Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Re: Tyhmiä kysymyksiä (Ei Opeleista).

Viesti Kirjoittaja Juha_1 »

|vectraman| kirjoitti:
seeklima kirjoitti:No hyvä jos asia on näin :peukku:

Mutta ei kannata silti(alkuperäiseen kysymykseen vastaan) testata mannejen kanssa kolarointia, siinä voi ongelmat pian lisääntyä.
Juu järki voitti viimetingassa siinäkin tilanteessa, metri eteenpäin ja olis kolissu, mutta jäin sitten kiltisti paikoilleni, tosin en kyllä väistänytkään kun se manne jotain yritti huitoa minulle sieltä autosta, että väistäpäs, oli siis hieman viistottain minuun ja näin sivulasista kun se heilu. Ihan vain tyynenrauhallisesti sille näytin takas, että mene sinä sinne eteenpäin niinkuin pitääkin ja jotain se siinä kirosi :arque: ja lähti etenemään :lollis: Ois vaan ollut paska tilanne jos olisi vastaan joku tullut, vänkärin kylki ois voinut äkkiä olla oiottavana ja tilanne olisikin kääntynyt minun syyksi helposti :no:
Kannattaa muistaa, että päälle ei saa ajaa ja liikenteessä täytyy toimia vahinkoja ennaltaehkäisevästi ja ennakoiden tai miten se laki sanookaan. Joka tapauksessa, tuossa olisi voinut käydä niin, että pahimmillaan molemmat maksaa. Sen sijaan yleensä se maksaa, joka törmää pysähtyneeseen esteeseen.

Sitten jos vielä jättää väistämättä, hankaloittaa vaan omaa ja koko liikenteen sujumista. Itsellä yksi auto on jo mennyt lunastukseen kun toinen tuli kolmion takaa oikealta eteen. Olisi kannattanut väistää vastaantulevien kaistalle, koska sieltä ei tullut ketään. :-?
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
|vectraman|
OCF Member 2021

Viesti Kirjoittaja |vectraman| »

Sen sijaan yleensä se maksaa, joka törmää pysähtyneeseen esteeseen.
Muttakun se ei ollut pysähtynyt vaan peruutti minua päin ja minä en voinut oikein väistää kun olin keskellä risteystä ja manne tuli "perä edellä" vastaan ja takana oli toinen auto.. Olis se toinen auto väistänyt varmaan jos minäkin olisin pakin lyönyt päälle, mutta siinä sitä vasta olisi vaaratilanteita tullut kun olisi jokasuunnasta liikenne ruuhkautunut. Ja kun se manne oli jo pakki päällä kun minä käännyin perässä siihen risteykseen niin olisin voinut "vahingossa" jatkaa pikkusen matkaa eteenpäin ja sanoa ettei kerennyt jarruttaa kun tuli pakki päällä vastaan, sen piikkiin se olisi selvästi mennyt se tilanne.. Vituttaa nuo tollot aina kun näkee niitä :whack:
Juha_1
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Juha_1 »

|vectraman| kirjoitti:
Sen sijaan yleensä se maksaa, joka törmää pysähtyneeseen esteeseen.
Muttakun se ei ollut pysähtynyt vaan peruutti minua päin ja minä en voinut oikein väistää kun olin keskellä risteystä ja manne tuli "perä edellä" vastaan ja takana oli toinen auto.. Olis se toinen auto väistänyt varmaan jos minäkin olisin pakin lyönyt päälle, mutta siinä sitä vasta olisi vaaratilanteita tullut kun olisi jokasuunnasta liikenne ruuhkautunut. Ja kun se manne oli jo pakki päällä kun minä käännyin perässä siihen risteykseen niin olisin voinut "vahingossa" jatkaa pikkusen matkaa eteenpäin ja sanoa ettei kerennyt jarruttaa kun tuli pakki päällä vastaan, sen piikkiin se olisi selvästi mennyt se tilanne.. Vituttaa nuo tollot aina kun näkee niitä :whack:
Ymmärsin kyllä, mutta noin niinkuin yleisesti kommentoin......
Opel Vectra C2 GTS
Z18XER
==========
"On typerää tehdä sama virhe kahdesti. " (Muumipappa)
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Rizla^^ »

Mitähän maksaa nykypäivänä liikkeessä auton ruostesuojaus noin? ja kannattaako tehä liikkeessä vai jossain "nyrkkipajalla" ? siis ihan sedan autosta puhutaan
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

