Jepsami75 kirjoitti:näyttäs olevan hyvä meininki päällä teillä rakentelun suhteen kun hitsarikin vetää samalla saumaa ja röökiä![]()
Kadett B -73 pakkelikasa ja ihan vähän b-vectraa
Re: Kadett B -73 Raiskaus / siitä tuli käyttis
Meinasitko kaasarin asentaa ennen ahdinta tuohon. Sillain että ahdin imaa ilman ja bensa seoksen kaasarista ja puhaltaa sen sitten koneeseen??
Fuck the speed limits and glopal warming!!
joo, tiiän ettei oo niin hyvä näin päin mutta puolet halvempi 
Oon paria laippaa vailla, muuten ois jo paikallaan =/
adix kirjoitti:joo, tiiän ettei oo niin hyvä näin päin mutta puolet halvempi
Pistäppä videoo sitten jos saat sen tulille tuollain ;D voisin veikata ettei bensan ja ilman seos pysy hyvänä ku painetaan ahtimesta läpitte. Eli bensa painavampana hakee ulkokehälle keskipakovoiman takia ja seos menee huonoksi eikä kone käy kunnolla, mut toi on vaan teoriaa eli käytännöstä en tiedä kun en ole kokeillu. Se tosiasia tuossa varmaankin tulee eteen että syttymis herkkä laite on, koska turbo kuumiaa pirusti kun autolla ajetaan, eli saattaa bensa syttyä jo tuolla turbossa ennen aikojaa.
Mutta pistä sitä videoo kun on valmis ja aika ottaa ensimmäiset savut ulos koneesata. On mielenkiintoista nähä mitenkä tuo toimii vai toimiiko ollenkaan. En haluais olla ilonpilaaja, mutta henkilökohtaisesti en usko ratkaisun toimivuuteen.
Kyllä tuo kaasari toimii noinkin päin.
Itse asiassa tuo tapa oli hyvinkin yleinen kun jälkiasennus turbot alkoivat yleistyä.
Pari kuvaa vastaavista toteutuksista:

Itse asiassa tuo tapa oli hyvinkin yleinen kun jälkiasennus turbot alkoivat yleistyä.
Pari kuvaa vastaavista toteutuksista:

Hieman luulen että toimii kuitenkin paremmin jos on tuolla turbon jälkeen tuo bensansyöttö. En ollu vaa ikinä kuullu tuollaisesta ratkaisusta ennen vaikka pienen ikäni oon autoja ihmetelly =D
Muistaakseni joskus aikoinaan oli joku tehdasvalmisteinenkin auto jossa kaasari oli ennen turboa?
Manta-B-83
Mitsubishi Colt aluevaihtajalla.
Plus monta muuta pikkupajan tekelettä. R-Sport volvotkin taisivat olla.
Plus monta muuta pikkupajan tekelettä. R-Sport volvotkin taisivat olla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Se oli sitä wanhaa hywää aicaa, kun kaasari/t ole ennen paineenkorotinta eli siis 1980-lukua turboilla, muilla paineenkorottimilla taidettiin tuota harrastaa jo paljon aikaisemmin.tusa91 kirjoitti:Hieman luulen että toimii kuitenkin paremmin jos on tuolla turbon jälkeen tuo bensansyöttö. En ollu vaa ikinä kuullu tuollaisesta ratkaisusta ennen vaikka pienen ikäni oon autoja ihmetelly =D
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ei sentään. Niissä on strömberi ihan samalla paikalla imusarjan kupeessa kuin vaparinakin.Juho M-P kirjoitti:R-Sport volvotkin taisivat olla.
Mut kaasari tai kaasuläppä kun on turbon imupuolella niin ei ainakaa mitää dumppivalvea tule kaipaamaan.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Totta, mietin tota vähän aikaa että tarviikohan ja voikohan ees laittaa =)Simo kirjoitti:Ei sentään. Niissä on strömberi ihan samalla paikalla imusarjan kupeessa kuin vaparinakin.Juho M-P kirjoitti:R-Sport volvotkin taisivat olla.
Mut kaasari tai kaasuläppä kun on turbon imupuolella niin ei ainakaa mitää dumppivalvea tule kaipaamaan.
Ois kiva saada aivastusäänet kun vaihtaa vaihteita !! XD
tusa91 kirjoitti:Hieman luulen että toimii kuitenkin paremmin jos on tuolla turbon jälkeen tuo bensansyöttö. En ollu vaa ikinä kuullu tuollaisesta ratkaisusta ennen vaikka pienen ikäni oon autoja ihmetelly =D
Varmasti toimii paremmin, mut sillon tarvitaan paineistettu kaasari, korkeapainebensapumppu, dumppi ja varmaa jotai muutakin mikä ei tuu heti mieleen. Paluulinjat bensatankille?
