Calibra nimeltään EPIC

Esittele Opel-projektisi tai autosi
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Calibraa x 2

Viesti Kirjoittaja SuzuS »

Aikaa on vierähtänyt ja auto on vaan seissyt, töitä on tehty mutta aikaa auton laitolle ei ole ollut :(

no nyt sitten kävin katsastuksella ja ei se niin paha ollut kuin mitä oletin!

käsijarru ei toimi (tämän tiesin)
lähivalo pimeenä (tämän tiesin)
rekisterikilven valot pimeenä (tämän tiesin)
oikea takavalo pimeenä (tämän tiesin)
päästöt persiillään
pakoputki vuotaa (tämän tiesin)
1 reikä pohjassa

siinäpä se sitten ja ei kun kotiin!

no nyt on sitten mennyt muutama viikko

ei ole ollut aikaa laittaa, noh en siinä ajatellut enempiä vaan kun tuo toinen puoliskoni sanoi että pitää tilata takajarrupalat ja käsijarruvaijeri niin minähän tilasin... ja hain osat!

edellispäivää sitten paloi käpy ja päätin että nyt ne laitetaan (hän oli sitä mieltä et käsijarruvaijeri on vaikea vaihtaa, vähän hankasin vastaan mutta jotenkin vaan luovutin)noh alettiinpa avaamaan niitä takajarruja joita ihmettelin aiemmin jo että eihän niissä ollut vikaa, hän kuitenkin oli sitä mieltä että ne liittyy olennaisesti käsijarruun että vaijeria on turha vaihtaa jos takajarrut on huonot ( ei ne parhaat ollu mittarilla mut läpi menivät)

taas luotin toisen mielipiteeseen ennemmin kun omaani.... (enkö mä ikinä opi)

rengas irti ja tuumasta toimeen... jarrujen takaa 19mm pultit auki ja ihmettelemään lisää, sanoin että paloja kiinni pitävät tapit pitää lyödä irti, noh niitä siinä paukuteltiin tovi mutta eihän siitä mitään tullut, minä pyörähdin sisätiloissa ja kun palasin sanoi toinen osapuoleni että jarruputki meni poikkin :(

noh nyt oli sylinteri kädessä ja hetken tarkkailun jälkeen totesin et paloja on vielä jälkellä noin 3/5 o.O

ei muuta ku putki linttaan puristimilla ettei kaikki nesteet tule pihalle ja tappien irroitus yritys jatkuu... Herralta loppu mielenkiinto tässä kohtaa kuten minultakin. Ei muuta ku sylinteri takas paikalleen kuten rengaskin ja antaa olla meiningillä jatkettiin.

eilen sitten soittelin veljelleni ja hän lupasi tulla katsomaan nuo valot kuntoon ja ikkunaa sun muuta sähkö puolta.

siinähän sitten päätin et minähän vaihdan sen hemmetin vaijerin sinne NYT

Ja niin alkoi remontti kera hillittömän huumorin ja radio novan hittien

(mitä voi olettaa kun kotitäiti ja sen gay veli tekee yhdessä remonttia)

auto ylös ja minä alle kera liukasteiden :D CRC on kova sana... vaijeria ei varmaan oltu vaihdettu koskaan ruosteen määrästä päätellen!
eka pultti hullun sisulla auki milli kerrallaan tällä välin veljeni laittoi valot kuntoon todeten että takavalojen tila on kovin heikko, nyt pitäs löytää jostain uudet takavalojen ne kupit mihin lamput tulee kiinni!

