Vanha otsikko: Opel Kadett C, nainen ja talvi , hyvä yhdistelmä vaiko ei?
Otsikossa olikin jo itse pääkysymys, mutta lähinnä mietityttää talviset ajo-ominaisuudet. Kiinnostaisi kovasti moinen auto talveksi kun on halpa ylläpitää,hyvännäköinen ja takapotku, mutta en sitten onnistuuko naisen ajaa tuollaisella miten..
Eli onko C Kadetit yleisesti kovinkin kylmiä? Itse olen kuullut kahta ääripään vastausta ja yhden Kadetin kyydissä istuin missä ei ainakaan palellut, mutta taas toiset sanoo, että on kylmiä autoja joten liekö ko. yksilö ollut erityisen hyvässä kunnossa.. Kennonhan noihin vissiin saa kohtuudella vaihdettua isomman ja se auttaisi lämpöön, vai olenko väärässä?
Entä onko tuolla kuinka vaikea koittaa kaupungissa luistella kun on niin kevytperäinen pirssi? Entä muuten talviset ajo-ominaisuudet?
Näkeekö valoilla mitään talvella tai saako niihin minkä verran lisätehoa esim. releyttämällä vai joutuuko suunnittelemaan jo lisävaloja jos talvella haluaa nähdä?
Itsellenihän nuo asiat olisi sivuseikka, mutta tällä autolla tyttökaveri joutuisi taittamaan tuon 5-7km työmatkan tuossa Oulun liikenteen seassa niin mietin, että onko turvallisempi vaihtoehto kattoa joku uudempi etuvetokikkare sille työmatka-autoksi
Mulla onnistuu taittaa työmatka skootterillakin joten yksikin auto periaatteessa riittää, mutta pelottaa vähän ajatus Kadetista ja naisesta samassa lauseessa. Sekä auto että mopo starttaa aamulla lämpimästä parkkihallista, mutta työmaalla sitten auto joutunee olemaan pihalla, skootterin saan todennäköisesti lämpimään myös töissä.
EDIT
Miten sitten muut mallit/merkit, mikä olisi käyttökustannuksiltaan kohtuullisen pieni ja ostohinnaltaan max 1400e arvoinen hyvä talviauto teidän mielestä? Ei väliä vetotavalla tai polttoaineella tai muullakaan, mutta mitä vähemmän sillä ajamiseen palaa rahaa sen parempi