Tulee kalliiks kun kaasaristakin vois joutuu maksamaan parisataa, tai jopa enemmän..
Tää alle 200e turbotus o enemmän mun tyylistä
Joo ei oo saatu mitään aikaan, joudun varmaan odottelemaan ainakin huomiseen että saan laipat tehtyä kaasarille ja imusarjalle kun ei oo vehkeitä millä tehdä tollasta reikää..
Joo mulla on omaan projektiin hukkunu jo kevyesti yli 200e, vaikka oon ite tehny kaiken, enkä oo saanu vielä edes koria puhtaaksi ja kaikkia osia irti. ;Dadix kirjoitti: Tulee kalliiks kun kaasaristakin vois joutuu maksamaan parisataa, tai jopa enemmän..
Tää alle 200e turbotus o enemmän mun tyylistä![]()
Ton mutkan laitto on ollu jäissä koska oon ollu kipee ja ollu viikonloppusin muuta tekemistä
Mut sain kuitenkin mustan nahkasisustan hankittua, nyt on hiiiieno sisältä kun on mustat ovipahvitkin.
Sit meikkailin vähän sisäpuolen ovikahvoja ja säilytyslaatikkoa.
Käänsin vähän rajusti yhessä mutkassa niin raapas rengas lokariin aika pahan halkeaman ( pakkelia koko lokari ), pitänee korjata kunhan ehtii. Ja pitäis ehkä pienemmät kumit hankkia.
Pakoputki vuotaa helvetisti mutta laitan kuitenki ton turbon kun ehin ni en jaksa korjailla sitä vakioo.
Vaihdoin kaasarin 1.2 koneesta ja se on vähän enemmän moderni kun siellä on ilmaruuvi seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi, oisko sit c tai d kadetista kun kuitenkin ohv kaasari. joku solex 35millinen kai. Ja kyydit parani tosi paljo
, nyt taitaa löytyä se 40heppaa mitä ne lupas tehtaalla, jollei enemmänkin. Oli huono valinta tuo vanha kaasari rallikuplasta.
Mut sain kuitenkin mustan nahkasisustan hankittua, nyt on hiiiieno sisältä kun on mustat ovipahvitkin.
Sit meikkailin vähän sisäpuolen ovikahvoja ja säilytyslaatikkoa.
Käänsin vähän rajusti yhessä mutkassa niin raapas rengas lokariin aika pahan halkeaman ( pakkelia koko lokari ), pitänee korjata kunhan ehtii. Ja pitäis ehkä pienemmät kumit hankkia.
Pakoputki vuotaa helvetisti mutta laitan kuitenki ton turbon kun ehin ni en jaksa korjailla sitä vakioo.
Vaihdoin kaasarin 1.2 koneesta ja se on vähän enemmän moderni kun siellä on ilmaruuvi seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi, oisko sit c tai d kadetista kun kuitenkin ohv kaasari. joku solex 35millinen kai. Ja kyydit parani tosi paljo
Paikkasin kuitenkin pakoputken. Nyt on hiljanen taas. Pieni humina kuuluu "rööki ikkunoista" , sitä on vissiin aika vaikea saada hiljaseks.. Ja tietenkin OHV:n pieni ominaisääni kuuluu kun antaa kierroksia.
Mutta onpa kuuma autossa, oisko se ton bitumin vika? Sitä on meinaa lyöty aika helkkaristi autoon..
Joku sano että bitumi muuttaa äänen lämmöksi..?
Sitten sain hienon rundikellon vaihtovalolla
Ei sovi oikeen tähän 70luvun autoon mutta sitä on kiva tuijotella niin se saa jäädä..
Olin sunnuntai-ajelulla turussa mutta ei näkyny ooppeleita =/
Mutta onpa kuuma autossa, oisko se ton bitumin vika? Sitä on meinaa lyöty aika helkkaristi autoon..
Joku sano että bitumi muuttaa äänen lämmöksi..?
Sitten sain hienon rundikellon vaihtovalolla
Ei sovi oikeen tähän 70luvun autoon mutta sitä on kiva tuijotella niin se saa jäädä..
Olin sunnuntai-ajelulla turussa mutta ei näkyny ooppeleita =/
jaha.. Aamulla jätti tielle.. Ei saa kipinää joko se on puola tai kärjet jotenki muuttanu paikkaa.. Puola varmaan kun pysähty ihan kun seinään..
Joku opelisti-nainen tuli hinaa mua , sillä oli -69 rekordi
Joku opelisti-nainen tuli hinaa mua , sillä oli -69 rekordi