Uutena liikkeestä ostettu kiinanskootteri varmasti paras vaihtoehto. Niissä kuitenkin on takuut yleensä jotka sitten kattaa korjaukset mikäli leviää niin ei tarvi itellä maksaa tai liata sormia jos ei kiinnosta. Ja toimivuus täysin sattumasta kiinni, jotkut yksilöt pelaa 5v moitteetta ja toiset taas hajoaa heti. Laadunvalvonta niissä on se mikä mättää ja siksi laatu vaihtelee rajusti kun myös paskat yksilöt pääsee läpi, muualla samat yksilöt korjataan heti. Jälleenmyyntiarvoahan niillä ei ole mitään, eli itsellä melkein järkevin pitää loppuun asti, toisinkuin noilla vanhoilla merkkiskoottereilla. Eroista en tiedä eri merkkien välillä kun itse en niihin ole perehtynyt, mutta jos pitäis ostaa niin ite ostaisin varmaan Fuden. Vanhin ja tunnetuin merkki noista kiinalaisista.
Olen aina ajellut käytetyillä 2-tahtimopoilla/skoottereilla ja suurimman osan ostanut resuna ja korjannut itse

Tällä hetkellä meillä on Peugeot Trekker jolla olen yleensä töissä kulkenut. Ostettiin käytettynä yhdeltä vanhemmalta mieheltä joka oli siitä koko koneen korjauttanut, katteet ostanut uudet ja maalarilla maalauttanut ja muutenkin laittanut kuntoon sen, mutta lopulta jättänyt latoon vanhan sängyn päälle lojumaan kun viina kiinnosti enemmän. Hintaa oli hurjat 400e ja vielä ei ole tarvinnut yhtään remonttia tehdä.
Nyt kesäksi pitäisi alkaa jarrupalat uusimaan ja variaattorin sisuskalut pitäisi myös uusia jo ja ilmansuodatin sekä muuta pikkuhuoltoa tehdä. Kulki ennen sen 65kmh, mutta nykyään hädintuskin 50kmh kun paikat alkanu kulua
EDIT: Tuolta löytyy hyvin keskustelua noista kiinalaisista ja muistakin skoottereista ->
http://www.motot.net/forum/viewforum.php?f=35