Mitä öljyä käytät Opelissasi?
Re: Mitä öljyä käytät Opelissasi?
Gulf:n 5w/40 tulee käytettyä.
Voisko ihmiset vähän selittää näitä "tämä öljy ei toiminut sitten ollenkaan", että mitä te oikein tuolla tarkoitatte tarkalleen ottaen?
Voisko ihmiset vähän selittää näitä "tämä öljy ei toiminut sitten ollenkaan", että mitä te oikein tuolla tarkoitatte tarkalleen ottaen?
Opel Insignia 1.6T Sports Tourer -14
Ex. Opel Astra 1.4T Sports Tourer -11
Ex. Opel Vectra C z18xer -06
Ex. Opel Omega 2.6 -02
Ex.Opel Omega 2.2 -02
Ex:Opel Astra x16xel -95
Ex: Opel Vectra c20ne -94
-
Simo
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuota mä olen kanssa joskus ihmetellyt että mitenniin ei toimi, ei voitele vai? Mut eipä kai sillä voi "maallikko" just muuta tarkoittaa kuin että esim nostajat alkaa naputtaa tai öljynkulutus on suuri, harvassa autossa kun on edes öljynpainemittaria että sen perusteella voisi sanoa mikä öljy mitenkin "toimii".Jani_88 kirjoitti:Voisko ihmiset vähän selittää näitä "tämä öljy ei toiminut sitten ollenkaan", että mitä te oikein tuolla tarkoitatte tarkalleen ottaen?
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Simo kirjoitti:Tuota mä olen kanssa joskus ihmetellyt että mitenniin ei toimi, ei voitele vai? Mut eipä kai sillä voi "maallikko" just muuta tarkoittaa kuin että esim nostajat alkaa naputtaa tai öljynkulutus on suuri, harvassa autossa kun on edes öljynpainemittaria että sen perusteella voisi sanoa mikä öljy mitenkin "toimii".Jani_88 kirjoitti:Voisko ihmiset vähän selittää näitä "tämä öljy ei toiminut sitten ollenkaan", että mitä te oikein tuolla tarkoitatte tarkalleen ottaen?
Varmaan jos ei öljy pysy sisällä niin sanotaan että "ei toimi"
Ymmärrän jos jotain karkeempii äänii tulee kun ajetaan +10tkm jollain honkkarin/halpahalli halps öljyillä, mutta nykyajan öljyt kaikki voitelee aivan varmasti riittävän hyvin ja pitkään.
Viimekerroilla lurahtanut sisään Nesteen ACEA A1/B1 luokituksen omaavaa, vaikka vaatimus on ACEA A3/B3. En tiä miks suomessa käytää tota a3/b3 ku on lonlife speksattua ja kumminkin vaihdetaan 15tk välein. a1/b1 samalla lailla pienikitkaista millä haetaan taloudellisuutta.
Ite tullut myös mietittyä tätä kun jotkut öljyt ei toimi ja jotkut taas toimii. Omassa olen käyttänyt opelin omaa 5w-30, shell helix ultraa, kingin 5w-40, mobil super3000 ja nyt tuota teboilia. Varmaan joku jäi vielä sanomatta, mutta ainakaan itse en ole huomannut minkäänlaista eroa noissa öljyissä, kaikki katoaa yhtä nopeasti koneesta, mutta myös moottorin käyntiääni on ollut kaikilla ian yhtä siisti, niin kylmällä kuin kuumallakin.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Dieselien hiukkassuodattimet haluavat sitten oman luokituksen jolloin acea luokituksesta pitäs löytyä C.
No eipä Ford ainakaan vaadi ku ton A1/B1 vaikka hiukkassuodatin onkin. Laittasin kuiteski C omaavaa.
No eipä Ford ainakaan vaadi ku ton A1/B1 vaikka hiukkassuodatin onkin. Laittasin kuiteski C omaavaa.
Ford vaatiikin oman luokituksen (Ford M2C913-C) joka on yhteensopiva hiukkassuodattimien kanssa. Samalla ACEA-luokitus nousee A5/B5-luokkaan eli pitkän vaihtovälin pienikitkaiseen, polttoainetta säästävään öljyyn. Suositellaan myös kaikkiin vanhempiin Voortteihin.wiidzi kirjoitti:Dieselien hiukkassuodattimet haluavat sitten oman luokituksen jolloin acea luokituksesta pitäs löytyä C.