tiukkaa vääntöä lisää ja mutteri aukeaa, veljeni irrottelee vaijeria jo jarruista...
mutteri no 1 on irti :) pieni voitontanssi kera pet shop boyssin go west joka radiosta tuli ja ei kun jatkamaan.... :lollis:
kädet on maitohapoilla mut luovuttaakkaan ei voi! lisää vääntöä ja pultti no 2 alkaa aukeamaan kunnes se jumittuu totaalisesti :o

veljeni siirtyy puikkoihin ja vääntää kuin viimistä päivää mutta EI, se ei vaan aukea työkalut on olennaiset 13mm lenkki ja vittupihdit!
tupakki tauko ja pohdintaa... minä siirryn auton toiselle sivulle kera pihtien ja pidän kiinni käsijarruvaijerin raudasta veljeni kellahtaa auton toiselle sivulle kera 13mm lenkin synkronointi laskelma 1... 2.... ja NYYYT tiukkaaa vääntöä ja vastan panemista eih... ei edelleenkään, pultti ei inahdakkaan :cry: vielä kerran 1...2.... NYYYYYT ja naks.... pultti lähtee pyörimään ja synronoitua veivaamista jatkuu vielä tovin kunnes pultti pyöriikin jo sormin. WE DID IT! :worship:

uusi vaijeri paikalleen ja voittaja fiilis on taattu!

auto käyntiin ja ulos tallista

hetkonen.... mikäs nyt? auto ei inahdakkaan startista, ei edes naksahda :( pieni mietintä että mistä voi moinen johtua koska käsijarruvaijerilla tuskin on osuutta asiaan!

kello lähenee 3.00 remonttia on tehty nyt noin 5h järki ei pelaa enää mutta nauru on herkässä!

tulemme tulokseen että valojen asennus on syönyt akun!

kommentointia faceen välistä kera repeilyn

Akku on valmistettu maassa/paikassa nimeltä warszawska joten tämä kutina mun ahterissa puhuu sen puolesta että vaihtamalla paranee, eikä luottamusta herätä myöskään akun kyljessä oleva kuva leikkivistä lapsista, tulitikusta ja suojalaseista!!!!!

akku lataukseen ja odottelua Ja TADAAAA.... auto lähtee käyntiin!

voittaja fiilis jatkuu!

tänään sitten vielä vähän käsijarrun säätöä ja jos hakis uuden jarruputken ja asennus jatkukoon!

palaamme siis asiaan :lol:
Calibra 2.0i 16V -91 Kesä auto (ajoauto) Kutsumanimeltään EPIC Rouva
Vectra 2.0 DTi -99 Herra EPIC
Ajoneuvoverhoilija olen ammatiltani
OCF2945
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja OCF2945 »

SuzuS kirjoitti:Kiitos 8)

ootkos nähny tän kossulla :)

on se siel pari kertaa seissy baarin pihassa kun oon ollu karaokee vetämässä :yes:

onnistuu kyllä, kattoverhoilut vaan on aina vähän paskoja tehä sen puoleen että kaikki materiaalit ei
välttämättä liimauksistaan pysy kun sää vaihtelee :)
joo siinä koskenkirkkaan pihassa kyllä nähny, mutta jostain syystä omistaja kiinnitti enemmän silmien huomion =D

ihan jollain orkkis tapasella pitäs vetää ku tuos on joku kangas verhoilu katossa.
Kadett C C16SE, Omega A C20LET,Kadett B C20XE, Omega C30SE, Omega B 99 Y22XE talviliukuri
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

OCF2945 kirjoitti:
SuzuS kirjoitti:Kiitos 8)

ootkos nähny tän kossulla :)

on se siel pari kertaa seissy baarin pihassa kun oon ollu karaokee vetämässä :yes:

onnistuu kyllä, kattoverhoilut vaan on aina vähän paskoja tehä sen puoleen että kaikki materiaalit ei
välttämättä liimauksistaan pysy kun sää vaihtelee :)
joo siinä koskenkirkkaan pihassa kyllä nähny, mutta jostain syystä omistaja kiinnitti enemmän silmien huomion =D

ihan jollain orkkis tapasella pitäs vetää ku tuos on joku kangas verhoilu katossa.
no juuh en mäkään kovin huomaamaton persoona ole :D
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

SuzuS kirjoitti:Aikaa on vierähtänyt ja auto on vaan seissyt, töitä on tehty mutta aikaa auton laitolle ei ole ollut :(

no nyt sitten kävin katsastuksella ja ei se niin paha ollut kuin mitä oletin!

