Astra J 1,4T TM kestotesti
Astra J 1,4T TM kestotesti
Moi, moniko luki TM kestotesti J-korimallin Astra 1,4T autosta.
Jotain häikkää on oltava autossa, koska kulutuslukemat eivät olleet kohdillaan ja tuo pikkuvikojen määrä kummastutti.
Tosin olen TM:n kanssa samaa mieltä, että alavääntö koneessa ei ole kyllä ilmoitetun mukaista, eli Opelilla pitäisi tehdä töitä softapuolen kanssa. Erään virityspajan mukaan vakio ECU:ssa on sytytyksen ajoitus, ruiskutus, ahtopaine, jne. määritetty hyvin konservatiiviseksi, joten varmaan sitä puolta säätämällä Opel saisi koneeseen sitä alavääntöä.
Meinaan itse olen huomannut, että täällä 80 nopeudessa ei välillä tiedä kannattaako käyttää 5 tai 6-vaihdetta.
Auto vaikutti kyllä maanataikappaleelta.
Huollon toiminta oli aika luokatonta, nyt olisi huollolla ja maahantuojalla näytön paikka, koska tällainen ei ole hyvää mainosta merkille, jos huollossa ei ostata hoittaa asioita kunnolla loppuun.
Jotain häikkää on oltava autossa, koska kulutuslukemat eivät olleet kohdillaan ja tuo pikkuvikojen määrä kummastutti.
Tosin olen TM:n kanssa samaa mieltä, että alavääntö koneessa ei ole kyllä ilmoitetun mukaista, eli Opelilla pitäisi tehdä töitä softapuolen kanssa. Erään virityspajan mukaan vakio ECU:ssa on sytytyksen ajoitus, ruiskutus, ahtopaine, jne. määritetty hyvin konservatiiviseksi, joten varmaan sitä puolta säätämällä Opel saisi koneeseen sitä alavääntöä.
Meinaan itse olen huomannut, että täällä 80 nopeudessa ei välillä tiedä kannattaako käyttää 5 tai 6-vaihdetta.
Huollon toiminta oli aika luokatonta, nyt olisi huollolla ja maahantuojalla näytön paikka, koska tällainen ei ole hyvää mainosta merkille, jos huollossa ei ostata hoittaa asioita kunnolla loppuun.
Re: Astra J 1,4T TM kestotesti
Joo auto taisi olla ainakin lähellä sitä maanantai kipaletta, johtuen noista monista pikkuvioista. Ainut varsinainen kulutuksesta johtuva vikahan tuossa oli ne etuiskarit jotka vaihdettiin. Epäilisin itse ainakin että iskarit ei saisi noin nopeasti olla lopussa. Moottorista en osaa sanoa juuri mitään, toki sehän on tiedossa että aluksi tuo kone on tahmea menemään johtuen sisäänajosta, mutta ajan kanssa tulee vetoa enemmän. Hämmästyttävän suuri ero oli nimenomaan 400m kiihdytyksessä. 15tkm ajettuna aika taisi olla yli 19sek ja 60tkm ajettuna pikkasen päälle 18sek, joten selvästi autossa on joku ohjelma aluksi päällä joka ei anna kaikkea tehoa autosta ulos. Kuitenkin tuossa testissä se oli kiva kuulla että varsinaisesti mitään suurempia vikoja kuitenkaan tuossakaan ei ollut ja kaikki meni takuun piiriin niinkuin kuuluukin. Esimerkiksi juuri nuo bi-xenon valot jotka muuttavat kuviotaan ja suuntausta olosuhteiden mukaan toimivat hämmästyttävän hyvin ilmeisesti. Tuossa lopussa ihmetytti se kun purkivat moottorin että kun kanget oli irroitettu kampurasta niin mäntä kankineen lähti omia aikojaan laskemaan sylintereistä alas. Johtui kuulemma männänrenkaiden pienestä puristuksesta sylinteriä vasten. Mietityttää vain että onko tässä seuraava "z22se" joka alkaa syömään ajan kanssa öljyä kun autolla ajetaan vielä se 100tkm lisää niin renkaissa ei ole enää minkäänlaista puristusvoimaa jäljellä.
Astra H GTC -05 Z20LER
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Vectra B2 Sport -01 Z22SE Ex.
