Reijol kirjoitti:Omalla ajotyylillä ei voi aina vaikuttaa mitään. Pari vuotta sitten tuli talvella moottoritien rampista lievästi sanoen vauhdilla eräs saksalainen B:llä alkava automerkki perään ja vetäisi samantien ohi palaten siihen 5

n päähän oikealle kaistalle nokan eteen häipyäkseen samantien horisonttiin. Joku kivi siinäkin iski tuulilasiin, ei onneksi tehnyt kuin häränsilmän joka korjattiin ja Tapiolan vakuutus korvasi ilman omavastuuta.
Kuvailemasi hepun ajotyyli vaikuttais just pahalla tavalla siltä mitä en voi käsittää. Nimittäin jos oikein ymmärsin, niin heppu tuli KIIHDYTYSkaistalta taaksesi. Olis se melko paljon järkevämpää siinä kiihdytyskaistalla kiihdyttää sun eteen, kuin että tulee ensin sun taaksesi ja sitten tekee ohituksen. Näitä saman ajotyylin omaavia tuolla riittää. Kiihdytyskaistalla kyllä varotaan painamasta kaasua, mutta annas olla kun päästään itse moottoritielle, niin siellä kyllä sitä vauhtia löytyy. Kaikkista pahin on sitten tietty ne jotka pysähtyvät sinne ohituskaistan päähän, kun eivät ymmärrä tai uskalla kiihdyttää itseään sinne liikennevirran sekaan.
Kummallista ajotyyleistä ja kuskeista sitten tulikin mieleeni tämänpäiväinen, ikävä kyllä toistuva ilmiö Turkulaisessa liikenteessä...
Odotin risteyksessä kolmion takana ja olin kääntymässä vasemmalle. Mikäli risteyksessä on hyvin tilaa, niin pyrin aina tällaisissa tilanteissa ryhmittymään aivan keskiviivan viereen, jotta mahdolliset oikealle kääntyvät takanani olijat pääsisivät ohitseni tarvittaessa. Siinä sitten odotellessa tulee pääväylältä Audi-kuski ja kääntyy tälle tielle josta minä olen tulossa. Eihän siinä mitään, mutta kun se kääntyi minun, elikkä vastaantulijoiden puolelle, ohittaen minut siis oikealta puolelta. Missä autokouluissa tällaista opetetaan, vai onko Audeissa niin huono kääntösäde, että pitää oikaista kaikki mutkat mahdollisimman suoraksi?

.