Ta-technixi löytyy täältäkin. Itse maksoin 50€ muutoskatsastuksesta. Ottivat kopion tuv-lapusta, mutta eivät tarvinneet pyöriensuuntauslappua.jak3 kirjoitti:Juu 40€ oli kanssa itellä se muutoskatsastus viime syksynä. Pyöriensuuntaus lappua eivät tarvinneet vaikka tarjosin. Miulta saat kopion Ta-Technix coiloverien TUV-lapusta jos tarviit. Merkki ei oo sama mutta vastaavia sarjojahan nuo on. Tiedä sitten kelpaako katsurille tai huomaako edes...
coiloverit ja katsastus
Re: coiloverit ja katsastus
vuosimallista en ole varman mistä lähtien tarvii tuon lapun suuntauksesta mutta itellä kusi katsastus sen takia ettei ollut lappua mukana ja kyseessä oli vm -00 vectra. Ja ei nuo paljoa katsele noita TÜV-papereita huomasin myöhemmin että olin antanut a vectran alustasarjan paperit sille inssille.Ari-S kirjoitti:eiks toikin riipu vuosimallista? ite en tarvinnu kumpaankaan autoon suuntauslappua vaikka nekin kyl hanskalootassa sattumalta onDEAD kirjoitti:itelle maksoi alustasarjan muutoskatsastus n.40€. TÜV-paperin lisäksi tarviit lapun pyöriensuuntauksesta
Voisin ittekin haluta TUv lapusta kopion jos vaan joltain foorumilaiseslta saa 
Joo itellä oli nelipyöräsuuntauslappu muutoskatsastuksessa ja kattovat sen, 2001 vm ja coil-overit.
Minulta saa TA-Technix coiloverien tuv-lapusta kopiota jos joku tarvii. YV:llä tavoittaa.
Minulta saa TA-Technix coiloverien tuv-lapusta kopiota jos joku tarvii. YV:llä tavoittaa.
**** ****** 2.5 V6
Joskus aikoinaan kävin nätisti pyytämässä FK:oille tuv laput paikalliselta jälleenmyyjältä niin tulosti ne laput kyllä sieltä
GTS Coileissa ainakin laput tuli paketissa mukana. Suuntauksista ei koskaan ole mitään kyselty vuosimalleista -94, -97, -01. Tosin kaveri kävi kerran -92 mallisella vehkeellä samalla konttorilla alustaa näyttämässä jossa ite näytin tuon -97:kan ja sillon vaatis suuntauslaput, tosin kaverilla ei ollut ooppelia
Taitaa olla aika paljon inssistä kiinni tuokin homma, että kuka haluaa ne suuntaus laput nähdä.
Ascona B - Manta B - Manta B - Omega B2 - Rekord - Rekord E2 - Vectra A2
Mulle fk ak street settiin myyjä tulosti netistä tuvin ja tyyppihyväksytyissä autoissa vaaditaan pyörienkulma laput.
-
irYobYetaMis
- OCF Yhteyshenkilö

Hmm, ei hassumpi idea kysyä jälleenmyyjältäkin.
Tietääkö kukaan missä Joensuussa voin käydä kysymässä?
Tarkistus-mun coiloverit ovat Jamexin tekemään, ainakin se löytyy kuitista edelliseltä omistajalta. Onko merkitystä?
Edit Jak3, otan vielä kopio sinulta jos muu ei onnistuu ja ollaan yhteydessä
kiitos kovasti.
Tietääkö kukaan missä Joensuussa voin käydä kysymässä?
Tarkistus-mun coiloverit ovat Jamexin tekemään, ainakin se löytyy kuitista edelliseltä omistajalta. Onko merkitystä?
Edit Jak3, otan vielä kopio sinulta jos muu ei onnistuu ja ollaan yhteydessä
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Formulatietäjä 2014
no eipä astrassa kyselly mittää... eli inssistä kiinni et kiinnostaako sitä hittojakaanjarkkis kirjoitti:Mulle fk ak street settiin myyjä tulosti netistä tuvin ja tyyppihyväksytyissä autoissa vaaditaan pyörienkulma laput.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Joo onhan noi inssi kohtaisia vaatimuksia, mutta mä oon ottanu varman päälle, ku kuitenkin ne kulmat pitää säätää alustan asennuksen jälkeen, vai eikö porukka saa lappuja kulmien säädöstä tai säädätä niitä jos ei niitä oteta konttorille mukaanAri-S kirjoitti:no eipä astrassa kyselly mittää... eli inssistä kiinni et kiinnostaako sitä hittojakaanjarkkis kirjoitti:Mulle fk ak street settiin myyjä tulosti netistä tuvin ja tyyppihyväksytyissä autoissa vaaditaan pyörienkulma laput.
Mikä merkintä tuosta tulee rekisteriotteeseen kun on coilit? Lukeeko siinä vaan että alustasarja vai mitä? Tai onko merkintä sama alustasarjalla ja coileilla?
BMW 320i "M3" E36 S50B30
Oiskohan meillä lukenut vanhassa autossa jotenki että alustasarja ja korkeus kaaresta vanteet keskelle tai jotainnii...Nazu kirjoitti:Mikä merkintä tuosta tulee rekisteriotteeseen kun on coilit? Lukeeko siinä vaan että alustasarja vai mitä? Tai onko merkintä sama alustasarjalla ja coileilla?
Muistaakseni mulla tuli passatis vaan merkintä, että korkeussäädettävä alustasarja ja prosentit sen mukaan ja sit mitat navasta kaareen. Samalla muutoskatsastin siihen 17" pyörät, nyt tuohon vectraan tulee sama operaatio, mut nyt tulee 18" pyörille merkintä.
Jos menee läpi leimasta siisjarkkis kirjoitti:Muistaakseni mulla tuli passatis vaan merkintä, että korkeussäädettävä alustasarja ja prosentit sen mukaan ja sit mitat navasta kaareen. Samalla muutoskatsastin siihen 17" pyörät, nyt tuohon vectraan tulee sama operaatio, mut nyt tulee 18" pyörille merkintä.
mites muuten jos rek otteessa on merkintä 16" vanteista 205/55-16 renkailla ja tilalle laittaa 18" kiekot.?
kun kokohan saa muuttua 1" ja raideleveys 15mm per puoli?
miten tommosten muutoskatsastus sitten kun koko muuttuu 2" ja raideleveys muuttuu enemmän kuin tuon 15mm puoleltaan?
Vai oliko se ees 15mm puoleltaan?
Edit. tuoltahan se löytyi netistä pienellä googletuksella
Renkaiden ja vanteiden muutokset
Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:
Auto on muutoskatsastettava, jos:
* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm
muutoskatsastuksessa huomioitavaa:
* renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää, kuin 51 mm
* renkaan leveyttä ei saa suurentaa enempää, kuin 102 mm
Vanteiden vaihdon seurauksena akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä korjattava tarvittaessa.
- Paska Omena
- OCF Member

Ilman muutoskatsastusta saa vakiokoosta muuttua halkasija tuuman ja leveys 30 milliä. Muutoskatsastuksella saa "ihan mitä vaan", kunhan ei renkaan ulkohalkasija muutu liikaa ja raideleveyden muutokselle kin oli joku raja ja tietysti ettei ota mihkään kiinni jne...Rizla^^ kirjoitti:Jos menee läpi leimasta siisjarkkis kirjoitti:Muistaakseni mulla tuli passatis vaan merkintä, että korkeussäädettävä alustasarja ja prosentit sen mukaan ja sit mitat navasta kaareen. Samalla muutoskatsastin siihen 17" pyörät, nyt tuohon vectraan tulee sama operaatio, mut nyt tulee 18" pyörille merkintä.![]()
![]()
mites muuten jos rek otteessa on merkintä 16" vanteista 205/55-16 renkailla ja tilalle laittaa 18" kiekot.?
miten tommosten muutoskatsastus sitten kun koko muuttuu 2" ja raideleveys muuttuu enemmän kuin tuon 15mm puoleltaan?
Ja tohon coilihommaan, parashan siihen olis että sais merkinnän että on korkeussäädettävä ja alin sallittu korkeus.
Vectra C Ecotech -06
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Omega B Egotek -97
Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
Juurikin näinPaska Omena kirjoitti:Ilman muutoskatsastusta saa vakiokoosta muuttua halkasija tuuman ja leveys 30 milliä. Muutoskatsastuksella saa "ihan mitä vaan", kunhan ei renkaan ulkohalkasija muutu liikaa ja raideleveyden muutokselle kin oli joku raja ja tietysti ettei ota mihkään kiinni jne...Rizla^^ kirjoitti:Jos menee läpi leimasta siisjarkkis kirjoitti:Muistaakseni mulla tuli passatis vaan merkintä, että korkeussäädettävä alustasarja ja prosentit sen mukaan ja sit mitat navasta kaareen. Samalla muutoskatsastin siihen 17" pyörät, nyt tuohon vectraan tulee sama operaatio, mut nyt tulee 18" pyörille merkintä.![]()
![]()
Ja tohon coilihommaan, parashan siihen olis että sais merkinnän että on korkeussäädettävä ja alin sallittu korkeus.