Öljyn jäähdyttimen sensijaan voisin hankkia ja laittaa sellaisen.
Sitä laatikkoöljyn jäähdytintä kannattaa kysäistä myös paikoista mitkä myy USA autojen osia,niihin on ollut ainakin ennen tarvikemallisia öljynjäähdyttimiä vaihteistoöljylle.

laturi vialta kuulostaa...Juutas kirjoitti:Nesteet sisässä. Kone nipussa. MUTTA! Keitti akun paskaksi. Lataa 18.1V ja sammutettuna järjestelmässä 15.5V. Eli onko laturi mennyt seisonnassa paskaksi. Vittu että korpee saatana. Pikkujutut muuttuu aina vaan isommiks ja rahaa ei ole.
Jännitteensäädin sökö?jarkkis kirjoitti:laturi vialta kuulostaa...Juutas kirjoitti:Nesteet sisässä. Kone nipussa. MUTTA! Keitti akun paskaksi. Lataa 18.1V ja sammutettuna järjestelmässä 15.5V. Eli onko laturi mennyt seisonnassa paskaksi. Vittu että korpee saatana. Pikkujutut muuttuu aina vaan isommiks ja rahaa ei ole.

Kun se kuullosti vaan niin homolta.Jukka T kirjoitti:Ihan tälleen off-topiccina sivukysymys:
Miksi vihreä auto on helmiorvokki, kun orvokkihan on sininen ja helmi valkea?![]()

Eihän laturin laakereiden vaihtaminen ole mitään salatiedettä.jarkkis kirjoitti:ja tuo pelkkä jännitteen säätimen vaihto on pelkkää tekohengitystä, mulla käyny monesti et jännitteensäätimen vaihdon jälkeen ruvennu hetken päästä laakerit elämöimään ja se on jo sen hintaista teettää muualla, että on halvempi ostaa uus laturi ja vaihtaa itte se paikalleen... vaihtolaturi moniurahihnallinen malli (calibraan mulla ainakin) maksoi 120€ ja oli muistin mukaan tehokkaampi malli eli yli 75ah olikohan 100ah...

joo no sovitaan sitten vaikka niin....Turbo 242 kirjoitti:Eihän laturin laakereiden vaihtaminen ole mitään salatiedettä.jarkkis kirjoitti:ja tuo pelkkä jännitteen säätimen vaihto on pelkkää tekohengitystä, mulla käyny monesti et jännitteensäätimen vaihdon jälkeen ruvennu hetken päästä laakerit elämöimään ja se on jo sen hintaista teettää muualla, että on halvempi ostaa uus laturi ja vaihtaa itte se paikalleen... vaihtolaturi moniurahihnallinen malli (calibraan mulla ainakin) maksoi 120€ ja oli muistin mukaan tehokkaampi malli eli yli 75ah olikohan 100ah...Jos laturi täytyy nostaa pöydälle, mitä ei välttämättä jännitteensäätimen vaihdon takia tartte tehdä, niin mielestäni hiilet ja laakerit kannattaa vaihtaa samalla. Ne ei montaa euroa maksa.