Mikä oli todellinen vika? Vai korjaantuiko pelkästään täyteen tankkaamalla?Timotee kirjoitti:Mun aikaisemmassa 2.6 B-Vectrassa olisivat kernaasti vaihtaneet katit ja puolan ja tulpat ja kaikkea kun vikakoodi herjasi käyntihäiriötä joka oli tullut siitä että ajoin tankin tyhjäksi kun siirtelin seisonnassa olevaa autoa työmaalla hallista pihalle ja takaisin.
Ei vakuuttanut.
Pohjois-Helsingin Auto - ammattitaidoton vai petollinen ?
Re: Pohjois-Helsingin Auto - ammattitaidoton vai petollinen ?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vika oli käyntihäiriö kun bensa loppui. Vika ei ollut läsnä enää koodeja lukiessa eikä ilmaantunut enää nollaamisen jälkeen.Timonen kirjoitti:Mikä oli todellinen vika? Vai korjaantuiko pelkästään täyteen tankkaamalla?Timotee kirjoitti:Mun aikaisemmassa 2.6 B-Vectrassa olisivat kernaasti vaihtaneet katit ja puolan ja tulpat ja kaikkea kun vikakoodi herjasi käyntihäiriötä joka oli tullut siitä että ajoin tankin tyhjäksi kun siirtelin seisonnassa olevaa autoa työmaalla hallista pihalle ja takaisin.
Ei vakuuttanut.
Esikattien heikko teho saattoi johtua siitä että kylmänä parinmetrin siirtelyjä ilman että kävivät lämpimäksi ollenkaan.
Voin pistää sulle meiliin sen lapun missä kaikki vikakoodit eriteltynä.
Mulla oli auto korikorjaamon puolella PHA:ssa juuri äskettäin. Päätyö meni vakuutuksen piikkiin ja siinä sivussa teetin pienen ruostekorjauksen omaan laskuun. Homma meni ihan ok ja lasku oli erittäin kohtuullinen, jälki ihan hyvä eikä valittamista. Ainoastaan varausvaiheessa asia oli vähän epävarmaa mm. helmojen ehjänä irrottamisen suhteen ja osien saamisessa oli hankaluuksia mikä onkin ihan ymmärrettävää (OPC:n koriosia). Hyvin olivat yhteydessä ja tieto kulki mulle asti ajoissa.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
- motorsport
- 'Diplomat'

Kappas tämmöinenkin löytyi. Käväisin tänään paikan päällä.
En osaa ammattitaidosta sanoa, mutta raha kelpaa. Takapään jarruremonttia ja pakoputkea vailla olevasta vectrasta annettiin 2400e arvio töineen. Arvion antaminen maksoi 169e ! Melko tuntiveloitukselle pääsee tuolla tapaa. KIERTÄKÄÄ kaukaa, jos et halua maksaa itseäsi kipeäksi.
En osaa ammattitaidosta sanoa, mutta raha kelpaa. Takapään jarruremonttia ja pakoputkea vailla olevasta vectrasta annettiin 2400e arvio töineen. Arvion antaminen maksoi 169e ! Melko tuntiveloitukselle pääsee tuolla tapaa. KIERTÄKÄÄ kaukaa, jos et halua maksaa itseäsi kipeäksi.
Siis hetkinen, tarjouksen antoivat normaalista auton korjaamisesta ja siitä veloitetaan 169€? Kait tuo ilmoitettiin etukäteen? Jos ei niin lieneekö laillista, tai ei ainakaan hyvän asiakaspalvelun mukaista. Kuluttajaneuvojallakin on tuohon varmasti jotain sanottavaa...
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Mää luulen, että arvion antaminen ei maksanut 169€.
Vaan auton tutkiminen tunnin-puoltoista hallissa, jossa todettiin viat. Siitä lasku, luonnollisesti tuntitaksalla...
Vaan auton tutkiminen tunnin-puoltoista hallissa, jossa todettiin viat. Siitä lasku, luonnollisesti tuntitaksalla...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
- motorsport
- 'Diplomat'

Juu täysin totta ja näin liikkeen pitää joka tapauksessa toimia. Tutkimisen kestosta, tuntihinnasta ja työmääräarviosta voi olla montaa mieltä. Mielestäni hommasta paistaa räikeästi rahastus.Lurttinen kirjoitti:Mää luulen, että arvion antaminen ei maksanut 169€.
no tohon rahaan tekee jo ihan mielellään ite vaikka lumihangessa...
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline