Z20NET viritys
Re: Z20NET viritys
Itsellä MapTun Stage1 210hp ja 330Nm. Kulutus ei noussut yhtään vakioon verrattuna. Maantieajossa jopa laski. Eikä minkäänlaista nykimistä ilmene.
Eikös ole sama ottaa ohjelma MApTun:ltä tai BSR:ltä. Saa ladata ohjelmat itse kuten haluaa eikä hintaero kuitenkaan ole kuin pari saturaista.
MapTunerissa löytyy myös vikakoodin luku/poisto, nopeusmittarin kalibrointi ja nopeusrajoittimen säätö. En tiedä tarkkaan mitä ominaisuuksia BSR:n omassa yksikössä.
Talven aikana päivitän omani Stage3:ksi.. Katsotaan minkälainen ero stage1:een on.
Eikös ole sama ottaa ohjelma MApTun:ltä tai BSR:ltä. Saa ladata ohjelmat itse kuten haluaa eikä hintaero kuitenkaan ole kuin pari saturaista.
MapTunerissa löytyy myös vikakoodin luku/poisto, nopeusmittarin kalibrointi ja nopeusrajoittimen säätö. En tiedä tarkkaan mitä ominaisuuksia BSR:n omassa yksikössä.
Talven aikana päivitän omani Stage3:ksi.. Katsotaan minkälainen ero stage1:een on.
Vectra 2.0T -07 BioPower
Yksi mielenkiintoinen vaihtoehto on Nordicin ohjelma.
http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... sub_page=2
Varsinkin Stage2: 235hp ja 360Nm pelkällä putkistolla ja ohjelmalla. Toisilla samoihin tehoihin tarvitaan uudet suuttimet tai suuttimet + downpipe.
Tulee vain mieleen, että onko suuttimet ja downpipe vain rahastusta(?)
Onko kellään kokemusta Nordicin ohjelman toimivuudesta?
http://www.nordictuning.com/main.php?tu ... sub_page=2
Varsinkin Stage2: 235hp ja 360Nm pelkällä putkistolla ja ohjelmalla. Toisilla samoihin tehoihin tarvitaan uudet suuttimet tai suuttimet + downpipe.
Tulee vain mieleen, että onko suuttimet ja downpipe vain rahastusta(?)
Onko kellään kokemusta Nordicin ohjelman toimivuudesta?
Vectra 2.0T -07 BioPower
<poistettu tyhmä avautuminen>
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Onhan se komiampaa Esson baarissa lyödä 235 hepan teholaput pöytään kuin 210 hevosen
Stage3 kuitenkin vielä suhkot halpa laittaa. Uskon että monella kuitenkin rajoittava tekijä on raha.
Ei tarvi lasten syödä näkkäriä montaa viikkoa toisin kuin isomman turbon asentamisessa.
Muutenhan me kaikki ajeltais ihan jollain muulla kuin Opelilla... tai ainakin itse
Isompien suuttimien ja isomman downpipen tarpeellisuutta vertasin tuohon 235 hepan tehoihin, en suurempiin.
En ainakaan itse suurempia tehoja tavoittelekaan, koska on käyttöauto.
Ehkä tuo ero stage1 ja stage3 välillä ei suuren suuri ole, mutta siitä voin sitten ensi vuoden alussa informoida tarkemmin.
Stage3 kuitenkin vielä suhkot halpa laittaa. Uskon että monella kuitenkin rajoittava tekijä on raha.
Ei tarvi lasten syödä näkkäriä montaa viikkoa toisin kuin isomman turbon asentamisessa.
Muutenhan me kaikki ajeltais ihan jollain muulla kuin Opelilla... tai ainakin itse
Isompien suuttimien ja isomman downpipen tarpeellisuutta vertasin tuohon 235 hepan tehoihin, en suurempiin.
En ainakaan itse suurempia tehoja tavoittelekaan, koska on käyttöauto.
Ehkä tuo ero stage1 ja stage3 välillä ei suuren suuri ole, mutta siitä voin sitten ensi vuoden alussa informoida tarkemmin.
Vectra 2.0T -07 BioPower
Minkäs kokoista nuo ahtoletkut on vakiona tässä kyseisessä koneessa? Sisämitta siis hakusessa, dumpin asennus mielessä. 
Opel Kadett D 1.2N Vm.82, Opel Vectra B 2.0 CD Vm.97, Opel Omega MV6 aut. Vm.98, Opel Signum 2.0t Vm.04, Opel Corsa D 1.3cdti(90hv) Vm.08, Opel Vectra 3.2 V6 Stw Vm.04, Opel Astra H 1.9cdti Vm.07, Opel Astra G 2.2 Vm.01, Opel Astra J 1.6T Vm.11
Nyt täytyy kysyä hiukan tarkennusta eli mitä meinaat "pienellä kulutuksella"? Oma laiva imee n.11.7L/100 kaupungissa ja maantieajossa heiluu 8-9L tietämillä. Entä mitä ovat nämä pienet muutokset?Alpha kirjoitti: Minusta z20net on parhaimmillaan ripeänä perhe/käyttöautona pelkällä softalla ja muutamalla pikkumuutoksella. Kulutus on pieni ja kulkee ihan ok.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
en minä tiedä. en jaksa väätää. olkoon miten on.
niin se kulutus. mulla vectra vei 6,5-7,5 matkassa ja kaupungissa 20l.
niin se kulutus. mulla vectra vei 6,5-7,5 matkassa ja kaupungissa 20l.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Kasa kirjoitti:Nyt täytyy kysyä hiukan tarkennusta eli mitä meinaat "pienellä kulutuksella"? Oma laiva imee n.11.7L/100 kaupungissa ja maantieajossa heiluu 8-9L tietämillä. Entä mitä ovat nämä pienet muutokset?Alpha kirjoitti: Minusta z20net on parhaimmillaan ripeänä perhe/käyttöautona pelkällä softalla ja muutamalla pikkumuutoksella. Kulutus on pieni ja kulkee ihan ok.
Aika reipas kulutus. Mulla keskikulutus pyörii siinä 8.5 - 9.0l välissä. Kesälomareissulla (800km) keskikulutus maantiellä oli 7,6l/100km. Nopeutta pidin turvalliset 100-110km/h kun lapsia kyydissä. Mulla nousi kulutus aika korkealle ennen kuin vaihdoin alkuperäiset takapöntöt vapaammin virtaavaan. Tuntui, että takapöntöt oli tukossa, koska pönttöjen vaihdon jälkeen muuttui moottorin luonne -> tuli paljon pirteämpi ja turbo heräsi paljon nopeammin.
Vectra 2.0T -07 BioPower
No on joo...onks toi 8.5-9L kaupunkiajoaEzki80 kirjoitti: Aika reipas kulutus. Mulla keskikulutus pyörii siinä 8.5 - 9.0l välissä. Kesälomareissulla (800km) keskikulutus maantiellä oli 7,6l/100km. Nopeutta pidin turvalliset 100-110km/h kun lapsia kyydissä. Mulla nousi kulutus aika korkealle ennen kuin vaihdoin alkuperäiset takapöntöt vapaammin virtaavaan. Tuntui, että takapöntöt oli tukossa, koska pönttöjen vaihdon jälkeen muuttui moottorin luonne -> tuli paljon pirteämpi ja turbo heräsi paljon nopeammin.
"Mikään kasvu rajallisessa maailmassa ei voi olla rajatonta" - Gro Harlem Brundtland
Tarkoitin sekalaista ajoa. Mulla se tarkoittaa suurinpiirtein 60% matka-ajoa ja 40% kaupunki-/taajama-ajoa. Tarkoitinkin enemmän tuota sun kulutusta matka-ajossa, no siihenkin tietenkin vaikuttaa minkälaista nopeutta pidät yllä? Kyllä pelkkä puhdas kaupunkiajo menee varmasti itselläkin yli kympin kulutukseen, helposti.Kasa kirjoitti:No on joo...onks toi 8.5-9L kaupunkiajoaEzki80 kirjoitti: Aika reipas kulutus. Mulla keskikulutus pyörii siinä 8.5 - 9.0l välissä. Kesälomareissulla (800km) keskikulutus maantiellä oli 7,6l/100km. Nopeutta pidin turvalliset 100-110km/h kun lapsia kyydissä. Mulla nousi kulutus aika korkealle ennen kuin vaihdoin alkuperäiset takapöntöt vapaammin virtaavaan. Tuntui, että takapöntöt oli tukossa, koska pönttöjen vaihdon jälkeen muuttui moottorin luonne -> tuli paljon pirteämpi ja turbo heräsi paljon nopeammin.? Jos on, niin wtf? Onkohan mulla autossa jotain vikaa sitten? Auttaako toi pelkkien takapönttöjen vaihto sit niin huikeesti ettei tartte koko putkea vaihtaa? Mistäs muuten pönttös hankit...niin se oli kai tuningstudio vai tilasitko suoraan Saksasta?
