Eikös nuo alemmat o ennemminki lisäjouset... Keltaset auton oma pakka, mustat lisäpakka.
adix
'Senator'
'Senator'

Käytin leimalla, siellä vihatussa orikedon katsastus-centerissä..
Huomautin että olettehan kilttejä ku on aika vanha auto niin se ei kestä mitään rääkkiä.. juu ja hymyiltiin siinä tiskillä..

Homma alkoi sillä että jarrupenkkiin kun se ajoi niin jäi pakoputkesta jumiin, sitten se väkisin repäs sen irti siitä, kytkin haisee ja putki lopulta antaa periksi ja lähtee irti liitoksesta + putken kannakkeesta. Ok olihan se matalalla mutta kun kattelin että mistä se oikeen lähti irti niin mun hitsattu hieno kannake kyllä kesti mutta pohja anto periksi ja täysin terve pelti oli revenny sieltä hitsaussauman ympäriltä.

Katsastusmies sano että varataanko uus aika kun oon korjannu pakoputken, sanoin että nojaa viedään loppuun niin korjaan kaikki kerralla sitten jos löytyy muutakin.

No toinen etuiskari näytti kuulemma liian tehottomalta ja toinen takaiskari samoin.
Vasen etujarru otti liikaa kiinni ja molemmat takajarrut tehottomia, kuulemma kerran pumppaamalla jarrutti hyvin mutta pitää kuulemma ekalla painalluksella tomia täydellisesti 40vuotta vanhat rumpujarrut.
No ok.

Sitten mentiin siihen nosturille ja herra alotti tutkimisen.
Se meni silleen että se rengasrauta lyötiin siihen pohjan ja nosturin väliin, ja väännettiin niin kovaa että auto niiasi oikeen kunnolla, tää tehtiin koko matkalle, yhestä paikkaa meni läpi. Sitten alettiin tutkia mun hitsauspaikkoja, herra löysi sieltä massan peittämästä pohjasta yhden kohdan mistä pelti hieman raotti, no ei muutakun rengasrauta sinne väliin ja siitä väännettiin, no saatiinhan sinne reikä!
Sitten tutkittiin ja hakattiin ne pyöräkotelot, ei ollu reikää mutta kovin etsittiin ja joutuu uusiks massaamaan kun niin rajusti siellä hakkasivat..

Etupäätä heilutettiin niin pahasti ettei uus autokaan kestä sellasta, no vikaa ei löytyny mutta madalluksesta ne ei tykänny.
Ei ollut kuulemma mitenkään huono mutta etupää näytti roikkuvalta joten ne päätti että uudet lehtijouset pitää laittaa koska toinen oli selvästi toista lyhempi ja näytti katkastulta.
Takavanteet meinas jo mennä muutoskatsastuksella kunnes toinen katsastusmies huusi hallin toiselta puolen että hei on aivan liian kapea kumi.
Onko 8.5" leveellä vanteella 205 kumi jotenkin kapea?
Samalla tää toinen katsastusmies tuli mukaan tutkimaan autoa ja käytiin vielä takapää ja etupää läpi uudestaan ja sanottiin että pitää laittaa kokonaan erinlainen vanne on kuulemma liian levee tohon ja kutsuivat tota mun vannetta ... miten se tarkalleen ois menny..
"ota pois tollaset väärän auton vanteet ja laita autoon kuuluvat tilalle".

Toinen mies meni varmistamaan koneelta onko runkonumero aito kun kuulemma pitäis olla kuskin jalkatilassa mutta se löytyikin konepellin alta.
Sillävälin toinen katteli penkkejä, heiluu luulemma liikaa, on ihan irti kuulemma. Kadetin alkuperäis kiinnikkeet hitsattuna bemarin penkkeihin.
Sanoin sille että tuollaset kiinnikkeet siinä on alunperinkin, että penkit on vaan eri autosta, ja että ne kuuluu heilua pikkasen aina ja näytin takakiinnikettä mistä sen penkin saa irti ja kipattua. Kuulemma ei saa penkit heilua ollenkaan, se ei sitten ollenkaan kuunnellut tai uskonut mua. Molemmat etupenkit siis hylättiin koska takakiinnike kuulemma rikki.

Sitten toinen takavalo ei palanut ja etuvalo sai huonosti maata tai jotain just siinä katsastushetkellä.

Ajelin sitten ilman pakoputkea kotiin tosi ilosena.

Mä en tiedä mitä mieltä oon tästä paikasta. Siis pitäähän viat mainita ja korjata mutta joku raja kai?
Enkä viitti suolata toisen katsastusbisneksiä mutta munmielestä tuolla ei kannata käydä.
Kuva
adix
'Senator'
'Senator'

Lisätään vielä että pitihän sitä juuri maalattua helmaakin hakata niin että 3päivää kuivunu maali ja 2päivää kuivunu lakka sai kunnon koetuksen.
Naarmuja tuli muttei onneks lohkeillut näin nopeesti katottuna..

Hitsi että ärsyttää..

Mistä noita etuiskareita saa?
Kuva
_Jape_
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja _Jape_ »

eniten vituttaa just noi väkisin hakkaajat. hakkaa niin kauan että reikä tulee vaikka terveeseen peltiin. :evil:
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Sämä
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Sämä »

Ite melekein maksaisin uuden katsastuksen verran siitä että käyttäisin jossain muualla leimalla jos mahdollista :no:
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

Tuo katsastus asemahan on kuuluisa tuosta miten vanhoja autoja kohdellaan :no:
Manta-B-83
adix
'Senator'
'Senator'

Joo tosta jäi vituttamaan oikeestaan toi väkisin hakkaus.. _HIEMAN_ haperoa oli yhessä kohtaa niin siitä meni läpi kun kunnolla väänsi nosturia vasten... Ja ne penkit, ne KUULUU olla tollaset kadetissa.

Etupään madallus, se tippuu tiettyyn korkeuteen mutta senjälkeen on huippujäykkä ja hyvä, ei ottanu pohjaanlyöntikumit kiinni vaikka miten heilutteli ja tosi vakaan olonen, en ymmärrä miksei se saa olla tuolla tavalla.. Mä oikeen suunnittelin ton homman ja kasasin varmaan neljästi tuon etupään ennenkun olin tyytyväinen..
Miten nää muut ajelee keula ihan tontissa ja aina menee leimasta??

Jarrut ja iskarit ny ehkä ymmärrän, vaikka se iskaritesti nyt on ihan arpapeliä ja ei ne rumpujarrut uutenakaan oo mitenkään mahottoman tasaset ja hyvät..

Ymmärrän että tulee hylky jos auto on oikeasti rikki, vuotaa öljyä, ei pysähdy tai jotain muuta vakavaa, mua ei ikinä ennen oo harmittanu kun on tullut hylky leimalta, pitäähän auton olla kunnossa että sillä saa ajella tuolla. Mutta tää oli kunnossa vittu.

No turhaa mä täällä itken ku pitäis olla auton alla hitsaamassa uusia reikiä umpeen..
vituttaa vaan äärettömästi

http://www.mister-auto.fi/fi/etuiskunva ... 43024.html
Kuva
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja telwin »

Sitä saa mitä tilaa...
Jos tuo olisi ollut normikorkeudessa ja oikealla rengastuksella eikä jäänyt dynamometrille kiinni niin eipä siinä varmaan mitään ihmeitä olisi ollutkaan.
Toinen on se että anellaan olemaan helliä... se on kuin ärsyke inssile se ottaa homman just päinvastoin.
Jarrujen on otettava kunnolla ensimmäisellä painalluksella, auton iällä ei ole siihen vaikutusta.
Vastaa Viestiin