Mikähän mahtaa olla vikana kun lohkolämmitin ei toimi? Varmaankin joku vastus kärähtänyt, onkohan miten iso homma korjata?
Kiitos.
B Vectran moottorin lohkolämmitin ei toimi
B Vectran moottorin lohkolämmitin ei toimi
Nissan Almera N16 Sedan QG18DE 2005
Vectra B Sedan X18XE 1996
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Re: B Vectran moottorin lohkolämmitin ei toimi
Lohkolämmittimessä on yksi vastus. Mittaamalla selviää onko vastus ehjä. Saattaa olla johtokin poikki. Jos rikki niin vanha vastus pois ja uusi tilalle.
Kuinka yleismittarilla mitataan onko vastus ehjä? Mitä yleismittarin tulisi näyttää?
-
(F)ast_tra
- 'Diplomat'

Jos on ääretön vastus niin silloin on rikki=palanut.
Käännä se mittari sinne vasemmalle alas Ohmi-asentoon 2000 tai 200, jos näyttää aina 1 , niin ei varmasti toimi, ensin puskurin tulpasta sitten suoraan vastukselta, niin saadaan se johdon yhteys katottua. Mulla näytti toisessa kärryssä ehjä lämppäri puskurilta 175, arvoista en nyt osaa sanoa sen enempää..Ecotec-96 kirjoitti:Kuinka yleismittarilla mitataan onko vastus ehjä? Mitä yleismittarin tulisi näyttää?
Mittari näytti 85 puskurin pistokkeesta ja suoraan vastuksesta. Oma lämmittimen virtajohto on rikki(puskurin pistokkeen ja pistorasian välinen).
Johdon suojakuori oli vähän murtunu ja aika kippuralla koko johto.Lainasin veljeltä lämmityspiuhaa ni johan rupes toimimaan. Tässä tulikin sitten lämmitettyä koko talvi autoa ihan turhaan, johto seinässä eikä se mihinkään lämmenny. Johan mä talvella ihmettelinkin että ompas surkea lämmitin
Kiitos vaan neuvoista.
Johdon suojakuori oli vähän murtunu ja aika kippuralla koko johto.Lainasin veljeltä lämmityspiuhaa ni johan rupes toimimaan. Tässä tulikin sitten lämmitettyä koko talvi autoa ihan turhaan, johto seinässä eikä se mihinkään lämmenny. Johan mä talvella ihmettelinkin että ompas surkea lämmitin
Kiitos vaan neuvoista.