Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Timonen »

teemuk kirjoitti:
Alpha kirjoitti:
Timonen kirjoitti: Ja jos joku nyt menee vastaamaan tuohon kysymykseen tässä topicissa, niin saa sitten määräajaksi bannin... Vaikkapa 8kk.
vähän menee tämä teidän moderointihalu joskus yli täällä.
:roll: Tiukka linja kato..... :hypocrite:
Taaksepäinhän tuo roppu näyttäs olevan.
Edit. Tossa lohkossa oleva reikä ei oo se roppu.
Kuva
Kanki tullu läpi tuosta reiästä? Oliko toisella puolella isompi reikä?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Jos mää ajan autolla jossa on nastarenkaat alla, mutta niissä on aika vähäsen nastoja jäljellä, niin katastus ukko on sitä mieltä että siinä ja siinä että saako niillä ajaa. Ja talvirengas pakko loppunu jo ajat sitten, ei kait sillä mitään merkitystä pitäis olla että onko siellä 5 nastaa per rengas vaiko 50, pintaa kuitenkin renkaissa on reilusti jälellä. Vai oisko mun pitäny repiä konttorin pihassa loputkin nastat vittuun että katastus ukko on tyytyväinen. Eikös sen pitäis kuitenkin olla turvallisempaa ajella kun siellä on muutamia nastoja jäljellä kuin että niitä ei ole yhtään :bonk: Näin niin kuin takatalvea ajatellen
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Veikka kirjoitti:Jos mää ajan autolla jossa on nastarenkaat alla, mutta niissä on aika vähäsen nastoja jäljellä, niin katastus ukko on sitä mieltä että siinä ja siinä että saako niillä ajaa. Ja talvirengas pakko loppunu jo ajat sitten, ei kait sillä mitään merkitystä pitäis olla että onko siellä 5 nastaa per rengas vaiko 50, pintaa kuitenkin renkaissa on reilusti jälellä. Vai oisko mun pitäny repiä konttorin pihassa loputkin nastat vittuun että katastus ukko on tyytyväinen. Eikös sen pitäis kuitenkin olla turvallisempaa ajella kun siellä on muutamia nastoja jäljellä kuin että niitä ei ole yhtään :bonk: Näin niin kuin takatalvea ajatellen
Nastaero renkaitten keskenhän tuossa on se merkitsevä asia, eikä se kuinka paljon niitä kaikkiaan on jäljellä.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

TJT kirjoitti:
Veikka kirjoitti:Jos mää ajan autolla jossa on nastarenkaat alla, mutta niissä on aika vähäsen nastoja jäljellä, niin katastus ukko on sitä mieltä että siinä ja siinä että saako niillä ajaa. Ja talvirengas pakko loppunu jo ajat sitten, ei kait sillä mitään merkitystä pitäis olla että onko siellä 5 nastaa per rengas vaiko 50, pintaa kuitenkin renkaissa on reilusti jälellä. Vai oisko mun pitäny repiä konttorin pihassa loputkin nastat vittuun että katastus ukko on tyytyväinen. Eikös sen pitäis kuitenkin olla turvallisempaa ajella kun siellä on muutamia nastoja jäljellä kuin että niitä ei ole yhtään :bonk: Näin niin kuin takatalvea ajatellen
Nastaero renkaitten keskenhän tuossa on se merkitsevä asia, eikä se kuinka paljon niitä kaikkiaan on jäljellä.
Mutta onko sillä vitunkaan väliä jos talvirengas pakko on jo loppunut, ja nyt vaan ajelin noilla mahdollisen takatalven takia. Ja se kymmenkunta nastaakin on parempi kuin ei yhtään
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Veikka kirjoitti:
TJT kirjoitti:
Mutta onko sillä vitunkaan väliä jos talvirengas pakko on jo loppunut, ja nyt vaan ajelin noilla mahdollisen takatalven takia. Ja se kymmenkunta nastaakin on parempi kuin ei yhtään
Ei ole ;)
Nastaerohan on hengenvaarallinen liukkaalla äkkitilanteessa, kun jossain renkaassa on enempi pitoa kuin toisessa.
40km/h vauhdista jos teet hätäjarrutuksen, niin autosi lentää vähintään kilometrin metsään :lol:
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
juzze
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja juzze »

