Onkos porukat tehneet jo paljon noita autovero valituksia tuontiautoja koskien?
Valitushan saa olla vapaamuotoinen. Tullin sivuilla on tarpeellista tietoa.
http://www.tulli.fi/tietoa_ja_ohjeita/a ... 31010.html
Itseäni ja varmasti montaa muutakin auton tuonutta kiinnostaisi nuo valitukseen vaadittavat perustelut. Mitä olette käyttäneet perusteluina 90 -luvun puolivälin Opeleita koskeneissa valituksissa?
<font size=-1>[ This Message was edited by: i_kone on 2003-10-30 22:12 ]</font>
Autovero valitus
Perusteena oli mulla ainakin yleisesti perseelleen laskettu verotusarvo. Verotusarvoksi oli laskettu lähes 13000e vaikka auto yleiseltä kunnoltaan vastaa n. 8000e:n suomicalibraa (vm. 91, c20xe, 150tkm, ajomäärästä ei todistusta). Kylläpä otti päähän ku laput tuli kotia. Tosin näyttäs siltä, että tuo Tornion tulli laittaa vähän "Lapin lisää" noihin verotusarvoihin. Valituksessa vetosin moneen auton kohtaan, kuten sisustan huonohkoon kuntoon (koira ja holtiton tupakanpoltto tehny tehtävänsä), kolaroituun etulokariin ja tälläista. Kyllä tullivirkailijan ilme oli näkemisenarvoinen ku löin sille valitukseen liitteksi valmiita veropäätöksiä esim. pari vuotta nuoremmista turbocalibroista, joissa oli halvempi vero ku mulla. Lisävarusteitakaan ei ole mulla ku kattoluukku ja lämmitetyt peilit. No kuitenkaan ei kannat odotella ihan heti noita palautuksia, kun meinasivat, että vuoden päivät ainakin vierähtää tuolla Torniossa käsittelyssä. 
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2003-11-03 23:30 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rieskale on 2003-11-03 23:30 ]</font>