Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
eli 3 baria joka renkaaseen...
Kaveriltakin kyselin jo ja tuumas että heijaus johtuu liian korkeesta perästä... siis kun on isot vanteet ja vakio alusta niin on niin korkeella että heijaa tuulesta jne.?
Kaveriltakin kyselin jo ja tuumas että heijaus johtuu liian korkeesta perästä... siis kun on isot vanteet ja vakio alusta niin on niin korkeella että heijaa tuulesta jne.?
Näillä nurkilla ei taida valokuitua olla|vectraman| kirjoitti:Mulla on tuo 100/10 sen 39.90e/kkJa mulla ainakin toimii valokuitukaapelilla kaikki, digiboksi ja tuo wlan reititin tulee paketissa sekä tarvittavat ohjeet ja piuhoja joitakin. Antenninpiuhaa ei siis tarvitse vaan digiboksiin tökätään tuo valokuitu joka korvaa antennin. Sitten reitittimen voi yhdistää piuhalla tai langattomasti muihinkin laitteisiin mihin haluaa netin. Mulla esim. on tietokone ja boksi piuhalla kiinni ja PS3 langattomasti sekä puhelin yhdistää joka kerta automaattisesti tuohon purkkiin kun kotiin tulen.
Kaksi kertaa enemmän kuin 10 €? 2 x 10 € = 20 €, siis 20 € enemmän kuin 10 € = 30 €.Rookeri kirjoitti:Sori mutta mitä v*ttua sä selität?Juha_1 kirjoitti:Ja jos taas 26-vuotias kihlaa kaksi kertaa vanhemman, tämä vanhempi on iältään kaksi kertaa 26 plus tämä 26 eli yhteensä 52 + 26 = 78.
Kaksi kertaa enemmän tarkoittaa siis, että alkuperäiseen lukuun lisätään kaksinkertainen luku.![]()
Jos tuote maksaa esim 10e ja toinen kaksi kertaa enemmän niin se on 2x10e eli 20e eikä mitää 20e+10e
Vaikka kieltä perseraiskataankin käyttämällä "kaksi kertaa enemmän" tarkoituksessa "kaksinkertainen", niin sanatarkasti se tarkoittaa kolminkertaista.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Nyt tyhmä kysymys vaihteeksi. Onko suomessa huokeita nettikauppoja koskien hydrauliikkaosia? kuten pumppuja, moottoreita, venttiilipöytiä yms. Nuo mitä löytänyt niin
Tuppaavat näköjään uutena sekä käytettynäkin melko arvokkaita olemaan (köyhälle kallista ja muille samanhintaista vai miten se meni). Ja merkkinä ei tartte olla Danfoss tms. "laatu merkki". Siis en tiiä, mutta hinnasta päätellen Danfoss on hyvä. Ja mitään hajua ei ole noista hydrauliikkaosista tms. Mutta saa heitelle hyviä sivustoja missä näkyy hinnat ja teknistä tietoa noista osista.
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
En osaa sanoa kyllä yhtään ku meillä on tuo valokuituverkko täällä ja sen kautta toimii boksikin.. Soita Soneralle ?Woody kirjoitti:Näillä nurkilla ei taida valokuitua olla|vectraman| kirjoitti:Mulla on tuo 100/10 sen 39.90e/kkJa mulla ainakin toimii valokuitukaapelilla kaikki, digiboksi ja tuo wlan reititin tulee paketissa sekä tarvittavat ohjeet ja piuhoja joitakin. Antenninpiuhaa ei siis tarvitse vaan digiboksiin tökätään tuo valokuitu joka korvaa antennin. Sitten reitittimen voi yhdistää piuhalla tai langattomasti muihinkin laitteisiin mihin haluaa netin. Mulla esim. on tietokone ja boksi piuhalla kiinni ja PS3 langattomasti sekä puhelin yhdistää joka kerta automaattisesti tuohon purkkiin kun kotiin tulen.
Mutta eikö normaali kaapelissa saada kovempia nopeuksia kun tuos 24? Vai kusetetaanko minua? Mutta jos reititin tulee minulla talon toiseenpäähän niin toimiiko se digipoksi sen kautta siis?
