t3mun 2.0T Vectra C1 -04 Facelift "OPC-line"MYYTY!
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04
Pystyyhän valurautaakin hitsaamaan..
justihi meinasin kans sanoa, et kaasulla pystyy ainaki, jopa ehkä tigilläki jos on oikeanlaista täyteainetta?? Mutta migillä tuohon on mennä turha perus ydintäytelangalla sohimaan 
no toki lähes mitä tahansa pystyy hitsaamaan oikeilla vehkeillä, vaikka hanskaa
mutta lähinnä tarkotin että ei perus migillä kyllä mitää valurautaa hitsata.
Superdiileri.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
Maalaus ja hiekkapuhallus työt ammattitaidolla, ota yhteyttä.
-
|vectraman|
- OCF Member 2021
Puikkokone ja valurautapuikko ja homma toimii.
Täähän menee oikein jännäks taas 
Miten toi hitsaaminen onnistuu kaasulla, pitääkö olla joku erillainen lanka vai käykö musta lanka ja onnistuuko ihan happi+asikka?
Jää varmaan laittamatta siis ainakin ennen ohjelmointia. Sen jälkeen kattoa sitte, että laittaako vakion paikalle vai tekeekö uuden paikan.
Miten toi hitsaaminen onnistuu kaasulla, pitääkö olla joku erillainen lanka vai käykö musta lanka ja onnistuuko ihan happi+asikka?
Jää varmaan laittamatta siis ainakin ennen ohjelmointia. Sen jälkeen kattoa sitte, että laittaako vakion paikalle vai tekeekö uuden paikan.
Ja jos laajakaistan laittaa vakion paikalle ni löytyykö keltään selkeää kuvaa mistä pinnistä pitää ottaa signaali tolla laajakaistalle??? 
1.Laitat Laajakaistan mukana tulleen lambdan vakio paikalle.t3mu kirjoitti:Ja jos laajakaistan laittaa vakion paikalle ni löytyykö keltään selkeää kuvaa mistä pinnistä pitää ottaa signaali tolla laajakaistalle???
2.Laajaista lambdasta Plx purkille.
3.Plx purkin kapeakaista tulosta auton vakio lambdan liittimelle mikä menee eculle.
Älä käytä tinaa! Motonetin valikoimasta tms. hommaat liittimen mikä käy auton lambdan liitäntään.
Muista tehdä Lambdan kalibrointi "vapaassa tilassa".
Vikakoodin tulee antamaan lambdan lämmityksestä kun sitä et saa toimimaan. Siihen voi kyhätä esim. huijaus vastus systeemin jos tarvetta on.
Hiljeni kummasti auto kun toi ulostuloa lähemmäs puskuria. Jatkoin änkän jälkeen 15cm ulostulon putkea lähemmäs puskurin reunaa ja äänet hiljeni tosi paljon kapiinissa.
Laajakaistaki tuli tänään ja on kyllä sellanen seka sotku että ihmettelen jos joskus ton saan pelaamaan. Vetelin johtoja vaan tänään kun ei saatana meinannu löytyä sopivaa läpivientiä mistään. Oon kyllä aivan jumissa tonkaa
Nyt on vedetty:
-virrat plx boksille
-mittariston kaks johtoo boksille
-lambdan johot boksilta konehuoneeseen
Mulle siis jäi pari vastusta, harmaata johtoa, yks 4 osanen liitin mikä käy tohon boksin analog liittimeen, pari "pinniä" mitkä käy tohon liittimeen ja sitte tietysti lambda.
Ymmärrän sen että tolla harmaalla joholla saa vedettyä sen piuhan sinne vakio lambdasta eculle menevään mutta mihin törkkään sen tohon plx boksiin?
Pää on jotenki niin jumissa muutenki nyt ettei pysty ajattelee tänää enempää
Tuolla juttua ainaki ettei plx:ää voi käyttäjä mitenkää ite kalibroida?
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=43324.40
Hohhoh, olis pitäny vaan jättää kaupan hyllyy toiki ku tuntuu että koko ajan vastustaa
E: Ilmeisesti pitää mittarilta tuleva musta ottaa pois tosta liittimestä ja laittaa sillä harmaalla sinne eculle menevään??
Laajakaistaki tuli tänään ja on kyllä sellanen seka sotku että ihmettelen jos joskus ton saan pelaamaan. Vetelin johtoja vaan tänään kun ei saatana meinannu löytyä sopivaa läpivientiä mistään. Oon kyllä aivan jumissa tonkaa
Nyt on vedetty:
-virrat plx boksille
-mittariston kaks johtoo boksille
-lambdan johot boksilta konehuoneeseen
Mulle siis jäi pari vastusta, harmaata johtoa, yks 4 osanen liitin mikä käy tohon boksin analog liittimeen, pari "pinniä" mitkä käy tohon liittimeen ja sitte tietysti lambda.
Ymmärrän sen että tolla harmaalla joholla saa vedettyä sen piuhan sinne vakio lambdasta eculle menevään mutta mihin törkkään sen tohon plx boksiin?
