mannion kirjoitti:Kuinka nopeasti särkylääkkeet menee vanhaksi? Jos oletetaan että on 2/12 päiväys, voisiko enää ens kuussa käyttää niitä?
Lääkkeiden kanssa en kyllä lähtis pelaamaan kuten vaikkapa maidon "ei tää vielä mikskään oo mennyt"...
Merkityn kuukauden loppuun asti lääkkeitä on turvallista käyttää, mutta sulla on nyt tässä hyvät pari viikkoa aikaa hankkia uusia jos epäilet että tarvitset ensi kuussa Nuo perus särkylääkkeet kun ei ees maksa juuri mitään.
Mä väittäisin, että näissä perussärkylääkkeissä (asperiinit, ibuprofeenit tms., eli hyvin yksinkertaiset ja stabiilit kemialliset yhdisteet) ei teho eikä mikään muukaan muutu vaikka söis pillerit 10 vuoden päästä päiväyksestä. Päiväys on lääkefirmojen tapa saada tavara kiertoon apteekkien hyllyssä ja sen maksaa tietenkin kuluttaja.
Lääkkeet saattavat muuttaa koostumustaan
ikääntyessään. Esimerkiksi nestemäiset yskänlääkkeet
muuttavat väriä ja sakenevat. Asetyylisalesylihappoa
sisältävät särkylääkkeet aspiriini ja disperin haisevat
pistävästi, koska niistä haihtuu etikkahappoa, kun
lääkkeet ovat vanhentuneet.
Hei olisi kysymys liittyen lomautuksen aikana työntekoon?
Elikkäs tilanne on se, että olen lomautettuna tällä hetkellä työn vähentymisen johdosto, en taloudellisiin juttuihinn vedoton. Olikohan tämä se pykälä 5. No kumminkin. Tässä olen hakenut töitä ja huomenna perjantaina on työhaastattelu, niin nyt iski paniikki. Okei mahdollisuus että EN saa sitä mestaa on veikkaisin noin 80%. Mutta silti pitää kysellä jatkoa ajatellen.
Elikkäs lykättiin käteen enintään 90pvä:n lomautuslappu. Niin mites jos satun pääsemään töihin toiseen firmaan. Niin täytyykö minun ilmoittaa nykyiselle että olen sen ja sen aikaa siellä töissä? Veron maksaminen tuloista? meneekö lisäprosenteilla? Soviteltuun päivärahaan sen varsin joutuu muuttamaan tms. Ja onko tuossa mitään muuta omituisuutta olemassa mitä joutuu ottamaan huomioon? Sitten työttömyysetuuksista sellaista että en saa kuin tuota ansiosidonnaista, eli ei ole mitään lapsijuttuja tms... Niin työntekeminen lomautettunahan tietty vaikuttaa ansiosidonnaisen suuruuteen jos se menee tuohon soviteltuun tai sitten jää kokonaan saamatta liitosta.
Ja liittohan on sähköliitto
ps. yritin ehtiä tietoa netistä googlen kanssa mutta aika omituisia tuli, jotka ei liittynyt nyt tähän mitenkään.
Kiitos vinkeistä ja kokemuksista
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Woody kirjoitti:Kaikkein helpoiten tietenkin pääsee jos pääset pimeästi sinne toiseen firmaan töihin. On jotain taloudellistakin hyötyä.
On tässä itellekkin lomautuksia tulossa ja enintään 90 päiväksi, mutta loman kannaltahan sen voi ottaa =)
No se tietty vois olla, mutta yrityksenä melko iso suomen mittakaavassa, niin veikkaan notta ei onnaa. Ottashan sen loman kannalta, mutta tää kotisleikkiminen on vasta niin alussa niin noita säästöjä ei hirveitä määriä ole. Eli tuo taloudellinen tilanne eniten mietityttää ja tuota asuntovelkaa on sen xxx,xxx€. Korkojen maksu onnistuisi mutta haluisi että tuo lyheneminen jatkuisi...
Opel Omega B X25xe (Rakas rakoperse)
Opel Vectra C2 OPC
Daewoo Evanda
Astra22 kirjoitti:Suoraan ykköselle mene vastapäivään, mutta menee ykköselle toiseenkin suuntaan 6-5-4-3-2-1
Minusta kaikissa liesissä kääntyy samalla tavalla, koska levy lämpiää nopeammin kutosella.
Jumalauta, mää tiesin tän, vasenkätisten salaliitto! Mun hellassa suoraan ykköselle käännetään myötäpäivään. Ilmankos oon koko ajan tässä uudessa kämpässä kääntänyt aina refleksinomasesti levyn ykköselle, ja ihmetellyt kun ei vesi rupea kiehumaan...
Woody kirjoitti:voiko nivaan laittaa esim jonkun diesel koneen, nissanin toyotan?