Vittu mie sinne puheohjattuu kyrpäpaikkaan soita mihin saat sen 30 min jonottaa. Soitelkooon takas, kaks kertaa ne jo kauppaus mutta kun mie en vielä ymmärtännyt systeemiä|vectraman| kirjoitti:En osaa sanoa kyllä yhtään ku meillä on tuo valokuituverkko täällä ja sen kautta toimii boksikin.. Soita Soneralle ?Woody kirjoitti:Näillä nurkilla ei taida valokuitua olla|vectraman| kirjoitti:Mulla on tuo 100/10 sen 39.90e/kkJa mulla ainakin toimii valokuitukaapelilla kaikki, digiboksi ja tuo wlan reititin tulee paketissa sekä tarvittavat ohjeet ja piuhoja joitakin. Antenninpiuhaa ei siis tarvitse vaan digiboksiin tökätään tuo valokuitu joka korvaa antennin. Sitten reitittimen voi yhdistää piuhalla tai langattomasti muihinkin laitteisiin mihin haluaa netin. Mulla esim. on tietokone ja boksi piuhalla kiinni ja PS3 langattomasti sekä puhelin yhdistää joka kerta automaattisesti tuohon purkkiin kun kotiin tulen.
Mutta eikö normaali kaapelissa saada kovempia nopeuksia kun tuos 24? Vai kusetetaanko minua? Mutta jos reititin tulee minulla talon toiseenpäähän niin toimiiko se digipoksi sen kautta siis?
Rookeri kirjoitti:Sori mutta mitä v*ttua sä selität?Juha_1 kirjoitti:Ja jos taas 26-vuotias kihlaa kaksi kertaa vanhemman, tämä vanhempi on iältään kaksi kertaa 26 plus tämä 26 eli yhteensä 52 + 26 = 78.
Kaksi kertaa enemmän tarkoittaa siis, että alkuperäiseen lukuun lisätään kaksinkertainen luku.![]()
Jos tuote maksaa esim 10e ja toinen kaksi kertaa enemmän niin se on 2x10e eli 20e eikä mitää 20e+10e
Väännetäänpäs ratakiskosta. Eli siis sinulla on oikeassa kädessä kympin seteli. Vasemmassa kädessä sinulla on kaksi kpl kympin seteleitä. Kyseisessä vasemmassa kädessä sinulla on siis rahaa kaksi kertaa sen verran (eli kaksi kertaa yhtä paljon) kuin oikeassa. Eikös näin?
Nyt sitten pöydällä on lisäksi kymmennen euron seteli. Sinulla on oikeassa kädessä saman verran, kuin pöydällä. Eli yksi kertaa kymmenen. Joka on sama asia, kuin nolla kertaa enemmän kuin oikeassa kädessäsi oleva rahamäärä. Vasemmassa kädessäsi sinulla on edelleen kaksi kpl kympin seteleitä. Toisin sanoen: vasemmassa kädessä on yhden kerran enemmän kuin pöydällä! Ja vasemmassa kädessä on yhtä paljon kuin oikeassa kädessä ja pöydällä yhteensä.
Seuraavassa vaiheessa siirrät oikeasta kädestä sen yksinäisen kympin siihen pöydällä. No niin. Nyt sinulla on vasemmassa kädessä kaksi kpl kympin seteleitä, vieläkin. Mutta pöydällä on kaksi kappaletta eli saman verran kuin vasemmassa kädessä. Tämä tarkoittaa, että sinulla on vasemmassa kädessä NOLLA KERTAA ENEMMÄN kuin pöydällä.
Palataan taas sinne alkutilanteeseen. Pöydällä on yksi seteli, oikeassa kädessä on yksi seteli ja vasemmassa kädessä on kaksi seteliä. Nyt siirrät vasemmasta kädestä toisen setelin pöydälle. Molemmissa käsissä on nyt yksi seteli ja pöydällä kaksi seteliä. Olemmehan tästä samaa mieltä. Yhteensä seteleitä on siis edelleen neljä.
Päydällä on seteleitä kaksi, joka on siis yhden kerran enemmän kuin vasemmassa kädessäsi! Vasemmassa kädessäsi on puolet pöydällä olevien seteleiden lukumäärästä. Toisin sanoen, vasemmassa kädessäsi on seteleitä puolet vähemmän kuin pöydällä. Pöydällä on kaksi seteliä ja puolet siitä on yksi seteli. Vasemmassa kädessäsi on siis puolet pöydällä olevaien setelien lukumäärästä.