Vectra B2 Sport -99 X20XEV R.I.P (http://s514.photobucket.com/albums/t347/Tubsukka/)
Jep, itsellä nyt ajettu 25tkm, sama kone. Aika paljon oli nuo arvot parantuneet 15tkm ajestusta vrt. 60tkm ajettuna. Myös itse voi allekirjoittaa sen, että kyllä siellä joku softajuttu täytyy olla päällä, koska aivan alussa meno oli tosi tukkoista joka on parantunut kilometrien myötä, mutta tuosta ohuesta alaväännöstä täytyy rutista 30tkm huollossa. Joskus tuntuu siltä, että auto kulkee tosi reippaasti ihan normiajoissa ja joskus tuntuu siltä, että aivan kuin joku ohjelmallinen rajoitus ahtopaineessa, tms. rajoittaisi menoa. Eli vaikuttaisi ihan siltä, että uutta softaa sisään.
Ehdin lukea jutun eilen pikaisesti ja vaikutti että osa noista vioista oli uuden mallin lastentauteja ja huollosta saatu huono palvelu isolta osin mallin tuntemattomuutta. Tosin todella surkeaa mainosta huollon puolelta ja saattaa jollain korvat punottaa juttua lukiessa. Muuten vallan yleispositiivinen kirjoitus ja juuri Astran tilanneena ei ainakaan samantien tullut katumapäälle. Huomionarvoista oli että autoa oli ajanut useampi kymmen kuljettaja, joten kyseinen yksilö oli varmasti saanut oman osansa vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Positiivista oli lukea että AFL Bi-Xenonit toimivat Suomen oloissa, ainoastaan vaihtamisviivettä joissain tilanteessa moitittiin, olivat omalla listallani se "vähiten tarpeellinen" mutta kumminkin tulossa.
Positiivista oli lukea että AFL Bi-Xenonit toimivat Suomen oloissa, ainoastaan vaihtamisviivettä joissain tilanteessa moitittiin, olivat omalla listallani se "vähiten tarpeellinen" mutta kumminkin tulossa.
Tuo vaihtamisviive ei kyllä ole huono asia. Itse ihmettelen sitä jatkuvasti, että miksi ihmeessä ajokoulussa tosiaan opetetaan että pitkät pitää laittaa päälle juuri ennen kohtaamista. Nykyään tilanne on tuolla pimeillä maanteillä se, että tekis mieli käydä paukuttamassa joka toisesta autosta etuvalot pimeäksi. En ymmärrä miten se voi yleistä liikenneturvallisuutta ainakaan parantaa, että hämäränäkö räiskitään pois vastaantulijoilta. Siinä kestää kuitenkin yllättävän kauan, että silmät adaptoituu uudelleen näkemään hämärässä. Toisaalta se 0,2 sekuntia enemmän pitkät päällä ei takuulla pelasta ketään tai mitään. Sen lisäks että tuo käytäntö vie näön se vie myös hermot, mikä ei ole sekään hyvä asia liikenteessä.Miisinen kirjoitti: Positiivista oli lukea että AFL Bi-Xenonit toimivat Suomen oloissa, ainoastaan vaihtamisviivettä joissain tilanteessa moitittiin, olivat omalla listallani se "vähiten tarpeellinen" mutta kumminkin tulossa.
Onko muuten Tuulilasin-lukijoita, että onko siellä kanssa vastaava Astra kestotestissä? Ihmettelen vain sitä kun kävin toissapäivänä OPEL-liikkeessä potkimassa renkaita samalla kun oma auto oli huollossa ja siellä oli jonkun lehden kestotestin väliraportti (30tkm) näyttävästi esillä. Siinä Astraa hehkutettiin todella kovasti. Ja auto oli penkissä hönkiny jotain 13 % liikaa tehoa, eli sitä oli yli 160hv. Tässä TM:n jutussa ei kuitenkaan tuollaisista ollut mitään mainintaa, joten ihmetyttää jos tuo oli sitten TM:n väliraportti!?
Se mikä kanssa ihmetytti tuossa oli moottorin lämpeäminen. Siis 25 minuuttiako siinä meni, että moottori saavutti edes 80 asteen lämmöt!? En tiedä miten se noissa bensa-autoissa vaikuttaa, mutta bemarin dieselissä tuli tarkkailtua toimivan termostaatin vaikutusta auton kulutukseen ja sillä että moottorin lämmöt oli 74 tai 84 astetta oli 1-1,5l/100km ero keskikulutukseen (pitkässä matkassa). Lyhyellä matkalla hidas lämpeäminen vaikuttaa vielä enemmän.
Mutta tosiaan joko vikoja oli vähän turhan paljon tai sitten tuo moottori on vähän kehno (aika monestihan tuo käytätti korjaamolla juuri tuon moottorin takia). Ja olihan se iskarien antautuminenkin aika pahan kuuloinen ongelma. Ja ihmeellistä on jos ilmastointikin vuotaa jo noin lyhyessä ajassa noin pahasti... selviä laatuongelmia, mitkä olis kaikenjärjen mukaan pitänyt tulla esiin jo auton testausvaiheessa...
