Vectra B2 i500 Caravan

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Trinity
OCF Member 2020

Re: Vectra B2 i500 Caravan -kilvissä-

Viesti Kirjoittaja Trinity »

Täytyypä kattoa jos onnistuis tilaamaan kaasuläppäkotelon tuolta. Ainut vaan se ettei tuo germaani oikein taivu eikä tuo prkl google translaatio toimi.

Olen nyt yrittänyt metsästää noita g nokkia, mutten ole niitä vielä löytänyt edes ebaysta :bonk:

Ykköshankkinat lie tuo isompi kaasukäppäkotelo, remuksen väliputki ja uudet ngk bkr6eix tulpat

Onko tarpeellista uudelleen ohjelmoia ecu noitten kaikkien muutoksien jälkeen?
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Johnny »

Itse en ole käyttänyt uudelleen ohjelmoitavana, sen verran pienistä muutoksista kyse kuitenkin että vakio ECU vielä pystyy työnsä hoitaa.
Edellinen vectra G&A nokilla ja 3.8bar PA-säätimellä kävi aavistuksen rikkaalla. Tähän en ole vielä tuota säädintä vaihtanut, kattoo ekaks miltä seokset penkissä sitten näyttää.

vvoc.com foorumilta aina välillä on nokkia myytävänä, sieltä myös omani hommasin, tuppaa vaan aika nopeasti menemään kaupaksi.
Johnny, la gente esta muy loca.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Johnny kirjoitti:Itse en ole käyttänyt uudelleen ohjelmoitavana, sen verran pienistä muutoksista kyse kuitenkin että vakio ECU vielä pystyy työnsä hoitaa.
Edellinen vectra G&A nokilla ja 3.8bar PA-säätimellä kävi aavistuksen rikkaalla. Tähän en ole vielä tuota säädintä vaihtanut, kattoo ekaks miltä seokset penkissä sitten näyttää.

vvoc.com foorumilta aina välillä on nokkia myytävänä, sieltä myös omani hommasin, tuppaa vaan aika nopeasti menemään kaupaksi.

samat sanat ;)

vvoc.co forumin kautta, 2xg nokkia maksaa n. €75 + tiedosti postikulut, mut kuuten Johnny kertoi, nopeasti menevat kauppaan.

Mikä on suomeksi 'lightened flywheel'? Sen mie halusin, mut sekin maksaa reilut €200 mut ois kiva saada 8)
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Trinity
OCF Member 2020

Mikä on suomeksi 'lightened flywheel'? Sen mie halusin, mut sekin maksaa reilut €200 mut ois kiva saada 8)

Tarkoittaa kevennetty vauhtipyörä
Trinity
OCF Member 2020

Ok. Eli G nokat imupuolelle ja A nokat pakopuolelle? Tossa mun 2.6:ssa lie vakiona se 3.8 bar fpr..
Trinity
OCF Member 2020

vvoc.co forumin kautta, 2xg nokkia maksaa n. €75 + tiedosti postikulut, mut kuuten Johnny kertoi, nopeasti menevat kauppaan.

VVOC:n kaverit myyvät siis Suomeenkin? Olin siinä luulossa että myyvät vaan UK:n sisällä foorumilla.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Luulen että myy, ainakin mulle kun olen aina pyörimässä forumilla ja ostannut aika paljon sieltä (iTrader +45 tai jotain)

Mut joo, 2.6 on se 3.8 BAR vakiona. Ja kai 4 G nokka on paras ;) Kova keskustelua asiasta vvoc forumilla, kun löytyy A, E, F ja G, mut 2.6 konelle 4 xG on suosittu :)
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Suurinosa varmaan nykyään jo myy, toiset vielä karsastelee ulkomaille lähetystä isotöisenä tjsp.

