Kymmenisen vuotta ja 100 000km olen ajellut farkku F-Astralla ja ihan tyytyväinen olen ollut, tielle en ole jäänyt kertaakaan.
Korjata autoa on saanut, mutta tuskin juuri sen enempää kuin mitään muutakaan eli ne normaalit kuluvat osat ja jos tyyppivikoja listaisi niin ehkä kampiakselin anturi (vaihdettu 3 krt), tyhjäkäyntimoottori (vaihdettu 2krt) ja jousien katkeaminen (3krt) voisi lukeutua näihin.
On aika luopua vanhuksesta vaikka sekin kyllä arveluttaa kun on kuitenkin koriltaan ja tekniikaltaan hyvässä kunnossa, viat on aina korjattu ja alusta aikoinaan massattu koteloita myöden.
Vaihdossa tästä on luvattu 50-1500 euroa, riippuen mihin on vaihtamassa. Suoraan myytynä saisin sen 1000 euroa.
Kiikarissa on tosiaan Opel Corsa ja olen ajatellut 2008 tai 2009 vuosimallia, 1.4 koneella ja 5-ovisena.
Ehdoton hintakatto on 13 000 euroa, mutta mieluummin alle tuon.
Tässä isommassa koneessa on käsittääkseni vielä jakohihna kun 1.2:ssa on siirrytty ketjuun?
Onko täällä muilla kokemusta Corsan tyyppivioista eli mitä on odotettavissa?
Kuningaskuluttajassa oli jokin aika sitten jotain juttua jakohihnan/ketjun kiristimistä jotka olleet viallisia ja tästä syystä kone kilahtanut, onko tämä ollut myös Corsan ongelma?
Syy Corsaan on käyttökustannusten lasku nykyiseen verrattuna, käytän autoa työkseni pääosin kaupunkiajossa ja kaikki mikä jää kilometrikorvausten ja kulujen erotuksena viivan alle on tietysti eduksi.
Kilometrejä autolle ei kuitenkaan kerry vuodessa kuin korkeintaan 10 000km.
Vai pitäisikö luopua koko ajatuksesta ja ostaa joku toinen?