Ja jos me oltais nyt uutta OPELia hankkimassa (meinattiin vaihtaakin kevät talvesta, mutta se lykkääntyi), niin enpä kyllä todellakaan tiedä millä moottorilla sen uskaltaisi ostaa. Ei oikein nyt vakuuta toi 1.4T tuon testin perusteella. Isällä porsi totaalisesti 1.6T ('07 vuosimalli, mutta liekkö toi moottori nyt totaalisesti on muuttunutkaan) alle 100tkm ajettuna. Itsellä oli '07 dieseli mikä porsi kanssa totaalisesti joka talvi. Se tosin oli italiaano moottori, joten mitä muutakaan voisi odottaa? Mutta toisaalta nykyiset dieselit taitaa olla jotain Daewoota, eikä sekään nimi herätä äkkiseltään luottamusta perinteisenä ja varmana moottorin valmistajana. Sit 2.8T:ssäkin on vielä loputtoman hintainen ketjuremontin mahdollisuus. Mitä enää jää? Joku kusinen pikkuvapari millä ajettaessa kaikkoaa elämän ilo... Ehkä Inkun 2.0T SIDI?... sen toimivuudesta ei ainakaan vielä ole pahoja kokemuksia *koputtaa puuta vimmatusti*.

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Itse en ole tm:mää lukenut, täytyypä koittaa keksiä jostain numero käsiin ihan mielenkiinnosta.
(oma auto on rekisteröintiä vaille ajossa)
Itse tosiaan tilasin tolla 103 kw koneella koska olin siinä uskossa että se olisi merkittävästi taloudellisempi kuin se 1.6t...
Tuulilasia luen ja siinä oli tosiaan kestotesti, tosin vain 30 tkm, jonka testiraportti oli suorastaan ylistävä, osin jopa täysin aiheetta.
Edellisessä numerossa oli turbo-farkku vertailu jossa "ylistyssanat" olivat vaihtuneet moitteiksi (osin syystä, osin ei).
Vertailussa oli vagineiden, fordin ja opelin lisäksi rellu. Vertailussa astra jäi viimeiseksi. Oli kyllä kestotesti ja toi vertailu ihan eri kavereiden käsialaa, niin suuria eroja oli jutuissa. Esimerkkinä esim kestotestissä kehuttiin enjoyn paskoja penkkejä ja että ei selkä väsy vaikka kuinka pitkää sivua vetäis, vertailussa sitten taas sanottiin suoraan että enjoyn penkit on huonot ja selkä väsyy...
Vertailussa Astrassa moitittiin istuimia ja kyynärnojan puutetta (enjoy), pitkiä välityksiä, huonoa sitkeyttä ja polttoainetaloutta kaupunkiajossa.
Ohjauskaan ei kerännyt kiitosta...
Itse tosiaan tilasin tolla 103 kw koneella koska olin siinä uskossa että se olisi merkittävästi taloudellisempi kuin se 1.6t...
Tuulilasia luen ja siinä oli tosiaan kestotesti, tosin vain 30 tkm, jonka testiraportti oli suorastaan ylistävä, osin jopa täysin aiheetta.
Edellisessä numerossa oli turbo-farkku vertailu jossa "ylistyssanat" olivat vaihtuneet moitteiksi (osin syystä, osin ei).
Vertailussa oli vagineiden, fordin ja opelin lisäksi rellu. Vertailussa astra jäi viimeiseksi. Oli kyllä kestotesti ja toi vertailu ihan eri kavereiden käsialaa, niin suuria eroja oli jutuissa. Esimerkkinä esim kestotestissä kehuttiin enjoyn paskoja penkkejä ja että ei selkä väsy vaikka kuinka pitkää sivua vetäis, vertailussa sitten taas sanottiin suoraan että enjoyn penkit on huonot ja selkä väsyy...
Vertailussa Astrassa moitittiin istuimia ja kyynärnojan puutetta (enjoy), pitkiä välityksiä, huonoa sitkeyttä ja polttoainetaloutta kaupunkiajossa.
TM:n vertailuissa Astra on ollu mukana 2 tai 3 kertaa ja joka kerta on tainnu tulla kakkoseks (älyttömän pienellä erolla ykkössijaan). Että sinänsä Astra on varmasti todella hyvä (kiitelty kovasti myös muiden maiden medioissa).Himmeli kirjoitti:Itse en ole tm:mää lukenut, täytyypä koittaa keksiä jostain numero käsiin ihan mielenkiinnosta.