Ennen pöntön vaihtoa mulla nousi keskikulutus välillä tuonne 10-11l/km välille. Matka-ajossa huomasi, että kulutusmittari näytti 100km/h ajettaessa jopa yli 9l/100km. Sitten kun piti oikeaa jalkaa suorana jonkun aikaa niin auto herkistyi ja kulutus tippui alaspäin. Hetken päästä taas sama juttu. Nyt uudella pöntöllä kulutus pysynyt alhaalla. Uusi ohjelmakin pudotti kulutusta, varsinkin maantiellä ajettaessa.
Ja ainahan se ajotapa vaikuttaa. Itse kaksi kertaa kortin menettäneenä on ajotapa jo vähän rauhoittunut. Mutten myöskään jää jalkoihin/jonoon könnäämään.
Varmaan myös uusi vakiopönttökin olisi tuonut tiettyä parannusta, jos vanha oli tukossa. Mutta kun vakiopöntöt maksaa enemmän kuin tällainen viriviri niin vaikea valita kumman ostaa.
TuningStudiolta tilasin. No jos haluaa enemmän tehoa kuin Stage1 niin sitten sama laittaa koko putkisto samalla.(Ainakin virityspuljujen ja muiden asiantuntijoiden mielestä) Itsellä nyt se ongelma, ettei tuohon Supersportin yhdelle takavaimentimelle saa keskiputkea..PRKL.. Piti saada muttei saa.. Nyt sitten pitää, joka uusia koko putki tai hitsailla itse keskiputki. Eli Supersportilta saa kokoputkistoa vain molemminpuolisella ulostulolla.
Selvisi sekin viime viikolla.
Kuten aiemmin kirjoitin Supersportin takapöntön asentaminen ei ollut ihan asenna ja aja -juttu. Piti pyytää uusi käyrä, joka meni alkuperäisen putken päälle. Voi olla että ovat sen nyt korjanneet, kannattaa mainita jos tilaa. Pöntössä ei ole kiinteitä kannattimia vaan säädettävät kannattimet.
Vectra 2.0T -07 BioPower
MapTun päivittänyt Vectran ohjelmistot sivuillensa. Aluksi sanottiin että staget ja tehot samat kuin Saab 9-3SS mallissa.
Mutta eipäs olekaan Staget samanlaisia Saabin kanssa. Vähän eroavaisuuksia.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=5
Eli itsellä odotettavissa 200Hp ja 335Nm.. Ensi viikolla penkkiin niin näkee että löytyykö edes tuota
Pitää penkin jälkeen reklamoida jos tehot ei mene yli 210 mitä ostaessani luvattiin
Mutta eipäs olekaan Staget samanlaisia Saabin kanssa. Vähän eroavaisuuksia.
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... istorder=5
Eli itsellä odotettavissa 200Hp ja 335Nm.. Ensi viikolla penkkiin niin näkee että löytyykö edes tuota
Pitää penkin jälkeen reklamoida jos tehot ei mene yli 210 mitä ostaessani luvattiin
Vectra 2.0T -07 BioPower
no niin penkissä nyt käyty... 160.6kW 4890rpm ja 354Nm 3320rpm. Vakio ilmansuodatin, takapönttö supersportin vapaastihengittävä.
Tiedoksi, että luistonesto lähtee itsestään pois ku vain alkaa penkissä vetämään, menee vikatilaan. Varoitusvalot syttyvät, mutta sammuvat muutaman metri ajon jälkeen.
Laitan käppyröistä myöhemmin kuvat.
Tiedoksi, että luistonesto lähtee itsestään pois ku vain alkaa penkissä vetämään, menee vikatilaan. Varoitusvalot syttyvät, mutta sammuvat muutaman metri ajon jälkeen.
Laitan käppyröistä myöhemmin kuvat.
Vectra 2.0T -07 BioPower
Vääntökäppyrä.....
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra 2.0T -07 BioPower
Ja tässä tehokäppyrä...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vectra 2.0T -07 BioPower
Vauhtipiste tarjosi ohjelmaa nimeltä ''Celox''
Joku täällä kuullut vastaavasta tai kokemuksia ko. päivityksestä? Hintaa tarjosivat 490.-
Lupasivat samat 210hp / 310nm
Joku täällä kuullut vastaavasta tai kokemuksia ko. päivityksestä? Hintaa tarjosivat 490.-
Lupasivat samat 210hp / 310nm
Astra H GTC Opc-line ''Look'' 1.6
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T
Ex Vectra GTS 3.2 V6
Ex Vectra GTS 2.0T