Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).
Jos olen autolla liikenteessä, minua vastaan tulee 3 autoa, joista kolmas on poliisiauto. Poliisiautossa on tutka päällä, niin minkä auton nopeuden ne mittaa?
Mietin vaan, että osaako tutkat erotella useamman auton kerrallaan vai miten ne toimii.
Mietin vaan, että osaako tutkat erotella useamman auton kerrallaan vai miten ne toimii.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Sain isovanhemmilta tuollaisen jalkavalaisimen, jossa on kaksi lamppua himmentimillä. Rikkinäisenä sen otin ja siitä oli toinen lamppu palanut ja toinen ehjä, kuitenkaan kumpaankaan ei tullut virtaa. Avasin tuon himmenninrasian ja sieltä oli sulake palanut. Nyt kun laitoin päälle niin tuon aiemmin palaneen lampun himmennin ei toimi ollenkaan vaan valo syttyy heti kun töpselin laittaa seinään. Eli siis myöskään himmentimen yhteydessä oleva katkaisija ei toimi, josta lampun kuuluisi sammua. Mikähän tuolta on mennyt ja kannattaako korjata.
Astra 1.8 -98, ex. Corsa B 1.4i -95, Omega B MV6 -95, Vectra B 2.5V6 -96, Kadett 1.3 -89 x2
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
http://www.sarco.fi/index/index.php?opt ... 3&Itemid=0mannion kirjoitti:Jos olen autolla liikenteessä, minua vastaan tulee 3 autoa, joista kolmas on poliisiauto. Poliisiautossa on tutka päällä, niin minkä auton nopeuden ne mittaa?
Valmistaja kertoo tutkan olevan nelisuuntatutka . Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä että tutka pystyisi mittaamaan nopeuden sivulta. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä ettei kohteen etäisyys muutu sivulta mitattaessa, joten nopeutta ei siis saada mitattua.
Mikäli tutka on Stalker Dual, eli kahdella antennilla varustettu, se voi mitata nopeuden edestä TAI takaa niin lähestyvästä kuin loittonevastakin ajoneuvosta. Tästä saadaan mainoksen neljä "suuntaa".
Kun kohde on lukittu, tutka kertoo käyttäjälle kumpaa antennia käytettiin (etu/taka) ja onko kyseessä loittoneva vai lähestyvä ajoneuvo.
Useimmiten tutka on partioautossa päällä jatkuvasti, mutta Dualia, kuten muitakin tutkia, voidaan käyttää "liipaisemalla" eli pulssimittaamalla halutun ajoneuvon nopeus. Paljastin reagoi tällaiseen käyttötapaan joko siten, että saadessaan hajanaisia tutkasignaaleja, se hälyttää epätasaisesti (kun poliisi liipaisee jossain edellä toista kohdetta) tai nk. "instant-on" hälyllä eli täysvoimakkuudella. Yleensä siinä kohtaa mittaus on jo tapahtunut.
Miks naisilla on yks oma päivä ja miehillä 364?
Ai täh niinku mitä? Ainakin minulla on ollut jo kymmeniä tuhansia päiviä. Ja ei niitä ykspäiväsiä naisiakaan kovin montaa ole vastaan tullut.Rizla^^ kirjoitti:Miks naisilla on yks oma päivä ja miehillä 364?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
olisi täytynyt tarkentaa että vuotta kohtiJuha_1 kirjoitti:Ai täh niinku mitä? Ainakin minulla on ollut jo kymmeniä tuhansia päiviä. Ja ei niitä ykspäiväsiä naisiakaan kovin montaa ole vastaan tullut.Rizla^^ kirjoitti:Miks naisilla on yks oma päivä ja miehillä 364?
eli naisilla 1d/a
ja miehillä 364d/a
Otin töistä lainaan autojen diagnostiikkatesterin jolla meinasin vähän viikonloppuna leikkiä. Testeri on Launch X431 Master.
Kysymys kuuluukin missä tilassa auton on oltava, että tuolta voi käyttää. Opus käskee vain laittamaan virrat päälle blaablaablaa ja nesteiden tulisi olla käyntilämpöiset. Mutta pitääkö auton olla käynnissä vai riittääkö että pelkästään virrat on päällä?
Edit: itse itselleni vastaten, käynnissä pitää olla
Katsoin englannin kielistä alkup. manuaalia ja siellä oli ensimmäisenä, että käynnistä auto, kun taas suomenkielisessä ohjeessa oli ekana että laita virrat päälle.
Kysymys kuuluukin missä tilassa auton on oltava, että tuolta voi käyttää. Opus käskee vain laittamaan virrat päälle blaablaablaa ja nesteiden tulisi olla käyntilämpöiset. Mutta pitääkö auton olla käynnissä vai riittääkö että pelkästään virrat on päällä?
Edit: itse itselleni vastaten, käynnissä pitää olla
OCFormulatietäjä 2012 & 2019
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
My memory's not as sharp as it used to be. Also, my memory's not as sharp as it used to be.