käsijarru ei toimi (tämän tiesin)
lähivalo pimeenä (tämän tiesin)
rekisterikilven valot pimeenä (tämän tiesin)
oikea takavalo pimeenä (tämän tiesin)
päästöt persiillään
pakoputki vuotaa (tämän tiesin)
1 reikä pohjassa
Asiahan ei tietysti mulle kuulu mutta miks pitää viedä auto konttorille jos tietää et se ei voi mennä läpi. :o
urjaman
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja urjaman »

kadett90 kirjoitti: Asiahan ei tietysti mulle kuulu mutta miks pitää viedä auto konttorille jos tietää et se ei voi mennä läpi. :o
No jos asenne on se että kumminskin ne löytäis jotain, niin saapahan tarkan listan että mitä pitää tehdä, kun tarkistavat jälkitarkistuksessa (ainakin melkein) vain listan mukaan. Mutta en mä kyllä mitään tiedossa olevia hajonneita polttimoita vie ihasteltavaksi...
Vectra merit -95 C18NZ ja Vectra GL -90 C20NE
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

koska mulla olis menny katsastus umpeeen joten käytin sen siellä ja sit sain listan mitä piti tehä kun tiesin et kuitenkin jotain tulee
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

EPIC rouvan elämää.... nyt kun rouvan kiukun aihe on löytynyt koitamme korjata sen, kuka vaan oman arvnonsa tunteva rouva olisi kiukkuinen jos helmojen alla ei olisi mirriä lainkaan ja aika ajoin tästä yrittäisi kiukullansa kertoa, noh nyt on rouvalle ostettu uusi mirri ja asennuskin olisi tiedossa. eli kohta EPIC rouva kirmaa taas helmat liehuen pitkin asfalttia....

autoon siis tehty nyt

käsijarruvaijeri vaihdettu ja säädetty
sähkötekniset pikku ongelmat hoidettu
lamput vaihdettu
pakoputkea tiivistetty
(kunnes tajuntaan käveli kat:in puute eli Mirri ostettu)
1 reikä paikkauksessa

onhan sitä siinä taas tehtynä....
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Calibra nimeltään EPIC

no niin nyt olisi EPIC rouva sitten hieman riisuttu rouva... päästin sittenkin miehen koskemaan rouvaan ja tässä lopputulos.
ei pitäis antaa miesten koskee :lollis: :lollis: :lollis:

Kuva
Kuva
Deme79
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Deme79 »

No jos kerta alkaa rouvaa riisumaan, niin sitten kyllä kannattaakin hoitaa homma kunnolla loppuun asti :D , eikä heittää puolitiehen :lollis: :lollis:
"kaikkea nämä opelit saa ihmisen tekemään"
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Niinhän se kai... Tosin rouvan pitsihelmat vaihtuu uusiin kunnon kanttinauhoihin että kyllä rouvan sit kelpaa. ^_^
jarkkis
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja jarkkis »

Taitaa tästäki tulla komia calibra sit ku on valmis :yes:
SuzuS
'Senator'
'Senator'
Viesti:

saattaa olla juuh, jos nämä hurjat suunnitelmat pääni sisällä saavat tuulta alleen niin tästä tulee vielä erikoinen vekotin :)
jarkkis
OCF Member 2021

SuzuS kirjoitti:saattaa olla juuh, jos nämä hurjat suunnitelmat pääni sisällä saavat tuulta alleen niin tästä tulee vielä erikoinen vekotin :)
Antaa hurjuuden päästä valloilleen vaan :D
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Hyvinhän tämäkin näkyi tänään edistyvän ja tekijältä siistiä jälkeä :peukku: :wink:
jarkkis
OCF Member 2021

Tuliko uudet helmapellit ihan suorasta materiaalista muotoilemalla vai? Calibraan ei vissiin saanut mistään valmiita helmapeltejä?
Vastaa Viestiin