ecotec 1,6 16v ohjureihin kirteet
ecotec 1,6 16v ohjureihin kirteet
niin olisi kysymys että kun nuit kierteitä tehdään ventiilien ohjureihin niin kuinka pitkät nuiden kierteiden pitää olla ja sitten kun kierteet tehty niin miten työntämälläkö nuo ohjurinkumit asennetaan vai pitääkö ne pyörittää siihen kierteen mukaisesti?? 
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev
Re: ecotec 1,6 16v ohjureihin kirteet
kuhan jonkun kierteen sinne tekee itekkin noita työkaluja voi tehdä
ja sen jälkeen ihan normaalisti venttilivarrenkumi paikalleen ei tartte mitään laittaa enän sinne väliin
ja sen jälkeen ihan normaalisti venttilivarrenkumi paikalleen ei tartte mitään laittaa enän sinne väliin
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
joo ite ajattelin pyöräyttää ns 2 kierrosta kierteitä nuihin ohjureihin onko kokemusta että onko tämä sit ainoa oikea tapa etteivät enään lähe irti??
ex astra x16xel
nyk. vectra B2 x20xev
nyk. vectra B2 x20xev
oon tehny noita varrenkumien vaihtoja ja ohjurien kierteytyksiä kymmeniä ja kerran olen vaihtanut semmoiseen johon jo joku oli aikaisemmin vääntänyt kierteet 
Eikö jonkunlainen liima vielä varmistaisi tuon pysymisen?
voihan siihen liiman laittaa, mutta pysyy kyllä ilmankin, sitten kun on taas niin kovettuneet että irtoilee niin ne on jo muutenkin vaihtokunnossa, 1-2 kierrettä riittää, nuo mitä itselle laitoin, niin sai naputella hylsyllä paikalleen, japseihin mitä on laitettu niin sormin painamalla ja nekin pysyy.
opel vectra c 2,2 gts
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ei tartte mitään kierteitä. Hankit kunnon venttiilivarrenkumit ja asennat ne kuivina ja kyllä pysyy. Näin neuvottiin minua aikanaan moottorikorjaamon suunnalta, miten he asensivat kumit uusiin ohjureihin, ja hyvin on toiminut. He käyttivät jotain vihreitä pehmeämpää kumiseosta olevia venttiilivarrenkumeja. Victor Reinzit sain viedä takaisin kotiin ja ovat vieläkin pakin pohjalla.
Kumit irtoavat siksi että kovettuvat ajan mitttaan ja öljyjen vaikutuksesta ja silloin on ihan sama onko kierteet, liimat yms. Ellei irtoa ohjurista niin itse kumi repeytyy ennemmin tai myöhemmin. Pakko uskoa mitä sanottu koska hyvin on toiminut noin 200tkm korjauksen jälkeen ja suurin osa käynnistyksistä on ollut kylmäkäynnistyksiä. Pisin öljynvaihtoväli ollut 16tkm, sattui vahingossa koska kilometrit tulivat kuin varkain noin kahdessa kuukaudessa
Ja öljyjä ei kulunut nimeksikään.
Kumit irtoavat siksi että kovettuvat ajan mitttaan ja öljyjen vaikutuksesta ja silloin on ihan sama onko kierteet, liimat yms. Ellei irtoa ohjurista niin itse kumi repeytyy ennemmin tai myöhemmin. Pakko uskoa mitä sanottu koska hyvin on toiminut noin 200tkm korjauksen jälkeen ja suurin osa käynnistyksistä on ollut kylmäkäynnistyksiä. Pisin öljynvaihtoväli ollut 16tkm, sattui vahingossa koska kilometrit tulivat kuin varkain noin kahdessa kuukaudessa
joo-o moneenko autoon olet vaihtanut venttiilivarrenkumit? jos puhut yhdestä autosta (omastasi) niin oletko purkanut sitä sen jälkeen ja kattonu onko ne kumit kiinni?keltanokka kirjoitti:Ei tartte mitään kierteitä. Hankit kunnon venttiilivarrenkumit ja asennat ne kuivina ja kyllä pysyy. Näin neuvottiin minua aikanaan moottorikorjaamon suunnalta, miten he asensivat kumit uusiin ohjureihin, ja hyvin on toiminut. He käyttivät jotain vihreitä pehmeämpää kumiseosta olevia venttiilivarrenkumeja. Victor Reinzit sain viedä takaisin kotiin ja ovat vieläkin pakin pohjalla.