Rizla^^ kirjoitti:Mitähän maksaa nykypäivänä liikkeessä auton ruostesuojaus noin? ja kannattaako tehä liikkeessä vai jossain "nyrkkipajalla" ? siis ihan sedan autosta puhutaan
En tiedä, mutta kannattaako siitä maksaa jos kyseinen auto on sulla vaan muutaman vuoden ??
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Ei varmaan kannata.. Mietitytti vaan että jos ei oo hintavaa hommaa niin ei siitä haittaakaan olisi.
Rizla^^
'Diplomat'
'Diplomat'

Rookeri kirjoitti:
Veikka kirjoitti:
Rizla^^ kirjoitti:Mitähän maksaa nykypäivänä liikkeessä auton ruostesuojaus noin? ja kannattaako tehä liikkeessä vai jossain "nyrkkipajalla" ? siis ihan sedan autosta puhutaan
En tiedä, mutta kannattaako siitä maksaa jos kyseinen auto on sulla vaan muutaman vuoden ??
Tämä asenne kyl vituttaa :evil: Seuraava omistaja kiroo kun edellinen jättäny kaikki tekemättä kun "eihän mulla tää kauaa ole.."
Samaa mieltä. Tosihan se on monien mielestä niinkuin itsekin jo mainitsin että tuskin se kannattavaa on, mutta miksipäs ei. JOS sattuu että auto onkin omistuksessa kauan (vrt. tuohon 2v) niin on se itsellekkin mukavampi homma.
seeklima
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja seeklima »

Kyllä se kannattaa ruostesuojata, jos on mahdollista. Hinnasta en osaa tarkemmin sanoa kuin, että arvokasta se on. Itse suojauttaisin, jos olis ylimääräistä, mutta kun noita rahareikiä on muitakin ja tärkeämpiä kuin auto. Yks entinen työkaveri massautti autonsa pohjan ruostesuojausfirmassa, niin se oli joku 400-500€ ja sekään auto uusi ollut vm.-99. Vastaavasti se auto on pelleiltään kuin uusi(vaikka on japanilainen) ja muutenkin todella hyväkuntoinen, seuraava omistaja saa siitä hyvän pelin kun sitä on pidetty niin hyvin.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Rookeri kirjoitti:
Veikka kirjoitti:
Tämä asenne kyl vituttaa :evil: Seuraava omistaja kiroo kun edellinen jättäny kaikki tekemättä kun "eihän mulla tää kauaa ole.."
No mikä siinä vituttaa? Se, että autoa 2-3v pitävä ei halua pistää rahaa käytännössä katsoen ihan turhaan, jotta seuraava tai sitä seuraava omistaja voi nauttia siitä ruostesuojauksesta?
Ruostesuojaus ei kyllä auton hyvityshinnassa vaihdettaessa näy mitenkään, mutta liikkeen sitä edelleen myydessä kyllä.

Jos itse nyt ostaisin uuden auton ja tietäisin etten sillä tule paria vuotta enempää ajamaan, niin en tasan varmasti alkaisi pistämään puolta tonnia ruostesuojaukseen...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Sedan 4D Vectra A:n täysi Dinitrol-käsittely ikkunoista alaspäin maksoi 2v sitten n. 600-700€. Ruostesuojausfirmassa.

Saatan muistaa hinnan väärin, saattoi olla myös 400-500€ välillä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

^ täälä pyörinnyt hinta 500-550€.
samsa87
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja samsa87 »

Mikä on sorvin jälkeen helpoin tapa suurentaa vanteiden keskireikää 0,5mm? Saako jollain hoonaus työkalulla niin paljon?
Kuva
-93 Toyota Aristo 2JZGTE , Omega mv6 -94, Bmw e61 530d
Wlle
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja Wlle »

miksi leijona viinapullo oli jäätyny pakastimessa, mutta metsämaasika mansikka likööri pullo ei?
-(z)- Insignia 2.0CDTI 4x4 -11, Frontera 16v 4x4 -95
EX : Frontera B, Omega B MV6, 2.5DTI & 2x 2.0 8v, Astra F, Kadett D, Vectra B2
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Wlle kirjoitti:miksi leijona viinapullo oli jäätyny pakastimessa, mutta metsämaasika mansikka likööri pullo ei?
Sulle myytiin leijonavesipullo... :whack:
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Mulla jäi joskus sikspäkki talvella autoon, viisi pulloa jäätyi, yksi pysyi sulana...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Vastaa Viestiin