Mitähän vittua tapahtu minun visa electron kortille? Olin tilaamassa i-herbistä vitamiineja yms. hoksasin että olin laittanu sen nettimaksu rajan 0euroon. Nostin rajan vähintään riittäväksi ja jatkoin yrittämistä..
Nyt, kun menen verkkopankkiin.. huomaan että minulla EI ole minkäänlaista korttia!? ensin mietin että mitä vittua kunnes kaupassa maksoin ostokset kortilla, tai ainakin olin maksavinaan kunnes kaivoin käteistä, kun ei kortti käytössä..
Eli mitä paskaa? :evil:
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
juzze
OCF Member 2020

äkkiseltään tulee mielee tehokkaat autot jossa on varmasti mietitty kesällä tuo pito-asia kuntoon. Kiihytysautoissa on pirun leviät gummet. Talvella taas aina kun on tehokkaista autoista tai menopeleistä kyse on piikit, joita nyt tieliikenteessä korvataan nastoilla. Mitä kapeampi kumi, sitä suurempi paine per nasta, jos oletetaan että kehämitalla on nastoja kuitenki jokatapauksessa samanverran. + vedensiirto kyky ei ole niin hyvä kuin kesärenkailla ja talvi renkailla kuitenkin ajetaan sulan ja ennenkaikkea märänmaan aikaan jolloin kapeampi kumi ei nouse niin herkästi veden pinnalle. Kitka vs. nasta keskustelua en nyt kuitenkaan halua alkaa tässä suitsemaan, mutta onhan nyt selvää että ei eiminkäänsäänrengas pärjää talvirenkaalle.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juha_1 »

Minkä takia just minun digiboksin kaukosäädin on vähän väliä kadoksissa? Miks en muista, mihin sen jätin vai viekö sen joku ihan tahallaan piiloon? Pitäs ohjelmoida huomiselle pari ohjelmaa digiboksiin ja ei nyt sitten onnistu. Ja pitäis katsoakin pari ohjellmaa digiboksilta. Onnistuu muuten, mutta pause ja mainosten yli kelaus eivät onnistu.

Oisko jollakin heittää nopeesti tietoa, missä se säädin on? Vessa, sohvan alus ja keittiö on tarkastettu, samoin makkari.

Vuosisadan vaihteen paikkeilla oli joissain videoissa semmoisia kaukosäätimiä, jotka alkoi piippaamaan vihellettäessä sopivalla korkeudella. Miksi nykyajan kaukosäätimissä ei ole semmoista toimintoa?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Dominator
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Dominator »

^--- mää oon parikertaa vienyt kaken jääkaappii ja joskus se on ollu pihalla terassin kaitteella...
*Domi from Saarijärvi*
*Kesäkiesi* Manta B 77 Berlinetta
*käyttis* Vectra C1 2.0T farkku
"ei se vauhti vaan SE tyyli..."
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juha_1 »

No löyty! Vuodesohvan sinne istuintyynyjen taakse oli tipahtanu. :x
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
juzze
OCF Member 2020

