maskin, luomien, splittereiden maalaus!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Olen hankkimassa tohon A-veccuun (94') uutta maskia, valoluomia, takavalonkuoria ja kulmasplittereitä Completos:lta! Ja sittenhän ne pitäisi tietenkin maalata korin väriin! Miten toi kannattais tehdä, maksaa varmaan aika paljon jos vie ne maalautettavaksi jonnekkin maalaamoon!? Saako jostakin vaikka spray-purkissa tollasta "erikoisväriä"??? Auton väri on metallihohto tummanvihreä!

Kiitos etukäteen!

Onko kukaan muuten asentanut A-veccuun tuon tapaisia kulma splittereitä mitä completos myy!?
tiiikeri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tiiikeri »

Moi! Tartteet normaalien maalien lisäksi muovin maalauksen pohjustusaineen ja joustoaineen.Muovin pohjustusaine varmistaa kunnollisen tartunnan ja joustoaine varmistaa sen, ettei maali lohkeile isoina palasina pois esim. kiven lennettyä maalipinnalle.On saatavana kaikista normaaleista automaalaamoista.
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Paljonkohan hintaa noille aineille oikein tulee yhteensä?
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

itse ostin ko.aineita, ja eivätpä ne paljoa maksaneet. Olikohan 30mk puollo tms... itse maali joka sekoitettiin erikseen maksoi 85mk.

eli ei kallista, mutta kannattaa maalata kunnolla ja käyttää hyvää lakkaa!
Nuo pohjusteaineet on oikeasti tärkeitä, huomasin sen itse...
ja hio pinta niin pysyy varmasti. Pullon kylessä kyllä on yleensä vielä käyttöohjeita, mutta kysy maalikaupasta.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Kun maalasin oman auton valoluomet, ostin merkkiliikkeestä alkuperäistä Opelin spraymaalia ja kun auton väri on 2-kerrosmetalliväri (itselläni Spectral Blue Mica) niin siinähän tuli sininen spray ja lakkaspray. Noilla maalasin ja lakkasin enkä laittanut edes joustoainetta alle ja maalit on pysyneet luomissa jo monta vuotta...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Paljonkos maksoi tuolla merkkiliikkeessä toi maali!? Sattuis ainakin oikee väri!

Silloinhan riittäs että tuo maali vaan pintaan ja lopuksi lakkaa... vai miten?
d-sign
'Agila'

Viesti Kirjoittaja d-sign »

Maaliliikkeet myyvät myös muoviosien putsaukseen soveltuvaa ainetta ja hiontaan tarkoitettua "karhunkieltä". Jos kunnolla pohjustat niin ei varmasti lähde lohkeilemaan.
Paljonko köyhdyit noista osista ja mikä oli toimitusaika? Oliko ne minkä väriset alunperin?
TMan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TMan »

Olen edellisten autojeni kohdalla huomannut, että alkuperäisen maalin sävy sattuu kohdalle, mutta sekoitetut tai valmina myytävät eivät täysin vastaa alkuperäistä sävyä. Päteekö sama opelin maaleihin?
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Noita vermeitä ei ole vielä pistetty tilaukseen... Miltähän noi kulmasplitterit oikein näyttää???

Niin ja A-vectraan oli myös tarjolla sellasia etu valojen kuoria, tuli sellanen "tuplavalomaski look"!!!

Käykääpä kattoon tuolla Completossin sivulla (www.completos.fi) Sieltä löytyy kuva!

Mitä mieltä ootte????
Jartsu
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Jartsu »

Itse huomasin myös kyseisen väri ongelman. Kun hain maalin ovipahveihin niin se sekoitettiin ja se oli juuri oikean värinen, mutta kun hain maalin takaspoileriin joka oli valmis alkuperäisväri niin värinsävy oli eri kun auto on jo haalistunut.

Itse en pidä noista tuplavalo kuorista missään, mutta se on maku asia. Muut kyllä kannattaa ottaa.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jartsu on 2002-07-24 20:31 ]</font>
mr
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mr »

Osissa jotka eivät taivu esim valoluomet, ei kannata käyttää elasticia, koska se heikentää maalin tarttumista. Maali jää ikäänkuin kuoreksi. Puskuireissa tms isoissa muoviosissa se toki on must. Muoviosissa varsinkin on tärkeää huolellinen hionta ja rasvanpoisto ennen värin vetoa.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2002-07-24 18:53, Opelixia wrote:
Niin ja A-vectraan oli myös tarjolla sellasia etu valojen kuoria, tuli sellanen "tuplavalomaski look"!!!

Käykääpä kattoon tuolla Completossin sivulla (www.completos.fi) Sieltä löytyy kuva!

Mitä mieltä ootte????
Hyiyök... eikä ole edes lailliset Suomessa kun peittää valon kuviota.

Itse inhoan noita "valonkuoria", ne sopivat joihin hyvin harvoihin malleihin joissa ne näyttävät ihan hyviltäkin, mutta suurimmassa osassa autoista ne ovat aivan kaamean näköiset ja pilaavat vain auton ulkonäköä. Jos haluaa tuplavaloja, niin sitten laitetaan tuplavalot eikä mitään tuollaisia läpysköitä lamppujen päälle. Takanakin ne sopivat hyvin harvoihin autoihin, lähinnä joihinkin farmarimalleihin, ei yleensä muihin. Tämä on tietysti vain minun mielipiteeni ja omalleen saa tehdä ihan mitä tykkää, mutta sitten pitää kestää myös kritiikkiä...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Ei kyllä minustakaan oikein tähän A-veccuun noi passaa, eli taidan jättää ostamatta ja tyytä noihin luomiin! Minkä malliset luomet olis parhaimman näköiset, olen ajatellut sellasia jotka niinkuin kapenevat ulospäin mennessä!... Tai sitten sellanen koko maskin levyinen eli tulis sen näköinen että konepeltiä olis jatkettu!?

Kertokaa mielipiteitä!!! Ja niistä splittereistä myös, onko muuten millaset asentaa??????????
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Tuplavalo-look muovikuorella näyttää ihan hirveältä autossa kuin autossa!!
Kyllä se aito on aina aito, ja sen todellakin huomaa...
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

No kokeilin nyt ihan varsin tehdä noita luomia itse ja hyvinhän toi onnistu... Lasikuidusta vaan ja lopuksi sitten pakkelilla tasaiseksi.. Tuli yllättävän hyvän näköiset! Nyt vaan pitää käydä ostamassa maalia opelin liikkeestä ja pistää väri pintaan...
Vastaa Viestiin