Ajotietokoneen kieli
Re: Ajotietokoneen kieli
Sorry. Ei ollut sulle. Ymmärsin ja luulin, että sinä olit vaihtanut Vectraan, just tollaseen 020-versioon kielen.
Nää muut cid ja gid -jutut ei vaan mun mielestä kuuluneet -96 mallin näyttöihin?
Nää muut cid ja gid -jutut ei vaan mun mielestä kuuluneet -96 mallin näyttöihin?
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Kun kerta noin kysyttiin niin vastasin että saa joihinkin näyttöihin.ascona_c kirjoitti:Osaatteko sanoa onnistuuko B2 Omegaan vaihtaa ajotietokoneen kieltä suomeksi?
-94-97 vuosimalleissa on vanhemman mallin MID-näyttö (2-liitintä) joissa on pikselivikoja, -98-03 on uudemman mallin MID-näyttö (1 harmaa liitin) joissa ei niin paljon ole vikoja ollut. Molempiin saa siis kielen vaihdettua englanniksi tech2:lla.
englanniksi saa mutta ei suomeksi, se on selvä. eikä mitn rekord tämä selvä, siitä ei sen enempää. 020 on se ohjelmistoversio mulla oli 011 alunperin eli v6 vectran, nyt on 018 diesel 2,2.
opel vectra c 2,2 gts
Täytyy alkaa harjoitella tota Tech2:n käyttöä. Pari eri ohjelmaa asennettu (OpelCom, AB-Comm ja OP-Com). Saas nähdä onnistuuko.
Ei onnistunut. Kokeiltu Tech2:n mukana tulleella Opel USB:lla, netistä imuroiduilla Opel- ja AB-com ohjelmilla.
ECUun pääsee kaikilla, AB-comilla jopa livedataa, mutta tuohon instrument-osioon ei connectoidu. Tulee vain virheilmoitus, ettei vastaa tjsp.
Kaikilla ohjelmilla näyttää vikakoodit, tai siis ettei niitä ole.
Mikähän tossa MIDissä vois olla? Voiko olla joku katkos tai joku rele vialla? Ihan kun kuuluis jotain releen ääniä, kun kokeilee eri osioita noilla softilla.
PS Saattaa olla myynnissä HP:n kannettava Win XP:llä ja ja em. ohjelmat asennettuna ja confattuna. Taitaa toi saksan kieli kelvata mulle.
ECUun pääsee kaikilla, AB-comilla jopa livedataa, mutta tuohon instrument-osioon ei connectoidu. Tulee vain virheilmoitus, ettei vastaa tjsp.
Kaikilla ohjelmilla näyttää vikakoodit, tai siis ettei niitä ole.
Mikähän tossa MIDissä vois olla? Voiko olla joku katkos tai joku rele vialla? Ihan kun kuuluis jotain releen ääniä, kun kokeilee eri osioita noilla softilla.
PS Saattaa olla myynnissä HP:n kannettava Win XP:llä ja ja em. ohjelmat asennettuna ja confattuna. Taitaa toi saksan kieli kelvata mulle.
Siis sun oli tarkotus mennä merkkipajalle, jossa he käyttävät sitä oikeaa tech2 laitetta,jolla tuo ajotietokone ohjelmoidaan. Itse en ole vielä millään näillä halvoilla diagnostiikka ohjelmilla päässyt ajotietokoneeseen käsiksi.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Siis kyselin merkkihuollon asentajalta kielen vaihtoa, mutta väitti ettei ole saanut testerillä yhteyttä/vaidettua.
Itsellä Kiinan OpelTech2 ja pari kolme eri softaa asennettuna. Pääsee kyllä ECUun ja johonkin muuhunkin (AB-Comilla jopa live-dataa ECUlta). Yrittänyt¨päästä tohon "Instrument" osioon, mutta ei yhdisty.
Oon ymmärtänyt, että joku ois kielen onnistunut vaihtamaan.
Mikä Omega, millä ohjelmalla, ei tietoa.
Itsellä Kiinan OpelTech2 ja pari kolme eri softaa asennettuna. Pääsee kyllä ECUun ja johonkin muuhunkin (AB-Comilla jopa live-dataa ECUlta). Yrittänyt¨päästä tohon "Instrument" osioon, mutta ei yhdisty.
Oon ymmärtänyt, että joku ois kielen onnistunut vaihtamaan.
Mikä Omega, millä ohjelmalla, ei tietoa.
- kadett90
- OCF Member 2024

Sua tää nyt ei yhtään varmaan lämmitä mut Opel Scannerilla ainakin onnistuu.(-94 MV6 ja -95 2.5D)
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Joo, sama täällä, -96 CD omega, Opel scanner-ohjelma ja hyvin kieli vaihtuu.
No uskottava se on kun monesta suunnasta todistetaan.
Löytyisköhän vähän lähempää (Vantaata) moista ohjelmaa kellään?
Löytyisköhän vähän lähempää (Vantaata) moista ohjelmaa kellään?
onko tässä kyse pelkästä kielenvaihdosta vai ohjelmistoversiostakin, vai tuleeko samaan kauppaan molemmat.
opel vectra c 2,2 gts
Kielen vaihto riittää mulle? Vai tarviiko versiota sen takia muuttaa?
- sepse
- OCF Member 2023

Nostellaas tämmönen kun en tiedä onko tuoreenpaa .
Kielen vaihto Suomeksi B1 Omega / miten ja mihin malliin onnistuu .
Tuossa kuva myytävän 99 mallin B1 kojetaulusta .

klikkaa isommaksi.
Seppo
Kielen vaihto Suomeksi B1 Omega / miten ja mihin malliin onnistuu .
Tuossa kuva myytävän 99 mallin B1 kojetaulusta .

klikkaa isommaksi.
Seppo
Hylättyjen Omega B1/B2 mallien turvakoti / Laitetaanpa nimeksi Omega Ranch , Ostetaan HALVALLA tai otetaan talteen B1 ja B2 omega romutusuhan alaista osaa tapauskohtaisesti . Aihioiden määrä TJ 17 Omegaa -yleensä V6 
-
P. Lanttola
- 'Diplomat'

- Viesti:
Tuollaiseen GID-näyttöön onnistuu ja värinäyttöön, muihin ei. Tuollainen näyttö on jos on puhelimella varustettu soitin.
Eli normaaliin MID näyttöön ei saa kuin englannin, oli sitten vanhempi tai uudempi malli.
Eli normaaliin MID näyttöön ei saa kuin englannin, oli sitten vanhempi tai uudempi malli.