Edelleen pöydällä on kaksi seteliä eli yksi kertaa enemmän kuin vasemmassa kädessä. Ethän ole unohtanut sitä oikeassa kädessä olevaa seteliä? Hyvä. Nyt laitat siihen pöydälle oikeassa kädessäsi olevan setelin. Tämän jälkeen pöydällä on tadaa...... kolme seteliä (30 e). Pöydällä on siis ei yksi kertaa enemmän vaan kaksi kertaa enemmän kuin vasemmassa kädessäsi. MUTTA. Mikäli pöydällä olisi se kaksi seteliä, siinä olisi kaksi kertaa niin paljon kuin yksi seteli.
2 * 1 = 2 (Kaksi kertaa yhtä paljon on kaksi/kaksi kertaa niin paljon kuin/yksi kertaa enemmän on kaksi)
2 * 1 + 1 = 3 (kaksi kertaa enemmän on kolme)
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Z18XER
==========
Kiinteää laajakaistaa saa eri tekniikoilla ja tuo tällä hetkellä yleisin on ADSL2+, jonka teorettinenkin latausnopeus on enintään 24 Megaa. Vaikka sitä siis myydään Soneralla tällä nopeudella, ei sitä voi saavuttaa, koska data kulkee kuparissa ja se taas ei päästä kaikkea läpi. Vähän niinkuin vesiputki, paine katoaa. Elisa myy tätä ADSL2+ laajakaistaa nopeudella 20 Megaa. Sekin on rajaton eli full rate, mutta myyty nopeus on sitten lähempänä oikeaa. Tekniikka on sama, mutta numerot eri.Woody kirjoitti:Näillä nurkilla ei taida valokuitua olla|vectraman| kirjoitti:Mulla on tuo 100/10 sen 39.90e/kkJa mulla ainakin toimii valokuitukaapelilla kaikki, digiboksi ja tuo wlan reititin tulee paketissa sekä tarvittavat ohjeet ja piuhoja joitakin. Antenninpiuhaa ei siis tarvitse vaan digiboksiin tökätään tuo valokuitu joka korvaa antennin. Sitten reitittimen voi yhdistää piuhalla tai langattomasti muihinkin laitteisiin mihin haluaa netin. Mulla esim. on tietokone ja boksi piuhalla kiinni ja PS3 langattomasti sekä puhelin yhdistää joka kerta automaattisesti tuohon purkkiin kun kotiin tulen.
Sitten uusi tekniikka on VDSL2. Tämä on se valokuitu, jossa ei sitten ole sitä vastusta enempää kuin valon vastus. Minulla on Soneralta 10/10 Megaa ja nopeus on käytännössä 11/8 Megaa. Vuokraan sisältyy perusnopeus, joka on 2/2 Megaa ja tämä 10/10 Megaa maksaa 5 euroa kuukaudessa. Oisko se jotain 15 tai 20 euroa maksaisi 100/10 Megaa.
Tässä uudemmassa tekniikassa on se huono puoli, että modeemi maksaa aika paljon, lähemmäs sata euroa. Eikä näitä saa oikein käytettynäkään mistään.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========
Joo. Ihminen tuppaa olemaan laumaeläin vähän joka asiassa; täysin fiilispohjalta valitaan oma posse, jota sitten tuetaan täysin sentimentaalisin perustein vailla järjenhäivää ja toivotaan niille vihollislaumoille huonompaa kohtaloa kuin omalle jengille.. Tärkeämpää on laumaan kuuluminen, kuin se että mihin se on menossa ja mitä se edustaa.Juha_1 kirjoitti:Onhan niitä fanaatikkoja, jotka hehkuttavat S-kaupan ja toiset K-kaupan puolesta. Ja minä hehkutan Stockmannin ja Suomen lähikaupan puolesta.Tuomas kirjoitti:No selitä mulle tyhmälle, että mitä helvetin merkitystä on sillä että joku viskaa rahasta kuminpalan kepillä verkkoon? Ei voi kiinnostaa![]()
Kyllä mä jotenkin voisin käsittää jos olisi joku oma joukkue, mutta noi on lähinnä liikeyrityksiä ja edustaa pelkkää rahaa...
Ja jotkut ovat himona Timo Soiniin. Ei hitto.![]()
Esimerkkinä jalkapallohuligaanit, kansallissosialistit, vasemmistolaiset, ituhipit, rasistit, seurapiirit, opel-fanaatikot, apple-hipsterit, uskonlahkot, hyväveli-kerhot...
92 fastra caravan C20NE
- tuikki
- OCF Rahastonhoitaja

- Jäsennumero: 2729
miksi terveydenhuollossa ei ole mitään takuuta työlle? Esim. Hammashoidossa... Itsellä aikoinaan yksi paikka vaivasi aika pitkäänkin hoidon jälkeen ja jos sitä olis lähteny heti hoidattaan uudestaan niin totta kai siitäkin pitäis ite maksaa.
