Sain viikonloppuna mahdollisuuden päästä Pirkanmaalla näkemään yhden Omegan josta olin kuullut vain juttua.. Nimittäin Opel Omega vuosimallia 1998 ja ajokilometrit kokonaista 17 tonnia.
Auto on ollut vain kesäisin ajossa ja talvet lämpimässä tallissa seisonnassa. Penkit kuin uudet, samoin maalipintaa ei ollut päässyt nuolemaan aurinko eikä ruoste.
Jos jotain huonoa pitäis asiasta ettiä niin auto ei ollut myynnissä.
Vähän samanmoinen juttu, ku mulla, kaveri kertoi että hänen naapurin kotopaikalla on alkuperäinen gsi kadetti jota hän käy vain välillä käynnistelemäs ja puunailemas eikä ollu hänen mukaansa ajettuku 100tkm pintaan, eikä yllättäen ollu myynnis, ku sitä kyselin ostaa viimekesänä
Onhan näitä nähty, esimerkiksi Opel Rekord -79 ja ajettu sen 4789km. Ja sekin oli kauniin hetken isiukon tallissa ja taidettiin sillä nyt kerran jopa vappuna käydä ajelulla. Oli aikaisempi omistaja ostanu aikoinaan verovähennyksien takia ja oli sitten tuupattu lämpimään talliin ja käyty kerran kesässä kylillä.
jarkkis kirjoitti:Vähän samanmoinen juttu, ku mulla, kaveri kertoi että hänen naapurin kotopaikalla on alkuperäinen gsi kadetti jota hän käy vain välillä käynnistelemäs ja puunailemas eikä ollu hänen mukaansa ajettuku 100tkm pintaan, eikä yllättäen ollu myynnis, ku sitä kyselin ostaa viimekesänä
No, itellä naftaliinissa '86 1.8 suomi-GSi, ajettu 91tkm. Ostin 1.omistajan (1920 syntynyt rouva) perikunnalta v.2008, ja oli ajettu silloin 80tkm.
Itse näin myös vuosia sitten kaverilla myynnissä recordin jolla ajettu 77tkm.
Auto kiinnosti siihen asti kun sen käynnisti. Kone nakutti todella ikävästi, todennäköisesti juuri pitkien seisottamisien takia.
Ajoin pari kesää sitten vääränmerkkisellä(corolla vm kai 90) jolla oli ajettu kans tyyliin 60tkm. Kaverilla oli siis anoppinsa äitin auto käytössä ja sano kun kuskasin sen sillä noin 50km päähän että kannattaa hieman hapettaa sitä ku ei oo ajettu ku kauppareissut sillä pirssillä. Eipä tuota raskinu kunnolla hapettaa. Ei osaa ees arvata että kerääntyykö tuommoseen karstaa kuinka perkeleesti jos ei oo viimeseen/ensinmäiseen 20 vuoteen polettu kunnolla kertaakaan.
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Mulla odottaa isovanhempien uutena ostama -77 Saab 96 kunnostusta (pitää nyt varmaan koittaa ensin saada se ajokuntoon ja joskus kun on tilat/mielenkiintoa/jotain niin sitten museointia). Mittarissa tais olla 98tkm ja rapiat kun foortin v4 rupes pitämään ylimäärästä kolinaa. 4 vuotta se on nyt odotellu inspiraatiota.
Vectra C Ecotech -06 Omega B Egotek -97 Agila A Ekotykki -01
Hävitettävät: Vectra C Ekotek -03 ja Tigra Ekotech -97
juzze kirjoitti:Ajoin pari kesää sitten vääränmerkkisellä(corolla vm kai 90) jolla oli ajettu kans tyyliin 60tkm. Kaverilla oli siis anoppinsa äitin auto käytössä ja sano kun kuskasin sen sillä noin 50km päähän että kannattaa hieman hapettaa sitä ku ei oo ajettu ku kauppareissut sillä pirssillä. Eipä tuota raskinu kunnolla hapettaa. Ei osaa ees arvata että kerääntyykö tuommoseen karstaa kuinka perkeleesti jos ei oo viimeseen/ensinmäiseen 20 vuoteen polettu kunnolla kertaakaan.
Mullakin yksi vääränmerkkinen, Corolla -76 ja ajettu 60 tkm.
Emännän sukulais tädillä on -83 dx corolla. ajettu nippa nappa 100tuhatta. Penkinpäällisistä lähtien kaikki ollu aina suojattuna. Öljyt vaihdettu 3000km välein
On kuulemma monesti yritetty ostaa parkkipaikoilla.
Yhdellä isän tutulla oli nuorena tullut oman isänsä kanssa riitaa auton käytöstä. Vanhaisäntä oli joskus 60-luvun puolivälissä riidan päätteeksi ajanut Dodgen talliin ja pistänyt oven kiinni. Auto on edelleen samoilla sijoilla lukitussa tallissa, oli sen verran kova riita, ettei sitä kaivettu esiin edes miehen kuoltua. Nyt se poikakin on jo yli 70 vuotias eikä taida tuota ovea avata, joten se jää hänen perikuntansa tehtäväksi. Mitä lie amerikanraudasta on jäljellä.
Mulla on -66 Isuzu Bellett 1500 Deluxe. Ajettu 55tkm uudesta. Tosin 5 vuotta meni sen restaurointiin + vedin ikkunaa asti kasaan asconan kylkeen v2000 ja vastapuoli kuoli. Tosin oli hänen vika mutta kuitenkin paska juttu. En oo vieläkään yli päässy kunnolla...
Ja sit on toi meitin ukon alle 100tkm ajettu -86 E Kadett joka on myynnissäkin. Lähtee alle tonnilla kun vaan ottaa yhteyttä. Allekirjoituksessa linkki. Sori mainostus...
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16