Tosin olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että noissa autolehdissä ja vertailuissa on varmasti mukana myös korruptiota. Jos peli-lehdissä on (suomalainen Pelit-lehti myöntää että arvostelu tuloksiin yritetään vaikuttaa rahalla), niin jokainen voi arvata onko sitä automedioissa (kyseessä on vähän isommat rahat).

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Tokihan tuote on hyvä, olenhan sen itse koajanut ja useasta vaihtoehdosta parhaaksi valinnutVeeksi kirjoitti:TM:n vertailuissa Astra on ollu mukana 2 tai 3 kertaa ja joka kerta on tainnu tulla kakkoseks (älyttömän pienellä erolla ykkössijaan). Että sinänsä Astra on varmasti todella hyvä (kiitelty kovasti myös muiden maiden medioissa).Himmeli kirjoitti:Itse en ole tm:mää lukenut, täytyypä koittaa keksiä jostain numero käsiin ihan mielenkiinnosta.
Tosin olen kyllä vahvasti sitä mieltä, että noissa autolehdissä ja vertailuissa on varmasti mukana myös korruptiota. Jos peli-lehdissä on (suomalainen Pelit-lehti myöntää että arvostelu tuloksiin yritetään vaikuttaa rahalla), niin jokainen voi arvata onko sitä automedioissa (kyseessä on vähän isommat rahat).
Ilmeisesti vain taitaa koneessa /softassa olla turhaa vaihtelua, toivottavasti laatu paranee.
Tuulilasi sai farkkuvertailussa kulutukseksi maantiellä 6.4 ja kaupungissa 10.8 volksu vei 6.1 / 9.8 joten kyllä tekniikan maailman yksilössä on ollut jotain vikaa.
Toki vw vie vähemmän, onhan niillä kuitenkin eroa painossa ja välityksissä...
Minulla on ollut Astra Sport Tourer 1.4 turbo nyt 5kk. 70000 km. mittarissa. Ensi alkuun lähdöt olivat hieman nykiviä nykyään meno on selvästi virkeämpää.
En tiedä miten Astran turbo toimii mutta joskus se lähtee kuin hauki kaislikosta toisinaan taas turbon paineita saa odotella alakierroksilla mutta siihen tottuu.
Muutenhan se on hieno pitkän matkan menijä ajelin alku kesästä 3000 km. lomareissuja etelä ruotsissa eikä tarvinut olla tientukkona moottoriteillä.
En tiedä miten Astran turbo toimii mutta joskus se lähtee kuin hauki kaislikosta toisinaan taas turbon paineita saa odotella alakierroksilla mutta siihen tottuu.
Muutenhan se on hieno pitkän matkan menijä ajelin alku kesästä 3000 km. lomareissuja etelä ruotsissa eikä tarvinut olla tientukkona moottoriteillä.
En jaksanu kaikkia viestejä lukea mutta liekkö ollu sama maanantaimalli Tuulilasillakin testissä vai mistä johtu huonoimman auton titteli, itse siis koko vertailua näkemättä. Työkaveri vain laitto yks aamu viestiä että "lueppa uus tuulilasi, oli astra vertailussa" seuraavaan kysyin että pärjäskö? vastaus:" jumboksi jäi, korealaiset ja itäautot pesi 100-0"
Jostain syystä mulle laittoi tämän viestin

Jostain syystä mulle laittoi tämän viestin
Ex:
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Kadett E 1.6 3d
Astra G Caravan 1.6 16v
Astra H caravan 1.7cdti
Signum 2.0T
Astra J sport tourer 2.0cdti A6
Nyt: Insigia GS 2.0cdti A8
Onkohan jollain muistissa missä Tuulilasissa Astra J:n kestotesti on ollut, vanhemman Astran kestotestejä ainakin löytyy 30 000 km osalta mutta uudesta ei tuntunut sattuvan silmään myöskään google/lehden oman hakukoneen osalta.juzze kirjoitti:En jaksanu kaikkia viestejä lukea mutta liekkö ollu sama maanantaimalli Tuulilasillakin testissä vai mistä johtu huonoimman auton titteli, itse siis koko vertailua näkemättä. Työkaveri vain laitto yks aamu viestiä että "lueppa uus tuulilasi, oli astra vertailussa" seuraavaan kysyin että pärjäskö? vastaus:" jumboksi jäi, korealaiset ja itäautot pesi 100-0"![]()
Jostain syystä mulle laittoi tämän viestin![]()
Astran 30 000 km kestotesti löytyy Huulilasista 6/2011.
