Kysymys foorumille kuuluu, että millaisia km-määriä on tuolle koneelle odotettavissa elinikää? Mun konetta ei ole koskaan avattu, ja öljyä kuluu kohtuullisesti (1.5l/15.000km), ja nesteet pysyy sisällä. Kysymys sen takia että isommat huollot ylittävät kohta auton arvon, mutta jos voisi arvata että kone kestäisi vielä yhden jakopään vaihtovälin, niin sitten vosi jatkaa kovaa ajoa..
x20xev-koneen kestävyys
x20xev-koneen kestävyys
Eli oman B-vectran mittariin on tullut lähes 340.000km, ja edessä olisi muutama huoltotoimenpide, mm jakopää sekä taka-akseliston puslat.
Kysymys foorumille kuuluu, että millaisia km-määriä on tuolle koneelle odotettavissa elinikää? Mun konetta ei ole koskaan avattu, ja öljyä kuluu kohtuullisesti (1.5l/15.000km), ja nesteet pysyy sisällä. Kysymys sen takia että isommat huollot ylittävät kohta auton arvon, mutta jos voisi arvata että kone kestäisi vielä yhden jakopään vaihtovälin, niin sitten vosi jatkaa kovaa ajoa..
VECTRA B X20XEV CD SPORT VOYAGE -97
Re: x20xev-koneen kestävyys
Sanonpa että todellinen ihmeiden ihme, jos ei ole kansipahvia tarvinnut vielä vaihtaa. Menevät lähes järkeään 200-300tkm välillä.
Öljyjä säännöllisin väliajoin vaihtamalla veikkaan että ensin loppuu kori, kuin mitä kone. 500-600tkm lienee aika lähellä oleva mekaaninen kestoikä ko. koneelle.
Öljyjä säännöllisin väliajoin vaihtamalla veikkaan että ensin loppuu kori, kuin mitä kone. 500-600tkm lienee aika lähellä oleva mekaaninen kestoikä ko. koneelle.
Mulla menee n. 2 l./10 tkm ja ajettu sen 350 tkm. Ja totta, korin mädäntymisaste on se suurin peruste kannattaako biiliä enää remppailla vai laitetaanko paaliin/osiksi. Toinen on vaihteiston/kytkimen kunto.AXEL F kirjoitti:Eli oman B-vectran mittariin on tullut lähes 340.000km, ja edessä olisi muutama huoltotoimenpide, mm jakopää sekä taka-akseliston puslat.
Ooppeli ei ruostu!
Vectra 2,0 CD Sport '97
Vectra 2,0 CD Sport '97
Joo, kori on vielä aika terve, takakaaret vaihdoin viime vuonna. Mutta isompia remppoja kuten koneelle tai vaihteistolle ei minunkaan mielestä kannata tehdä. Mutta kun muuten tykkään autosta, ja sillä on tullut ajettua itse n. 260.000 km. Sen takia olen myös aika varma että kansipahvi on alkuperäinen.2639 kirjoitti: Mulla menee n. 2 l./10 tkm ja ajettu sen 350 tkm. Ja totta, korin mädäntymisaste on se suurin peruste kannattaako biiliä enää remppailla vai laitetaanko paaliin/osiksi. Toinen on vaihteiston/kytkimen kunto.
VECTRA B X20XEV CD SPORT VOYAGE -97
Eikös juurikin tässä koneessa ole sylintereissä tavattu kohtuullisen runsasta kulumista paljon ennen tuota puolta miljoonaa?
Kaverilla meni kone vaihtoon n. 350tkm kun alkoi öljytikusta tulemaan pakokaasut pihalle.
Kaverilla meni kone vaihtoon n. 350tkm kun alkoi öljytikusta tulemaan pakokaasut pihalle.