Sama pätee siis yleisestikin terveydenhuollossa. Tarvitset ja haet hoitoa ja jos se ei auta ja haet pian uudestaan hoitoa niin sinähän sen uusinnankin maksat.
Sama pätee siis yleisestikin terveydenhuollossa. Tarvitset ja haet hoitoa ja jos se ei auta ja haet pian uudestaan hoitoa niin sinähän sen uusinnankin maksat.
-19 Astra 1.6T
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
-02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti -15 Corsa E 1.4 -07 Vectra 2.8t -06 Vectra 3.0CDTI OPC-line
-98 Vectra 1.6 -94 Vectra 1.8 -08 Astra H 1.9CDTI OPC-line -94 Corsa B 1.4SI
Omega B2 Caravan 2.5 Elegance Astra G Club Caravan 2.0DI
Ohan siellä joka kunnassa ja sairaalassa joku potilasturva-asiamies ja taitaa olla valtakunnallisestikkin sekä tietenkin jos käy yksityisellä niin kuluttaja-asiamies, kyllä virkamiehiä piisaa, googleta vaikka noita..
Mulla tippui paikkaamisesta seuraavana syksynä paikka ja kysyin, että eikös näillä pitäisi jokin takuu olla. Ei tarttenu maksaa. Kyseisen hampaan kanssa on sitten sen jälkeen ollut ongelmia kun siihen on eri puolille tullut reikiä ja reikiä reijän viereen. Lopulta vittuunnuin ja otatin pois koko hampaan. Loppui se hammassärky eikä enää vittuile se hammas. HÄHÄ.
Kysyitkö sitä takuuta?
Potilasasiamies on se, johon paikallisesti voi ottaa yhteyttä: http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvont ... asasiamies
Ja kuluttaja-asiamies taas vastaa palveluntuottajien ohjauksesta ja neuvonnasta, eikä ota vastaan yksittäisiä asioita. Tarkoittamasi henkilö taitaa olla kuluttajaoikeusneuvoja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnassa: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
Kysyitkö sitä takuuta?
Potilasasiamies on se, johon paikallisesti voi ottaa yhteyttä: http://www.valvira.fi/ohjaus_ja_valvont ... asasiamies
Ja kuluttaja-asiamies taas vastaa palveluntuottajien ohjauksesta ja neuvonnasta, eikä ota vastaan yksittäisiä asioita. Tarkoittamasi henkilö taitaa olla kuluttajaoikeusneuvoja kuluttajaviraston kuluttajaneuvonnassa: http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/ku ... janeuvoja/
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========
Itte kävin kunnallisessa paikkuuttamassa hampaan joulun alla ja kyllä mulle sanottiin, että työllä on takuu. Jos on jääny veripussi, likaa tms. ja paikka irtoo niin veloituksetta tulee uus. Takuu oli muistaakseni kuukauden verran.. jos ei sinä aikana irtoo niin tuskin irtoo jatkossakaan.
Mikä ihmeen veripussi? Eikös veripussi ole tuommoinen: http://punanaamio.fi/tuote/5697/veripussiTicsa kirjoitti:Itte kävin kunnallisessa paikkuuttamassa hampaan joulun alla ja kyllä mulle sanottiin, että työllä on takuu. Jos on jääny veripussi, likaa tms. ja paikka irtoo niin veloituksetta tulee uus. Takuu oli muistaakseni kuukauden verran.. jos ei sinä aikana irtoo niin tuskin irtoo jatkossakaan.
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
Z18XER
==========
Joo no en minäkään tuota ihan ymmärtäny kympillä, mutta ilmeisesti tarkottaa jotain kolosta minne jää verta. Täytyy kysyä ens kerralla niin ollaan viisaampiaJuha_1 kirjoitti:Mikä ihmeen veripussi? Eikös veripussi ole tuommoinen: http://punanaamio.fi/tuote/5697/veripussiTicsa kirjoitti:Itte kävin kunnallisessa paikkuuttamassa hampaan joulun alla ja kyllä mulle sanottiin, että työllä on takuu. Jos on jääny veripussi, likaa tms. ja paikka irtoo niin veloituksetta tulee uus. Takuu oli muistaakseni kuukauden verran.. jos ei sinä aikana irtoo niin tuskin irtoo jatkossakaan.