Periaatteessa riittäisi että virrat vain päällä.kaakana kirjoitti:Otin töistä lainaan autojen diagnostiikkatesterin jolla meinasin vähän viikonloppuna leikkiä. Testeri on Launch X431 Master.
Edit: itse itselleni vastaten, käynnissä pitää ollaKatsoin englannin kielistä alkup. manuaalia ja siellä oli ensimmäisenä, että käynnistä auto, kun taas suomenkielisessä ohjeessa oli ekana että laita virrat päälle.
Silloin tosin herjaa joitakin anturi"vikoja".
Testeri kun ei saa silloin käyntinopeudesta ym. tietoa.
Näin ainakin siis joidenkin testereiden kanssa joita olen käyttänyt.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Mitä tarkoittaa tilinauhassa "Pidätetty rästi". Eli mistä tuollainen rästi voi tulla? Muutenkin rahat tiukilla niin vittu yli 200e meni sitten tuohonkin taas naps vain tyhjään
Viimevuosikin meni vituiksi kun verotus oli jostain kumman syystä kumulatiivinen vaikkei sellaista missään oltu vaihtoehdoksi laitettu kun yhdessä verokortti eukolle täytettiin ja sen takia meni joka tilistä jotain 200-500e väliltä veroa.. Nuo ilmeisesti tulee sitten ensijouluna, ainakin toivottavasti takaisin?
"Pidätetty rästi" en ole ikinä kuullukkaan, lues uudestaan, oisko pidätetty rokulissa, vähennetään siis työajasta.. 
^^ Onko sulla ollut kk-palkka? Jos oot ottanu palkattomia vapaapäiviä, joita et sitten ole tehnyt pois ennen työsuhteen päättymistä, niin se vois ehkä selittää tuon?
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Kannattaa kysyä työpaikalta/palkanlaskennasta jos epäselvyyttä. Nuo verokorttiasiatkin pystyy korjailemaan jälkikäteen ihan helposti kunhan ite tajuaa asian mutta ei se palkanlaskennan tehtävä ole miettiä mikä ois edukkainta palkansaajalle vaikka tietäisivätkin. Virheitäkin voi sattua.|vectraman| kirjoitti:Mitä tarkoittaa tilinauhassa "Pidätetty rästi". Eli mistä tuollainen rästi voi tulla? Muutenkin rahat tiukilla niin vittu yli 200e meni sitten tuohonkin taas naps vain tyhjäänViimevuosikin meni vituiksi kun verotus oli jostain kumman syystä kumulatiivinen vaikkei sellaista missään oltu vaihtoehdoksi laitettu kun yhdessä verokortti eukolle täytettiin ja sen takia meni joka tilistä jotain 200-500e väliltä veroa.. Nuo ilmeisesti tulee sitten ensijouluna, ainakin toivottavasti takaisin?
Jos veroja liikaa viimevuonna maksettu niin nyt kevään veroehdotelmalla pitäis näkyä ne ja joulukuussa palauttaavat. Veroehdotelmalle myös ne perustellut työmatkakulut tulee laittaa ja ne vähentää niitä tuloja joista ne verot sitten lasketaan, eli ne korvaukset ei suoraan vähennä maksettavaa veromäärää.
Kadett C 1978 sedan
Kadett C 1979 Coupe
Kadett C 1979 Coupe
^jos kk palkka nii voiko lyhempi kuukausi vaikuttaa tuohon? itellä ei oo ollu koskaan kk palkkaa nii ei tietoa koko asiasta
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kuukausipalkka on sama riippumatta kuukauden pituudesta.juzze kirjoitti:^jos kk palkka nii voiko lyhempi kuukausi vaikuttaa tuohon? itellä ei oo ollu koskaan kk palkkaa nii ei tietoa koko asiasta
Ja niinkuin Sämä totesi, palkanlaskenta kertoo mitä ja miksi vähennetty.
Hyväksi neuvoksi sanotaan sitä, jonka mies antaa ollessaan itse liian vanha olemaan huonona esimerkkinä.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Tarkennuksena tuo ei ole mun tilinauha vaan eukon, mä oon ollu vasta 3 päivää töissä joten ei oo tilinauhaakaan tullut. Mutta joo kuukausipalkollinen on ja sairaslomalla on ollut, mutta ne on palkallisia vapaita ellei työnantaja ole kusettanut palkanlaskentaan niitä palkattomiksi.. Huomenna pitäis selvitä kun kysyy eka pomolta, jos ei tiiä niin kysyy verotoimistosta ja/tai tilitoimistosta osaako sanoa mistä se voi tulla ja sitten jos eivät osaa sanoa juuta eikä jaata niin luottamiesmieheen yhteys ja kysyä onko toi oikein. Vituttaa vaan kun kerrankin ois tullut täys tili oikealla normiverolla, mutta sitten lähti joku taas siitä välistä pois..