TUN-400
Re: TUN-400
paljonko maksaa käyttää saksassa kiillotettavana? 
Kadett D 83 1.2 S (nykyinen käyttis), Omega A 89 2.0 EX, Vectra B 96 2.0 (akalla käytössä), Corsa A 91 1.4 EX, Vectra B 99 1.8 EX, Astra G 98 1.6 EX, Ascona B 81 1,3->2.0 (harraste)
Projekti on edennyt sen verran, että aamulla pakattiin auto traileriin, mikä ei ollutkaan ihan helppo homma. Trailerin lava oli vaan sentin leveempi kun auton takapää, ja auto piti ajaa puiden päälle, että etupuskuri tuli etulaidan yli, jotta yhdistelmästä ei tullu liian takapainoinen. Lisäksi tommoset leveet renkaat ei oikein tahtonu pitää jäisen kärrin lavalla.. Mutta saatiin kuitenkin yhdistelmä liikenteeseen, ja auto odottaa maalarille menoa.. Siellä pääsee sitten aukomaan lasikuitusaumoja, ja ehostelemaan muutenkin.
Tilattiin myös uudet turvavyöt, Schrothin mustat 4-pistevyöt rullilla. Edelliset oli väärän väriset ja aika kuluneen oloiset, ja jos sisusta vaihtuu, niin väri ei olis käyny päinsä..
Sisusta löytyy jo valmiina kotoa, että eikun vaan paikalleen kun auto on värissään.
Vaihdelaatikkoa pitää varmaan hiukan tutkia, se kun kolmoselta ei anna lykätä ykköstä päälle vaan tarjoaa pakkia, vaikka vauhtia olis miten vähän..
Ja kun auton pysäyttää niin pakkia tarjoaa vieläkin, vaikka ykköselle yrittää..
Tässäpä pari kuvaa trailerimatkasta, ja molemmista leveistä.. Vähän vertailukohtaa "vakioon" manzeliin..
Punaisessa eroa tähän on pyöreät umpiot, etupuskuri, vakio kori ja taka-akseli, alusta, sekä takalippa, joka vaihtuu kyllä pikimmiten.
Tästä punaisesta puuttuu moottori. Vaihdelaatikko ja muut romppeet on autossa kiinni. Auto on -86 ja -87 siihen on laitettu Manzelilla korisarja kiinni, ja 91 vuodesta lähtien auto on seissyt lämpimässä tallissa. Ajettu nyt siis 41tkm.. Tosi siisti aihio lähteä rakentamaan, ja Tellqvist, tästä punaisesta tulee se mustapohja candy kunhan sen vuoro tulee... (Tällä hetkellä maalaamossa tekeillä Celica Carlos sainz josta jo pohja ja konehuone candypunaisella, hemmetin hyvä väri.)
Juu, ja noista vanteiden kiillotuksista vielä, että sitä peilipintaakin on monenlaista kun on niin paljon erilaisia silmäpareja katsomassa.. On sitä tullut nähtyä vaikka minkälaisia "kiillotettuja" vanteita, että ei kehtaa ihan kelle tahansa antaa. Kyllä sitä itsekin vois sen taidon opetella, kun teoriassa tietää miten se tapahtuu, mutta kun meinaa työ haitata näitä huveja niin kaikkea ei kerkeä itse tekemään vaikka kuinka haluaisi. Minä kun en tykkää että projektit venyy..
Tilattiin myös uudet turvavyöt, Schrothin mustat 4-pistevyöt rullilla. Edelliset oli väärän väriset ja aika kuluneen oloiset, ja jos sisusta vaihtuu, niin väri ei olis käyny päinsä..
Sisusta löytyy jo valmiina kotoa, että eikun vaan paikalleen kun auto on värissään.
Vaihdelaatikkoa pitää varmaan hiukan tutkia, se kun kolmoselta ei anna lykätä ykköstä päälle vaan tarjoaa pakkia, vaikka vauhtia olis miten vähän..
Ja kun auton pysäyttää niin pakkia tarjoaa vieläkin, vaikka ykköselle yrittää..
Tässäpä pari kuvaa trailerimatkasta, ja molemmista leveistä.. Vähän vertailukohtaa "vakioon" manzeliin..
Punaisessa eroa tähän on pyöreät umpiot, etupuskuri, vakio kori ja taka-akseli, alusta, sekä takalippa, joka vaihtuu kyllä pikimmiten.