Mitäs luokituksii nää mobilit täyttää? super3000 ja rally formula?T.R kirjoitti:Ford vaatiikin oman luokituksen (Ford M2C913-C) joka on yhteensopiva hiukkassuodattimien kanssa. Samalla ACEA-luokitus nousee A5/B5-luokkaan eli pitkän vaihtovälin pienikitkaiseen, polttoainetta säästävään öljyyn. Suositellaan myös kaikkiin vanhempiin Voortteihin.wiidzi kirjoitti:Dieselien hiukkassuodattimet haluavat sitten oman luokituksen jolloin acea luokituksesta pitäs löytyä C.
Molemmista löytyy ACEA A3/B4 ja lisäksi valmistajakohtaisia luokituksia.Daworder kirjoitti:Mitäs luokituksii nää mobilit täyttää? super3000 ja rally formula?
Jos noista "ei-vähätuhkaisista" tavallisista luokituksista puhutaan niin MB 229.5 ja VW 503.01 on tiukimmasta päästä eikä niitä löydy läheskään kaikista öljyistä. Mobilin öljyistä ainoastaan Mobil 1 0w-40 täyttää ton mersun luokituksen ja Mobil 1 ESP formula täyttää sen vähätuhkaisen version (MB 229.51).
Tuossa vielä työkalu luokitusten vertailuun: http://sas-origin.onstreammedia.com/ori ... index.html
Tuli koko topikki luettuu ja ilmeisesti monet ovat käyttäneet Castrol Magnatec 5W-40.
Mobil 5-50 on tullut itselläni käynnistyksien alussa pientä napsumista.. (tätä ei Synt S tapahtunut)
Oliskohan Fixuu laittaa Castrol Magnatec 5W-40 öljyt Vectran xev koneeseen ja unohtaa toi mobil jota oon käyttänyt viimeset 5v?
Mobil 5-50 on tullut itselläni käynnistyksien alussa pientä napsumista.. (tätä ei Synt S tapahtunut)
Oliskohan Fixuu laittaa Castrol Magnatec 5W-40 öljyt Vectran xev koneeseen ja unohtaa toi mobil jota oon käyttänyt viimeset 5v?
Kannattaahan sitä eri öljyjä kokeilla, mut tuskin napsuminen mihintkään katoo. Ellei sit lähes olematonta se ääni ole. Kylmänä venttilipainimien naputus noissa on aivan yleistä.Daworder kirjoitti:Tuli koko topikki luettuu ja ilmeisesti monet ovat käyttäneet Castrol Magnatec 5W-40.
kylmänä ollut napsuntaa sen 1-2sekkaa (keväällä oli ja nyt aamuisin, lämpimänä ammuna ei ongelmaa) öljyil ajettu 7tkmJ.S.T kirjoitti:Kannattaahan sitä eri öljyjä kokeilla, mut tuskin napsuminen mihintkään katoo. Ellei sit lähes olematonta se ääni ole. Kylmänä venttilipainimien naputus noissa on aivan yleistä.Daworder kirjoitti:Tuli koko topikki luettuu ja ilmeisesti monet ovat käyttäneet Castrol Magnatec 5W-40.
Öljykin on jostakin kumman syystä jo ihmeen tummaa. (vikan 1tkm aikana muuttunut)
Kaipa noi vois vaihtaa ja kokeeks koittaa castrolii.. jotain Stp motor flushia ensti ettei oo heti uudet öljyt mustana.
- Hartsa__90
- OCF Member 2015
Mulla kylmillä ilmoina napsutti kone käynnistäessä (c20xe) kans tuon 1-2 sek, tämä siis mobil 5w-50. Nyt ollu koneessa castrol magnatec 5w-40 ja se napsutus kylmällä ilmalla loppui. Suosittelen castrollia 
Insignia Sports Tourer OPC-Line 1.5T -19
Vectra OPC -06
Vectra OPC -06
hyväksi havaittu öljy ainaki vanhassa 20xev vectrassa oli gm:n 5w-30, ei nakuttanu käynnistäessä ja öljynvaihtovälillä (12tkm) ei tarvinu ölyä lisätä. mitä öljyä ootte tuoho 2.2dti koneeseen laittanu?
Joo tuolla mennään ja heitän kokemukset tänne muuttuko mikään..Hartsa__90 kirjoitti:Mulla kylmillä ilmoina napsutti kone käynnistäessä (c20xe) kans tuon 1-2 sek, tämä siis mobil 5w-50. Nyt ollu koneessa castrol magnatec 5w-40 ja se napsutus kylmällä ilmalla loppui. Suosittelen castrollia