TM:n kestotestissä iskarit kestivät kyllä luokattoman heikosti. Moottorin osalta totesivat, että vertailukohtana käytetty toinen Astra toimi selvästi paremmin. Valot on erinomaiset ja Sport-mallissa taas selvästi paremmat penkit...
Eniten ihmetyttää tämä merkkihuoltojen nykyinen osaamattomuus - vikaa ei ole ellei muistiin ole jäänyt vikakoodeja
Ihan sama ongelma VAG-konsernin merkkihuolloissa! Pitääkö auto tosiaan viedä vaikeammissa tapauksissa pienemmälle nyrkkipajalle, jossa viitsitään ja käytetään jopa maalaisjärkeä ongelmien selvittämisessä???
TM:n kestotestissä iskarit kestivät kyllä luokattoman heikosti. Moottorin osalta totesivat, että vertailukohtana käytetty toinen Astra toimi selvästi paremmin. Valot on erinomaiset ja Sport-mallissa taas selvästi paremmat penkit...
Eniten ihmetyttää tämä merkkihuoltojen nykyinen osaamattomuus - vikaa ei ole ellei muistiin ole jäänyt vikakoodeja
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
ex: Opel Astra J 1.6T MT6 Sports Tourer Sport -11
ex: Opel Astra H 1.8 Cosmo -04
ex: Opel Astra G 1.6 16V Club Caravan -99
ex: Ford Taunus 1.6 -77
Minua ei ihmetytä laisinkaan. Olenkin useampaan kertaan maininnut, kuinka Opelin huollon taso on tippunut kuin lehmän häntä viimeisen 5 vuoden aikana. Aivan käsittämätöntä turaamista, arvailua ja kusettamista. Lähipiiristä löytyy Astra J bensavaparilla ja vikaa on perkeleesti, ei vedä, kiihdy, kierrä, vikavaloja taulu täynnä, korjausehdotus merkkihuollolta: käytä 98E:täVsq kirjoitti: Eniten ihmetyttää tämä merkkihuoltojen nykyinen osaamattomuus - vikaa ei ole ellei muistiin ole jäänyt vikakoodejaIhan sama ongelma VAG-konsernin merkkihuolloissa! Pitääkö auto tosiaan viedä vaikeammissa tapauksissa pienemmälle nyrkkipajalle, jossa viitsitään ja käytetään jopa maalaisjärkeä ongelmien selvittämisessä???
On kyllä tappanut meikäläisen ostohalut täysin Opelin suuntaan omat kokemukseni merkkihuollosta. Onneksi näitä vanhoja rutkuja rassaa itsekkin, mutta hilkulla oli etten J Toureria pistänyt keväällä tilaukseen.
"En ole puolesta, enkä vastaan.. pikemminkin päinvastoin."
Onko tuttusi auto kenties varustettu uudella moottorimallilla? Ei olisi ensimmäinen kerta kun autotehdas "optimoi" kulutusta liikaa ja ongelma korjataan jälkikäteen ohjelmallisesti (kulutusta lisääntyy)...TomTom kirjoitti:Minua ei ihmetytä laisinkaan. Olenkin useampaan kertaan maininnut, kuinka Opelin huollon taso on tippunut kuin lehmän häntä viimeisen 5 vuoden aikana. Aivan käsittämätöntä turaamista, arvailua ja kusettamista. Lähipiiristä löytyy Astra J bensavaparilla ja vikaa on perkeleesti, ei vedä, kiihdy, kierrä, vikavaloja taulu täynnä, korjausehdotus merkkihuollolta: käytä 98E:täVsq kirjoitti: Eniten ihmetyttää tämä merkkihuoltojen nykyinen osaamattomuus - vikaa ei ole ellei muistiin ole jäänyt vikakoodejaIhan sama ongelma VAG-konsernin merkkihuolloissa! Pitääkö auto tosiaan viedä vaikeammissa tapauksissa pienemmälle nyrkkipajalle, jossa viitsitään ja käytetään jopa maalaisjärkeä ongelmien selvittämisessä???
![]()
On kyllä tappanut meikäläisen ostohalut täysin Opelin suuntaan omat kokemukseni merkkihuollosta. Onneksi näitä vanhoja rutkuja rassaa itsekkin, mutta hilkulla oli etten J Toureria pistänyt keväällä tilaukseen.
nykyinen: Opel Astra K 1.6 CDTi BiTurbo MT6 Sports Tourer Innovation -17
cozar kirjoitti:Moi, moniko luki TM kestotesti J-korimallin Astra 1,4T autosta.
edelleen heikkoa esitystä opelilta.
Sama moottori lienee tulossa Zafira Toureriinkin.
Eikö ne opi mitään ?