Tästä punaisesta puuttuu moottori. Vaihdelaatikko ja muut romppeet on autossa kiinni. Auto on -86 ja -87 siihen on laitettu Manzelilla korisarja kiinni, ja 91 vuodesta lähtien auto on seissyt lämpimässä tallissa. Ajettu nyt siis 41tkm.. Tosi siisti aihio lähteä rakentamaan, ja Tellqvist, tästä punaisesta tulee se mustapohja candy kunhan sen vuoro tulee... (Tällä hetkellä maalaamossa tekeillä Celica Carlos sainz josta jo pohja ja konehuone candypunaisella, hemmetin hyvä väri.)
Juu, ja noista vanteiden kiillotuksista vielä, että sitä peilipintaakin on monenlaista kun on niin paljon erilaisia silmäpareja katsomassa.. On sitä tullut nähtyä vaikka minkälaisia "kiillotettuja" vanteita, että ei kehtaa ihan kelle tahansa antaa. Kyllä sitä itsekin vois sen taidon opetella, kun teoriassa tietää miten se tapahtuu, mutta kun meinaa työ haitata näitä huveja niin kaikkea ei kerkeä itse tekemään vaikka kuinka haluaisi. Minä kun en tykkää että projektit venyy..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Toi punanen, wau!
Tulee vähän tää mieleen... (ja tällaisia punaisia Manta B Mantzel-pienoismallejahan ei saa eikä ole saanut mistään kaupasta valmiina. Itse rakennettu ja maalattu hartsivalu/valkometalli/fotoetsi ym. rakennussarjasta siis)
Tulee vähän tää mieleen... (ja tällaisia punaisia Manta B Mantzel-pienoismallejahan ei saa eikä ole saanut mistään kaupasta valmiina. Itse rakennettu ja maalattu hartsivalu/valkometalli/fotoetsi ym. rakennussarjasta siis)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Värille se ja sama, kunhan pysyy tummana. Vanteita, etuvaloja, eikä mitn pidä mennä muuttelemaan, kun onhan kyseessä kuitenkin kappale historiaa. Ilman raitoja kyllä, mutta vaikka ne raidatkin laittais, ni ei sekään paha ole.
Muutoksia voi tehdä, mutta niinkuin omistajakin sen tietää, että peruuttamattomasti mitään ei saa pilata.
Oli se hieno syyspartyilla.
Muutoksia voi tehdä, mutta niinkuin omistajakin sen tietää, että peruuttamattomasti mitään ei saa pilata.
Oli se hieno syyspartyilla.
"Älä puhu Asconasta, jos et totta tarkoita, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita, sulle Ladaa en mä toivo mutta vihaan japseja, älä onnen pikku Ooppeleita luotas karkoita"
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
(lauletaan Johnny Liebkindìn äänellä ja hymyhyylien nuotilla)
Hieno auto!
Onkos tietoa noista peileistä,että kuuluuko jollain tasolla tuohon korisarjaan vai onko vain sattumalta vaihdettu?
Mulla oli aikoinaan C Coupe kadetissa kovasti samannäköiset,ne oli muistaakseni Fiiattin orggis peilit ehkä Ritmon.
Onkos tietoa noista peileistä,että kuuluuko jollain tasolla tuohon korisarjaan vai onko vain sattumalta vaihdettu?
Mulla oli aikoinaan C Coupe kadetissa kovasti samannäköiset,ne oli muistaakseni Fiiattin orggis peilit ehkä Ritmon.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
Omega A 24V
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Hienoja on kumpikin Manta
Ja TUN-400 tulee varmsti olemaan vielä hienompi siinä "orggis" värissään. Raitoja en itse laittais.
Eikä mustakaan minusta huono ole, mutta maalaus pitäis sitten olla tehty viimesen päälle hyvin.
Eikä mustakaan minusta huono ole, mutta maalaus pitäis sitten olla tehty viimesen päälle hyvin.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
?! kirjoitti:Hieno auto!
Jos meinaat noita TUN-400:sen peilejä, niin ei kuulu millään tavalla tuohon korisarjaan. Punaisessa olevat on mantan orggikset..
Nyt kun muistaisin mitkä nuo peilit oli...

Tuo valhone Audi on siisti
Ei mantassakaan mitään vikaa, itekki mantan haluais harraste peliks ko olis vaan aikaa, rahaa ja tilaa
Nuo vanteet on melkoset. onko millä spekseillä? En muista tuliko se esille tuolla aijemmin :p
Ei mantassakaan mitään vikaa, itekki mantan haluais harraste peliks ko olis vaan aikaa, rahaa ja tilaa
Nuo vanteet on melkoset. onko millä spekseillä? En muista tuliko se esille tuolla aijemmin :p
Olisko takavanne 13x15 ja et -74 ?
Juu, takaset on 13x15, muistelisin, että et oli -61, mut en oo varma. Edessä 8x11, et:tä en muista..