Olen kiinnostunut 2.5 V6 vectrasta noin 150tkm ajetusta mutta olen kuullut että vectralla olisi aika huono maine (paljon vikoja yms.) onko huhu puheita vai onko perää ulkoinen olemus autossa on mielestäni loistava. Kertokaa kokemuksia mahdollisimman paljon hyviä että huonoja ja mitä kannattaa ottaa huomioon kun käy katsomassa eri vaihtoehtoja. Luin täältä jostain laturista mikä on ihan törkeen hintanen(pitääkö paikkaansa tuhansia markkoja) kertokaa myös omista huoltokustannuksista.
Kertokaa mahdollisimman paljon niin sillä perusteella katson vaihtuuko nykyinen luotettava Toyota Opeliin
Kiitos jo etukäteen
Olen ostamassa (mahdollisesti)Vectra 2.5
-
coupedeville
- 'Admiral'

Luultavasti Vectraan pätee samat kuin kaikkiin autoihin ostettaessa. Tarkista auto läpi huolellisesti ja suorita riittävän pitkä koeajo erillaisilla tienpinnoilla että kuulet ja koet miten auto käyttäytyy erillaisilla pinnoilla.
Itse olin keväällä erittäin lähellä ostaa Ford Mondeo GT 2.5 V-6 mutta kauppa kaatui siihen että Mondeossa oli vetoakselien sisä nivelet menneen väljäksi koska rasvat olivat tuleet pihalle ja myyjän mielestä minun olisi pitänyt maksaa ne siihen se ehdottaman nettohinnan päälle joten sanoin että nou kän duu ja kaupat peruuntui.
<font size=-1>[ This Message was edited by: coupedeville on 2003-11-09 16:43 ]</font>
Itse olin keväällä erittäin lähellä ostaa Ford Mondeo GT 2.5 V-6 mutta kauppa kaatui siihen että Mondeossa oli vetoakselien sisä nivelet menneen väljäksi koska rasvat olivat tuleet pihalle ja myyjän mielestä minun olisi pitänyt maksaa ne siihen se ehdottaman nettohinnan päälle joten sanoin että nou kän duu ja kaupat peruuntui.
<font size=-1>[ This Message was edited by: coupedeville on 2003-11-09 16:43 ]</font>
Näin on. Kannattaa katsoa läpi eikä ostaa mitään epämääräiseltä vaikuttavaa yksilöä. B-mallin vecusta on kokemusta n. kolmelta vuodelta, nimittäin isä omistaa sellaisen. ( 2.0 CD vm. 96) ajettu on 175 000 tuhatta ja tähän mennessä on ollut aivan kelpopeli. viat mitä on ollut: pimentynyt näyttö, keskuslukko yritti jumittaa (helppo korjata) ja pakoputki vähän lahonnut. Onhan se todella hieno ja jämptin näköinen auto 
Kylä lähtee!
Itselläni on tuollainen 2.5 Vectra B V6. Ajettu 137 000 km. Huollettu ja ruostesuojattu. Sen lisäksi xtra öljynvaihto tehty aina 7500 km välein. Ei vikoja tähän mennessä. Jakopään hihnan vaihto on "törkeän" hintainen. Selvitä milloin viimeksi vaihdettu, että ei osu heti kohdalle, kun se pitää vaihtaa joka 60 000 km.
Mikäli takana on merkki: 2.5 V6 - pois sieltä, tai tilalle 1.6 ja nauti siitä, kun alla ylläriauto muille. Kaikki kanssa - autoilijat eivät tiedä mitä 2 rööriä ulos merkkaa. Sorry, jos oli "provosoiva" kirjoitus jonkun mielestä.
Edit: tuollaisella autolla ei voi vetelehtiä (muistaen nimimerkkisi). Eli jos hankit, vaihda myös nimimerkkisi
.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Sir Vili on 2003-11-10 11:44 ]</font>
Mikäli takana on merkki: 2.5 V6 - pois sieltä, tai tilalle 1.6 ja nauti siitä, kun alla ylläriauto muille. Kaikki kanssa - autoilijat eivät tiedä mitä 2 rööriä ulos merkkaa. Sorry, jos oli "provosoiva" kirjoitus jonkun mielestä.
Edit: tuollaisella autolla ei voi vetelehtiä (muistaen nimimerkkisi). Eli jos hankit, vaihda myös nimimerkkisi
<font size=-1>[ This Message was edited by: Sir Vili on 2003-11-10 11:44 ]</font>