Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Eli startatessa vilkkuu vikavalo eikä käynnisty. vm on 96 x25xe autom. ainakin ari-s :llä pitäs olla kokemusta,ilmeisesti 2.0 litrasessa on ollu saman tyyppisiä ongelmia...(kun en haulla löytänyt) Bensaa tulee kiskoille eli luulisi polttoaine järjestelmän olla kunnossa. Auto on toiminut vielä n. 2 v sitten mutta nyt seisonut kesät talvet liikkumattomana ja nyt olisi tarkotus saada auto käymään ym et kannattaako viedä edes leimalle. ajettu 292tkm.
Sähköliittimiä on käyty crs ja kontakti sprayllä läpi.
Ohjeet vikavalon lukemiseen olisi hyvä.
Ilmeisesti saksan tuonti kun ent. rek tunnus joku ems-4XXX ilman infra avainta että en epäile että ajonesto kettuilisi. Omassa käyttiksessä on kyllä se sireenimies nappula ja infra avain missä kauko ohjattu keskuslukko (tämä on 95vm x25xe ajettu 267tkm) .
Juu eli onko se tuo alin ohje ?? yhdistää navat 5 ja 6 ?? miten ihmeessä sen ajoneston saa sit pois kun ei oo toista avainta,täytyy varmaan etsiä se boxi ja yhdistää ohjeiden mukaisesti navat jos sit toimis eli ohittas pois käytöstä koko ajoneston .
zarkuss kirjoitti:Juu eli onko se tuo alin ohje ?? yhdistää navat 5 ja 6 ?? miten ihmeessä sen ajoneston saa sit pois kun ei oo toista avainta,täytyy varmaan etsiä se boxi ja yhdistää ohjeiden mukaisesti navat jos sit toimis eli ohittas pois käytöstä koko ajoneston .
Juurikin navat 5 ja 6 diagnoosipistokkeesta yhdistäen saat luettua vikakoodit. Vikakoodit välkyttää tällöin ne koodit, kun on navat yhditetty ja kääntää virrat päälle.
Tarkista , että siinä avaimessa on sisällä siru , sellainen pieni musta tai tummanharmaa suorakaiteen muotoinen pala avaimen reunassa.
Sirullista ajoestoa et voi ohittaa johtimia muuttamalla. Kuten jp_olli kirjoittaa , vaatii ohjelmointia. Ohjelmoimalla saa myös sen avaimen "paritettua" sen ajoneston keskusyksikön kanssa , jos siinä on siru.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Mulla ei ole ollenkaan sitä sirullista avainta,pelkkä normi opel kuorinen avain
mistä mä löydän sen ajonesto boxin,tuol oli ohjeet sen ohittamiseen mutta en löydä boxia,purin hanskalokeron mutta siellä ei ole kun se MU boxi eli ecu "oletan" ja ylempänä boschin automaatti lootan aivolaatikko / Ecu ...
yritän vielä metästää vanhaa avainta ,kuulemma hukkunut /hajonnut mutta jos siitä jää kiinni niin kyl pistää ketuttaan... mitä se ohjelmointi maksaa ja mitä kaikkea mun pitää lähettää sulle että saan auton toimimaan .. ?? kokeilen vielä paria pikkujuttua kun auto seisonut et oisko b-pumppu kuollut kun kuivillaan yli 2v ja sit mietin et lähtiskö käyntiin tai hörähtäisikö ees jos olis kampiakselin asento anturissa vika ??
Ja se piti vielä lisätä että kun tossa käyttiksessä mikä on 95vm , niin jos menen avaimella sisään jää palamaan se punanen valo missä se sireenimies on ja auto ei edes starttaa ,sama kun olisi vaihde päällä (automaattilaatikko) . Eli vielä pitää kattoo ne vikakoodit mistä kiikastaa.
Sirullisen ajoneston keskusyksikkö löytyy virtalukon ympäriltä. Rattimuovit pois ja siellä on rengas virtalukon ympärillä ja siinä kyljessä suorakaiteen muotoinen boxi. Vaihtoehtoina on ohjelmoida se ajonesto pois tai ostaa ECU kit eli ECU + ajoneston keskusyksikkö + siru. Kaikki pitää olla samasta autosta. Ebaystä löytyy.
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
zarkuss kirjoitti:Mulla ei ole ollenkaan sitä sirullista avainta,pelkkä normi opel kuorinen avain
mistä mä löydän sen ajonesto boxin,tuol oli ohjeet sen ohittamiseen mutta en löydä boxia,purin hanskalokeron mutta siellä ei ole kun se MU boxi eli ecu "oletan" ja ylempänä boschin automaatti lootan aivolaatikko / Ecu ...
yritän vielä metästää vanhaa avainta ,kuulemma hukkunut /hajonnut mutta jos siitä jää kiinni niin kyl pistää ketuttaan... mitä se ohjelmointi maksaa ja mitä kaikkea mun pitää lähettää sulle että saan auton toimimaan .. ?? kokeilen vielä paria pikkujuttua kun auto seisonut et oisko b-pumppu kuollut kun kuivillaan yli 2v ja sit mietin et lähtiskö käyntiin tai hörähtäisikö ees jos olis kampiakselin asento anturissa vika ??
Ei se välttämättä edes yritä käynnistyä jos kampiakselin anturi on hajalla.
Antoi vikakoodit 144 ja 145 ajonestolaitteen signaali väärä tai ei signaalia . autodatan mukaan ainakin eli yritän metästää sen toisen avaimen ,mutta en pysty ohittaan ajonesto laitetta kun mulla ei ole tota 39 pinnistä boxia omassa autossa.
Jos jollain on myynnissä 95 tai 96 (ilmeisesti saman tyyppiset osat) 2.5 V6 x25xe koneellisen ecua,virtalukkoo sirulla ja ohjaimella+avaimet niin olisin kiinnostunut kohtuun hintaan ostamaan. Ilmottakaa jos tarvitsen tuohon pakettiin vielä jotain muuta. Sais auton käymään niin pääsis pajottaan kaikkia muita vikoja pois
Ajonestoa et tosiaan pysty ohittamaan jos/kun on sirullinen ajonesto.
Tarkennan hieman , tarvitset noiden vuosimallien X25XE koneellisen Omegan ECUn , ajoneston keskusyksikön ja avaimen sirun. Sen sirun saa siitä avaimesta irti kyllä, jos esim. saat avaimen siruineen.
Koeta etsiä autopurkaamoilta... netistä näkee.
Onkos tämä ecu boxi siis konehuoneessa muovilokeron alla kuskinpuolella missä on releet ja sulakkeet vai onko ecu siinä apparin jalkotilassa pieni musta muovinen boxi kun en nyt ihan varmaksi tiedä. Aina oppii jotain uutta p.s eka B-omega mulla käytössä ja toi toinen tulee ihan kesä/harraste autoksi... Kiitos suuresti robertille infosta / tiedoista !! en yhtään ihmettele että olet vuoden foorumilainen . Jos tosiaan en saa toista avainta niin sit purkaamolle ettiin tarvittavia hiluja