Vectra A -94 16V 2.0 kokemuksia?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
vpekkari
'Kadett'
'Kadett'

Vectra A -94 16V 2.0 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja vpekkari »

Tervehdys! Olen uusi tällä foormuilla, enkä tiedä juuri mitään Opeleista. Tuollainen otsikon mukainen peli olisi kiikarissa. Hintapyyntö on 700 euroa ja vähän yli 200th ajettu. Myyjän mukaan on täysin toimiva peli. Ei pitäisi kuulemma olla ruosteenkaan kanssa suuria ongelmia, mutta se selviää kun pääsen katsomaan autoa. Se on kuulemma mahdollista saada nosturille.

Kysynkin nyt asiantuntijoilta, että mitä kannattaa erityisesti tällaisesta autosta tutkia? Olen kuullut paljon negatiivista Opelista, mutta totuushan on, että kaikissa autoissa on vikoja, joten en usko tuon olevan sen kummempi tapaus kun tuon ikäiset yleensäkään. Minä ajelen itse Volvo 440:llä. Sekin on monen mielestä susi, mutta autonkorjaustaito on hyppysissä ja mittarissa tällä hetkellä kohta 370tkm ja hyvin rullaa edelleen :D Pakoputkia tuo on syönyt elämänsä aikana riittävästi ja taas vaihtui uusi.

Auto tuliti vaimon käyttöön. Edellinen Mazda 323 vm. -92 oli juuri katsastuksessa. Ei mennyt läpi muuta kun katsastusmiehen pää melkein auton pohjasta! Ruostetilanne tosiaan sellainen, etten lähde yrittämään tuota korjata kun ei ole hitsausvehkeitä eikä taitojakaan. Lähes kaikki muut auton remontit sujuvatkin omin käsin.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Re: Vectra A -94 16V 2.0 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Ruostetta kannattaa ainakin etsiä ovien sisäpinnoista ja helmoista/pyöräkoteloista sekä takaluukun reunoista, sieltä ruostuu helposti. Tosin autohan ei ole uusi, eli täysin ruosteetonta tuskin onkaan.

Jakohihnan vaihto 60tkm/4 vuotta.

Koneesta minulla ei ole kokemuksia.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vectra A -94 16V 2.0 kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja tursas »

vpekkari kirjoitti:Auto tuliti vaimon käyttöön. Edellinen Mazda 323 vm. -92 oli juuri katsastuksessa. Ei mennyt läpi muuta kun katsastusmiehen pää melkein auton pohjasta! Ruostetilanne tosiaan sellainen, etten lähde yrittämään tuota korjata kun ei ole hitsausvehkeitä eikä taitojakaan. Lähes kaikki muut auton remontit sujuvatkin omin käsin.
Palaa asiaan selvinpäin..
Vastaa Viestiin