Miksipä ei,kunhan teho,tilavuus ja painot pysyy kurissa niin senkun antaa mennä vaan. Merkkien keskenhän saa vaihtaa konetta ja eikait mikään kiellä diiselöintiäkään.
mannion kirjoitti:Kuinka nopeasti särkylääkkeet menee vanhaksi? Jos oletetaan että on 2/12 päiväys, voisiko enää ens kuussa käyttää niitä?
Lääkkeiden kanssa en kyllä lähtis pelaamaan kuten vaikkapa maidon "ei tää vielä mikskään oo mennyt"...
Merkityn kuukauden loppuun asti lääkkeitä on turvallista käyttää, mutta sulla on nyt tässä hyvät pari viikkoa aikaa hankkia uusia jos epäilet että tarvitset ensi kuussa Nuo perus särkylääkkeet kun ei ees maksa juuri mitään.
Mä väittäisin, että näissä perussärkylääkkeissä (asperiinit, ibuprofeenit tms., eli hyvin yksinkertaiset ja stabiilit kemialliset yhdisteet) ei teho eikä mikään muukaan muutu vaikka söis pillerit 10 vuoden päästä päiväyksestä. Päiväys on lääkefirmojen tapa saada tavara kiertoon apteekkien hyllyssä ja sen maksaa tietenkin kuluttaja.
Jep. Perus särkylääkeaski maksaa 2-4€. Todellista rahastusta.
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Woody kirjoitti:voiko nivaan laittaa esim jonkun diesel koneen, nissanin toyotan?
Miksipä ei,kunhan teho,tilavuus ja painot pysyy kurissa niin senkun antaa mennä vaan. Merkkien keskenhän saa vaihtaa konetta ja eikait mikään kiellä diiselöintiäkään.
Tässä pari viikkoa sitten oli diesel-Niva myynnissä nettiautossa, muistaakseni Nissanin koneella.
Astra 1.8 -98, ex. Corsa B 1.4i -95, Omega B MV6 -95, Vectra B 2.5V6 -96, Kadett 1.3 -89 x2
Jep. Perus särkylääkeaski maksaa 2-4€. Todellista rahastusta.
Ite elän siinä käsityksessä, että kaikki mitä ihmisille syötetään (ruoka ja lääkkeet esim.), niin niihin on pakko laittaa joko viimeinen käyttöpäivä tai parasta ennen päiväys. Ei ne päiväykset tosin meikäläistä hidasta jos ruuasta on kyse... kunhan ei kävele vastaan ku jääkaapin avaa
-19 Astra 1.6T -02 Astra 2.0T coupe
EX:-16 Insignia 2.0cdti-15 Corsa E 1.4-07 Vectra 2.8t-06 Vectra 3.0CDTI OPC-line -98 Vectra 1.6-94 Vectra 1.8-08 Astra H 1.9CDTI OPC-line-94 Corsa B 1.4SI Omega B2 Caravan 2.5 EleganceAstra G Club Caravan 2.0DI
Rookeri kirjoitti:Joo, toi onkin maan ainoa lääkepaketti mikä menee vanhaks.. Tota kun tapahtuu vuodessa x määrä niin johan siinä onki iso summa kyseessä.
Sulla tuntuu olevan jatkuvasti vähän paha olla. Vaikka kaiken piti olla niin hyvin?
Syö ihan rauhassa vaikka säkillinen vanhentuneita lääkkeitä. Ei vaikuta mun päivään.
Always be yourself
then always be a unicorn
Rookeri kirjoitti:Joo, toi onkin maan ainoa lääkepaketti mikä menee vanhaks.. Tota kun tapahtuu vuodessa x määrä niin johan siinä onki iso summa kyseessä.
Sulla tuntuu olevan jatkuvasti vähän paha olla. Vaikka kaiken piti olla niin hyvin?
Mitenni? Minäkö en saanu tähä kommentoida mitää?
Et, sinulta ei kysytty mitään Ei vaan kyllähän tuo ärsyttää ko eukko kantaa niska vääränä nuita "vanhoja" lääkkeitä apteekkiin. Ite niitä voisin syyäkki vaikka ois reilustikki vanhempia vaa eipä ne meillä kauaa kerkeä vanhana olla Sitten ku sattuu kerran vuodessa oleen joku paikka perkeleen kipeä että voi ottaa niitä ostettuja reseptilääkkeitä nii kappas, nepä on viety jo hävitettäväksi..
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Ai, no, ehkä mä en vaan totu tohon ivalliseen tyyliin...
Tiedän myös sen, että sä syöt lääkkeitä kuin leipää, mutta älä ihmeessä kannusta muita tekemään niin, äläkä varsinkaan vanhoilla lääkkeillä... Ne on oikeesti aikamoisia myrkkyjä - turvallisen ikäisinäkin.
Always be yourself
then always be a unicorn