2.6:ssa on joo tosiaan valmiina 3.8bar säädin.
Edellisessä vecussa oli G&A kombinaatioa ja nyt ajattelin kokeilla 4G:tä, eräitten mukaan G&A:lla saa enemmän vääntöä ja 4G:llä muutaman hevosen enemmän tehoa.
VECTRA GT 16v
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja VECTRA GT 16v »

Minä voin kans lähtee tuonne 2.6 v6 penkitys päiville jos porukka on sinne menossa. Autolle en ihmeesti mitää ole tehnyt. Mutta mielen kiinnolla. Tietty jotain virityspalikkaa olis kiva laitella. Täytyy ensin odotella että joku laittaa ja toteaa / näyttää oikean hyödyn.
Vectra C HB 1.8i GTS
KADETT E
KADETT D 2.0 16v c20xe
Suzuki pv 50cc
Vesiskootteri -83 Finnspeed
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Eikun mukaan vaan, voin ruveta kyselee vapaita päiviä tos helmikuun lopulla ST-Motorssilla ni katellaan sit miten porukoille osuu.
Trinity
OCF Member 2020

Olikohan se nyt niin että 2.6:ssa on 4x A nokat vakiona?

Käviskö tuo ST-motors juttu mieluummin vaikka huhtikuun alkuun että kerkeää tehdä kaikki ennen penkitystä valmiiksi :wink:

Missähän sitä vois toteuttaa nuo nokkien vaihto operaation?
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Trinity kirjoitti:Olikohan se nyt niin että 2.6:ssa on 4x A nokat vakiona?

Käviskö tuo ST-motors juttu mieluummin vaikka huhtikuun alkuun että kerkeää tehdä kaikki ennen penkitystä valmiiksi :wink:

Missähän sitä vois toteuttaa nuo nokkien vaihto operaation?
Tohon en osaa sanoa varmaksi mitkä nokat 2.6:ssa on, 2.5:ssa on F&E kombinaatio.

Huhtikuun alku sopii mulle ainakin hyvin.

Nokat vaihdoin itse, ei mahdoton homma jos on paikka ja työkalut. Ja vaihtaahan ne joku paja joka myös pystyy tekemään jakopäänremontin opelin V6:n.
Trinity
OCF Member 2020

Tota noin. Tarviinko tilata valmiiksi esim, yläkerran tiiviste sarjan (nokka stefat ja imu srj tiivisteet tms) kun nokat vaihdetaan ja samalla kaikki ventiilivarren kumitkin vois uusia.. tulpat luonnollisesti menee kans vaihtoon

Btw. Tarviiko tuohon koneeseen vaihtaa venttiilin ohjureita?
Johnny
'Diplomat'
'Diplomat'

Venakopan tiivisteet, imusarjan tiivisteet ja nokkien stefat on hyvä vaihtaa tosiaan. Jakopää myös menee samalla jos vaihtoraja on lähettyvillä, ei välttämätöntä. Kannattaa pitää myös mielessä että samalla menisi termarikin kun romut joutuu purkaa edestä pois.
Näis V6:ssa ei taida olla ongelmaa venttiilivarrenkumien irtoamisen kanssa mutta eihän siittä haittaa ole.
Ohjurien vaihto otattaa jo kannet irti, en näkisi syytä niitä vaihtaa ellei jotain feelua ole käynyt, tietty jos kannet käyttää ihan jossain pajalla portattavana niin sitten asia erikseen.
Trinity
OCF Member 2020

Nyt on ensi hankinnat tehty Ebay:stä eli yläpään tiiviste srj. ja iridium tulpat kun nokka-akselien vaihto aika koittaa joskus..

Tuo saksalainen liike http://www.hf-tech.org/category/29 vaan tuottaa ongelmia koska en ymmärtänyt mitä helmut koitti selittää kielellä jota en tajua :banghead:

Haluaako ne mun kaasuläppäkotelon sinne vaihdossa kun niitten osa tulee mulle toimitus aika 2 vko? Hinta 100€ + rahti + extra paypal fee :x
Vastaa Viestiin