juzze kirjoitti:Mitähän vittua tapahtu minun visa electron kortille? Olin tilaamassa i-herbistä vitamiineja yms. hoksasin että olin laittanu sen nettimaksu rajan 0euroon. Nostin rajan vähintään riittäväksi ja jatkoin yrittämistä..
Nyt, kun menen verkkopankkiin.. huomaan että minulla EI ole minkäänlaista korttia!? ensin mietin että mitä vittua kunnes kaupassa maksoin ostokset kortilla, tai ainakin olin maksavinaan kunnes kaivoin käteistä, kun ei kortti käytössä..
Eli mitä paskaa? :evil:
njaa.. tuli sitte innoissaan kokeiltua ilman tuota maksurajaa ilmeisesti riittävän monta kertaa ja tais siinä kortin tiedoissakin olla pienehkö fiba.. :oops: nyt sitte ootella uutta korttia :lollis:
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Rookeri kirjoitti:
juzze kirjoitti:äkkiseltään tulee mielee tehokkaat autot jossa on varmasti mietitty kesällä tuo pito-asia kuntoon. Kiihytysautoissa on pirun leviät gummet. Talvella taas aina kun on tehokkaista autoista tai menopeleistä kyse on piikit, joita nyt tieliikenteessä korvataan nastoilla. Mitä kapeampi kumi, sitä suurempi paine per nasta, jos oletetaan että kehämitalla on nastoja kuitenki jokatapauksessa samanverran. + vedensiirto kyky ei ole niin hyvä kuin kesärenkailla ja talvi renkailla kuitenkin ajetaan sulan ja ennenkaikkea märänmaan aikaan jolloin kapeampi kumi ei nouse niin herkästi veden pinnalle. Kitka vs. nasta keskustelua en nyt kuitenkaan halua alkaa tässä suitsemaan, mutta onhan nyt selvää että ei eiminkäänsäänrengas pärjää talvirenkaalle.
Eli toi mun jälkimmäinen. Tämä selvä :)
Menee myös lumikerroksen läpi paremmin ja myös se suurempi kuvion pintapaine parantaa pitoa.

Joskus oli kaksi a-korsaa, toisessa hyvät 175/65 14 nastakumit ja toisessa huonot 145/80 13 kumit, lumisella kelillä ei tuolla isompirenkaisella pysynyt millään pienempirenkaisen perässä vaikka kumit oli paljon paremmat.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

Tuomas kirjoitti:
Rookeri kirjoitti:
juzze kirjoitti:äkkiseltään tulee mielee tehokkaat autot jossa on varmasti mietitty kesällä tuo pito-asia kuntoon. Kiihytysautoissa on pirun leviät gummet. Talvella taas aina kun on tehokkaista autoista tai menopeleistä kyse on piikit, joita nyt tieliikenteessä korvataan nastoilla. Mitä kapeampi kumi, sitä suurempi paine per nasta, jos oletetaan että kehämitalla on nastoja kuitenki jokatapauksessa samanverran. + vedensiirto kyky ei ole niin hyvä kuin kesärenkailla ja talvi renkailla kuitenkin ajetaan sulan ja ennenkaikkea märänmaan aikaan jolloin kapeampi kumi ei nouse niin herkästi veden pinnalle. Kitka vs. nasta keskustelua en nyt kuitenkaan halua alkaa tässä suitsemaan, mutta onhan nyt selvää että ei eiminkäänsäänrengas pärjää talvirenkaalle.
Eli toi mun jälkimmäinen. Tämä selvä :)
Menee myös lumikerroksen läpi paremmin ja myös se suurempi kuvion pintapaine parantaa pitoa.
sama homma havaittu omissa talvirasseissa.

katsoppas noita ralliautojen piikkirenkaita. ovat melkoisia "sirkkelinteriä" verattuna kesärenkaisiin. huomaa myös että joidenkin renkaiden kuvioinnin leveys on melko kapea suhteessa renkaan kokonais leveyteen.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Rookeri kirjoitti:Paljonko pitää olla säästöjä että pankki antaa 130-140Ke verran asuntolainaa? Entä takaus, eikö ensiasunnon ostaja saa valtiolta aika ison osan taattua?
Tossa pitää käytännössä löytyä 20 %:n takaus ja kaksi maksajaa, sinä ja muijas. 20 %:saan henkilötakaus/kämppä pantiksi, jomman kumman vanhemmilta...tai sitten 30 tonttua säästöjä..
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ennen ainakin riitti että palkka tulee ko. pankkiin. minulla eikä silloisella vaimolla ollut juurikaan säästöjä kun asunto ostettiin.
valtion takauksasta en tiedä nykyisellään mitään sillon se oli kallista kun asuntoa ostettiin.

meillä meni niin että asunto on kiinnitetty lainaan ja ylimenevälle osalle henkilötakaus. eli pankki arvioi sen asunnon todellisen arvon.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Vastaa Viestiin