Pää on jotenki niin jumissa muutenki nyt ettei pysty ajattelee tänää enempää
http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=43324.40
Hohhoh, olis pitäny vaan jättää kaupan hyllyy toiki ku tuntuu että koko ajan vastustaa
E: Ilmeisesti pitää mittarilta tuleva musta ottaa pois tosta liittimestä ja laittaa sillä harmaalla sinne eculle menevään??
Re: t3mun 2.0T Vectra C1 -04 (laajakaista vammailua, apua tarvit
Eikös tuossa ole tuo Saabin moottorinohjaus? Trionic 8 vai?
Tuohon uusimpaan versioon en ole tutustunut niin läheisesti mutta ainakin vanhemmat Trionicit toimii laajakaistan kanssa suoraan pienellä ohjelmoinnilla, ehkäpä myös tämä uusin kykenee myös siihen. Voi olla että Saab-klubilta irtoaa enemmänkin tietoa tuosta asiasta..
Tuohon uusimpaan versioon en ole tutustunut niin läheisesti mutta ainakin vanhemmat Trionicit toimii laajakaistan kanssa suoraan pienellä ohjelmoinnilla, ehkäpä myös tämä uusin kykenee myös siihen. Voi olla että Saab-klubilta irtoaa enemmänkin tietoa tuosta asiasta..
GM-nisti, nytkin ajelee ruotsalaisella ooppelilla
mitä tarkotat pienellä ohjelmoinnilla ?
Ainakin Trionic 5 ei tarvii vaihtaa ku kolme parametriä boksista niin se ymmärtää laajakaistaa. Noita vanhempia Trionic-bokseja (T5 ja T7) säätää lähes jokainen vähänki enemmän Saabiin hurahtanut omalla tietokoneellaan.
http://trionic.mobixs.eu/
Tuolta saa ilmasen ohjelman myös tolle T8-boksille ja luettavaa k.o boksista muutamaks illaks.
http://trionic.mobixs.eu/
Tuolta saa ilmasen ohjelman myös tolle T8-boksille ja luettavaa k.o boksista muutamaks illaks.
Mitähän varten tarvitsisit säätöä? Koska eculle menevä signaali on edelleen kapeakaistanen vaikka laajakaista lambda tuleekin kiinni.
Tuosta Plx purkista lähtee nimittäin ulos kapeakaista signaali. 0-5v menee ainoastaa lambdasta plx:lle.
Tuosta Plx purkista lähtee nimittäin ulos kapeakaista signaali. 0-5v menee ainoastaa lambdasta plx:lle.
Joo jos välissä on joku mikä muuttaa signaalin kapeakaistaiseksi niin ei sitten toki tarvitse tehdä mitään. Kunhan vaan johdot menee oikeaan paikkaan niin kaippa sen pitäisi toimia. Mikä nyt sitten oikein on ongelmana,
valoko siellä välkkyy vai?
Tuo T8-ohjelma on kyllä vielä aika raakile joten sillä ei taida tuota laajakaistaa saada lisättyä sinne. Ja taitaa nuo vanhemmatkin sinne joka tapauksessa tarvita tuon kapean signaalin mutta niihin saa sitten vielä lisättyä näkyviin laajakaistan signaalin, ei tarvii viritellä ylimääräisiä mittareita.
Tuo T8-ohjelma on kyllä vielä aika raakile joten sillä ei taida tuota laajakaistaa saada lisättyä sinne. Ja taitaa nuo vanhemmatkin sinne joka tapauksessa tarvita tuon kapean signaalin mutta niihin saa sitten vielä lisättyä näkyviin laajakaistan signaalin, ei tarvii viritellä ylimääräisiä mittareita.
Siis nyt mun järjen mukaan ainoo ongelma on nyt, että mikä on se eculle menevä piuha noista vakion johdoista. Ja miten toteuttaa "huijauspiiri" lämmittimelle, lähinnä minkäkokonen vastus ja mistä minne. Ja kyllä olen vaan putkimies, että vesi ja sähkö ei kulje käsikädessä
Eli suomeksi en osaa hevon helvettiä sähkähommia 
E:ja niinku ylhäältä voi lukea niin ei oo mittari vielä kytketty ku meni sormi suuhun noitten johtojenkaa
E:ja niinku ylhäältä voi lukea niin ei oo mittari vielä kytketty ku meni sormi suuhun noitten johtojenkaa
No niin nyt on Motorbitin ohjelma laitettu autoon. Kyllähän ton luonne johonki suuntaan muutta mutta en nyt sit tiiä että onko oikeesti sen hinnan arvonen. Onpahan nyt ainakin jotain ees. Tulipahan samalla todettua, että toi autogaugen mittari piti kutinsa ettei tarvi arvuutella näyttääkö oikein vai ei.
Nytkun on pitkät vapaat niin pitäis toi laajakaista saada pelaamaan, eli nyt tarvis tietää se lambdalta eculle menevä johto niin sais toimimaan!!
Sitten vielä kiinnostais tietää miten sen huijauspiirin sais toteutettua sille lämmitykselle.
Nytkun on pitkät vapaat niin pitäis toi laajakaista saada pelaamaan, eli nyt tarvis tietää se lambdalta eculle menevä johto niin sais toimimaan!!
Sitten vielä kiinnostais tietää miten sen huijauspiirin sais toteutettua sille lämmitykselle.