Kumit irtoavat siksi että kovettuvat ajan mitttaan ja öljyjen vaikutuksesta ja silloin on ihan sama onko kierteet, liimat yms. Ellei irtoa ohjurista niin itse kumi repeytyy ennemmin tai myöhemmin. Pakko uskoa mitä sanottu koska hyvin on toiminut noin 200tkm korjauksen jälkeen ja suurin osa käynnistyksistä on ollut kylmäkäynnistyksiä. Pisin öljynvaihtoväli ollut 16tkm, sattui vahingossa koska kilometrit tulivat kuin varkain noin kahdessa kuukaudessaJa öljyjä ei kulunut nimeksikään.
sitä kokeiltiin työmaalla aikanaan ilman kierteitä ja todettiin että kierteiden kanssa ne kumit pysyy paremmin paikallaan. ja tosiaan tätä ei ole kokeiltu vain yhteen
autoon vaan puhutaan kymmenistä ellei sadoista autoista joita vuosien varrella on 10 eri asentajan toimesta tehty. kaikkiin kierteet ja pysyy paremmin kuin ilman niitä.
kuten sanoin aikaisemmin että aina kun olen varrenkumit vaihtanut
kierteytetyt tulevat takaisin korjaamolle saman vian takia.
uskon että oman kokemukseni kautta ja mitä olen nähnyt on suurempi painoarvo kuin sillä että sinä olet testannut asiaa yhteen moottoriin.
näin ollen suosittelen tekemään sinne ohjuriin ne kierteet niin tuleepi hyvä.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kirjoitin kyllä että näin minua neuvottiin. Siis henkilön toimesta joka itse pyörittää moottorikoneistamoa ja on varmasti vuosien varrella korjannut yhden jos toisen moottorin, myös kilpamoottoreita. Pyysin myös itse niitä kierteitä uusiin ohjureihin ja silloin sain ylhäällä näkyvän selityksen, eli syy irtoamiseen on ohjurikumien huono valmistusmateriaali ja asennustapa. Eli elleivät liu irti ohjureista niin kumit repeytyy tiivistepinnoiltaan, siinä ei sitten paljoa paina vaikka kumit kuinka kiinniliimattuja.
jos vielä joskus käytän kannen pois tuollaisesta niin varmasti vedän kierteet, se on pikkujuttu silloin kun venttilit on irti ja silloin ne pysyy ainakin paikallaan, on siitä niin paljon ollut juttua että on se uskottava, ja ne vihreet kumit kans.
opel vectra c 2,2 gts
Minkäkokoisella kierrepakalla on näitä kierteitä tehty.?
Onko Opelin alkuperäiset noita suositeltavia vihreitä kumeja, saako niitä pyytämällä tarvikeliikkeistä vai ovatko koneistamokamaa?
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Ecotec moottoreihin ei tarvitse tehdä mitään kierteitä saati liimakikkailuja kun vain asentaa oikeanlaiset venttiilinvarrenkumit ja oikealla tavalla, eli täysin puhtaisiin ja kuiviin ohjureihin. Piste. Itse sain nähdä mitä moottoriin asensivat ja ne kumit oli todellakin pehmeämpiä kuin mitä Victor Reinzin tiivistesarjasta poimitut. Eikä päde ainoastaan
moottoreihin vaan kuulemma ihan yleispätevä ohje.
Pakko sitä uskoa silloin kun kymmenien vuosien kokemuksen omaava ammattimies opastaa, tuskin kukaan ammattimies tieten tahtoen opastaa ojasta allikkoon. Ja tyytyväinen olen ollut suoritettuun työhön. 200tkm matkalla auto ei ole nähnyt tolpan lämmitystä oli pakkaskelit mitkä tahansa ja vielä ovat kestäneet kiinni repeytymättä. Oletan että juuri kovat pakkaskelit lopulta hajoittaa jo haurastuneet kumit. Tämä viimeksimainittu toki minun oma oletus asiasta.
Pakko sitä uskoa silloin kun kymmenien vuosien kokemuksen omaava ammattimies opastaa, tuskin kukaan ammattimies tieten tahtoen opastaa ojasta allikkoon. Ja tyytyväinen olen ollut suoritettuun työhön. 200tkm matkalla auto ei ole nähnyt tolpan lämmitystä oli pakkaskelit mitkä tahansa ja vielä ovat kestäneet kiinni repeytymättä. Oletan että juuri kovat pakkaskelit lopulta hajoittaa jo haurastuneet kumit. Tämä viimeksimainittu toki minun oma oletus asiasta.