Kuparirengas tosiaan toimii, itselläni oli täysin sama ongelma eli vuotaa juuresta mutta pieni välihuomautus 60nm ei riittänyt ainakaan minulla kiristysmomentiksi, rupesi päivän päästä vuotamaan jälleen. Tosin liikakiristystä ei voi suositella, kansi kun on alumiinia ja saattaa tykätä kyttyrää!perfo kirjoitti:paluu letkut vuotaa tai mikäli on kyseessä 3 tai nelos suutin missä on se nakutuksen tunnistuin niin suutin uusi jos tulvii pakeliitin välistä, hinta noin 270e ja jos suuttimen juuresta kuplii kun polttoainetta on siellä niin suutin irti ja uusi kuparigengas sinne. kiristys 60nm.
Suutin vuotaa!!
Re:
Re: Suutin vuotaa!!
Gnek kirjoitti:Kuparirengas tosiaan toimii, itselläni oli täysin sama ongelma eli vuotaa juuresta mutta pieni välihuomautus 60nm ei riittänyt ainakaan minulla kiristysmomentiksi, rupesi päivän päästä vuotamaan jälleen. Tosin liikakiristystä ei voi suositella, kansi kun on alumiinia ja saattaa tykätä kyttyrää!perfo kirjoitti:paluu letkut vuotaa tai mikäli on kyseessä 3 tai nelos suutin missä on se nakutuksen tunnistuin niin suutin uusi jos tulvii pakeliitin välistä, hinta noin 270e ja jos suuttimen juuresta kuplii kun polttoainetta on siellä niin suutin irti ja uusi kuparigengas sinne. kiristys 60nm.onneksi ostin varoiksi useamman kuparirenkaan.
Putsatkaapa tiivistepinnat paremmin 60Nm varmasti riittää kuparitiivisteelle.
GM TECH2 + GlobalTIS ohjelmoinnit ja ohjelmapäivitykset. Vectra C 1.9 DTH virikarttoja (EDC16C39) ECU.lle.
-
jokke86578
- 'Agila'
Re:
Tutulla oli ongelmia kun Omega BMW2,5 diesel ei lähtenyt kuumana käymään ja vikaa etsivät oikein olan takaa Delta autossa. No vaihtoehtona oli jo ruiskutuspumpun vaihtokin kun arvuuttelivat, että misssä hän vika oikein on? No vika oli tässä Suuttimen anturassa ja kun vaihtoi koko suuttimen antureineen (ei kai saa anturaa irti) niin johan toimi. Tämä vain tiedoksi kaikille joilla on tällainen moottori Omegassa.
MaxWeapon kirjoitti:Kannattaa ostaa vaihto suutin bmw maksaa joku 100e + 7e pantti jonka saa kun tuo vanhan suuttimen. Itse huollatin autoni ekstrom servisessä espoossa makso koko homma melkein 350e, aikakallista suutin oli 250e boschin alkuperäinen.
Putsasin kyllä, sekä kannen että suuttimen tiivistepinnat hyvinkin huolellisesti pilaamatta tiivistepintoja, joten en sitten tiedä oliko vika momenttiavaimessa? Voipi olla hyvin mahdollista! Panin nimittäin merkille että suutin oli kiristyksen jälkeen vähän eri asennossa kuin oli ennen irroitusta, ikään kuin vähän alle varttikierroksen löysemmällä. Ei muutakun uutta tiivaria ja eri avain kouraan.Aabelix kirjoitti:Gnek kirjoitti:Kuparirengas tosiaan toimii, itselläni oli täysin sama ongelma eli vuotaa juuresta mutta pieni välihuomautus 60nm ei riittänyt ainakaan minulla kiristysmomentiksi, rupesi päivän päästä vuotamaan jälleen. Tosin liikakiristystä ei voi suositella, kansi kun on alumiinia ja saattaa tykätä kyttyrää!perfo kirjoitti:paluu letkut vuotaa tai mikäli on kyseessä 3 tai nelos suutin missä on se nakutuksen tunnistuin niin suutin uusi jos tulvii pakeliitin välistä, hinta noin 270e ja jos suuttimen juuresta kuplii kun polttoainetta on siellä niin suutin irti ja uusi kuparigengas sinne. kiristys 60nm.onneksi ostin varoiksi useamman kuparirenkaan.
Sellainen lisäys vielä mikä unohtui: Pitkän hylsyn tulee olla 27mm eikä 28.Aabelix kirjoitti:Gnek kirjoitti:Kuparirengas tosiaan toimii, itselläni oli täysin sama ongelma eli vuotaa juuresta mutta pieni välihuomautus 60nm ei riittänyt ainakaan minulla kiristysmomentiksi, rupesi päivän päästä vuotamaan jälleen. Tosin liikakiristystä ei voi suositella, kansi kun on alumiinia ja saattaa tykätä kyttyrää!perfo kirjoitti:paluu letkut vuotaa tai mikäli on kyseessä 3 tai nelos suutin missä on se nakutuksen tunnistuin niin suutin uusi jos tulvii pakeliitin välistä, hinta noin 270e ja jos suuttimen juuresta kuplii kun polttoainetta on siellä niin suutin irti ja uusi kuparigengas sinne. kiristys 60nm.onneksi ostin varoiksi useamman kuparirenkaan.
28mm:llä sain suuttimen auki vaikka onkin väljä. 27 on kuitenkin oikea koko, 28mm hylsy klappaa sen verran että hylsy saattaa vääntyä vinoon avattaessa tai kiristäessä joka aiheutti ainakin minulla sen että molemmat paluuputket suuttimessa vääntyivät suuttimen runkoon kiinni, joista toinen katkesi takaisin vääntäessä. Ja jos ne ovat suuttimessa kiinni, paluuletkuja ei luonnollisesti saa laitettua takaisin.
Hain uuden suuttimen Laakkoselta (E34 525 tds suutin) joka oli hinnaltaan kannattava ostos muihin verrattuna. Ainakin PK.Seudulla.