Kadett c jämäkämpi alusta?
Kadett c jämäkämpi alusta?
Oon Etsiny vanhoja topikkeja mutta en oo löytäny vastausta. Sellasta mietin että miten saisin tosta mun kadetista matalemman ja jäykemmän. En haluais ostaa kalliita alustasarjoja. Vanhassa kadetissa oli vanhan omistajan mukaan jonku mersun jouset. Se oli matala ja jämäkkä ja hyvä ajaa mun mielestä. Kysymys kuuluukin että minkä mersun jouset sopii kadettiin ja mitkä iskarit sopii eteen ja taakse? Toisistakin autoista saa tietysti ehdotella mistä sopis ja mihinki. Kadetissa on 2 l ohc turbo ja b asconan taka akseli jos sillä nyt on mitään merkitystä. A ascon akseli mahdollisesti menossa alle koska löytyy lukko siihen.
Re: Kadett c jämäkämpi alusta?
Ite tilasin 50/40 madaltavan TC-tech merkkisen täydellisen alustasarjan saksasta ebayn kautta, hintaa tuli kotiin tuotun n.240€ ja alle 2vko toimitus. Pienten testien perusteella hieman pintakova mutta jämäkkä.

Jos mersun jousista puhutaan niin 124-korisen 6-koneisen jousia käytetty pätkittynä, 4-koneisenkin käytetty mutta ne on löysemmät.
Iskareista en osaa sanoa sen enempää kuin että ainakin tuon mulle tulleen alustasarjan mukana olevat taka-iskarit oli tarran mukaan samat mitä A Vectra, F Astra, E Kadett jne. on ja etuiskarit oli ihan Manta/Ascona/Kadett C linjaa tarran mukaan.
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =1&t=33293 Tuossa lisää infoa madalluksesta.

Jos mersun jousista puhutaan niin 124-korisen 6-koneisen jousia käytetty pätkittynä, 4-koneisenkin käytetty mutta ne on löysemmät.
Iskareista en osaa sanoa sen enempää kuin että ainakin tuon mulle tulleen alustasarjan mukana olevat taka-iskarit oli tarran mukaan samat mitä A Vectra, F Astra, E Kadett jne. on ja etuiskarit oli ihan Manta/Ascona/Kadett C linjaa tarran mukaan.
http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =1&t=33293 Tuossa lisää infoa madalluksesta.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Kiitos paljon. Jospa kattelis tota sarjaa ebaysta ku tulee kotiin
aika halpa kyllä.
Halpa tosiaan, mutta niinhän ne sanoo että halpa halvan maksaa. Ite arvelin että jousien kanssa tuskin ongelmaa tulee mutta iskarit ne nuissa varmaan ekana sanoo sopimuksen irti, pitää sitten katella tilalle vaikka jotkin säädettävät jos hajoaa nuo iskarit.crisuuu kirjoitti:Kiitos paljon. Jospa kattelis tota sarjaa ebaysta ku tulee kotiinaika halpa kyllä.
Ebay.de:stä kun etsii "sportfahrwerk kadett c" hakusanalla niin löytyy hyvin. 205,99€ +24,99€ toimituksesta näkyy olevan edullisin 50/40 sarja. Ite tilasin vielä "isolohkoon" tarkotetun sarjan, en tiedä onko eroa pikkulohkoon verrattuna mutta ainakin sivuilla oli akselipainoissa eroa.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
Sellasta kyselisin vielä että käykö sedaniin ja cupeehen sama sarja? Koska löytyy sellasia sarjoja missä lukee kadett c cupe.
Käy. Jousiltaan periaatteessa myös cityn ja farkunki. Jotain pientä korkeus eroa saattaa tulla. Cityssä ja farkussa takaiskarit erilailla vs sedan ja coupe.
Kiitän! 
-
Opelix 1.2
- 'Kadett'

Sopiiko kadettiin eteen ja taakse samanlainen jousi? Ja kuinka jäykät nuo kutoskoneisen jouset ovat, että ostanko suosiolla neloskoneisen kun en aivan kivirekeä halua??Sämä kirjoitti:Jos mersun jousista puhutaan niin 124-korisen 6-koneisen jousia käytetty pätkittynä, 4-koneisenkin käytetty mutta ne on löysemmät.
Onkos tietoa mistä autosta kävisi lyhyemmät iskarit näihin?
Itsellä on City, mutta etupäähän on samanlainen ainakin? Itsellä olisi isoin tarve tuonne takapäähän, koska jo 40mm madallusjouset jäävät ilman "esijännitystä"..
Itsellä on City, mutta etupäähän on samanlainen ainakin? Itsellä olisi isoin tarve tuonne takapäähän, koska jo 40mm madallusjouset jäävät ilman "esijännitystä"..