Astra G X16XEL vm. -00 käyntiongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
sapido
'Agila'

Re: Astra G X16XEL vm. -00 käyntiongelma

Viesti Kirjoittaja sapido »

Uusi anturi vaihdettu. Ei mitään vaikutusta. Nyt alkaa vaihtoehdot käymään vähiin. Ehdotuksia? Imuvuoto? Maadoitus vika? Akku ja laturi vaihdettu n. 1-2 vuotta sitten ja auto ollut minulla alle vuoden.
jukkanen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Mulla samantapaiset oireet hävisivät Zafira 1.8 vm-00:sta tulpanhattupuolapaketin vaihdolla. Olikos puolavika jo suljettu pois?
sapido
'Agila'

Joo... Jos sitä sytytysmodulia tarkoitat. Se vaihdettiin joskus 5kk sitte merkkihuollossa.
Jacce
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jacce »

sapido kirjoitti:Joo... Jos sitä sytytysmodulia tarkoitat. Se vaihdettiin joskus 5kk sitte merkkihuollossa.
Vaikka se oliskin noinkin tuore se ei tarkoita sitä etteikö siinä saattaisi vikaa olla. Modulin piirilevyssä saattaa olla hiushalkeama ja lämmetessään rako kasvaa siinä. Olethan tarkistanut syt.tulppien kunnon? Ota sytkämoduli irti ja haistele jos tulis palaneen tuoksu jossakin kohtaa. Kannattaa samalla ottaa syt.tulpat irti ja tarkistaa miltä ne näyttävät. Ja jos saat kaverin mukaan niin testaa ehjällä tulpalla syt.moduli niin että laitat syt.tulpan modulin tulpankoloihin vuorotellen ja tulpan toisen pään maaidoitat moottoriin, sitten käynnistelet autoa.
ECU ja TCU Stage 1-3 ohjelmoinnit vespasta valtamerilaivaan.
040-7049099 J.Aspinen

ex-Corsa E 1.0T -17 Innovation B10XFL
ex-Astra G 2.0 Sport -00 X20XEV
ex-Astra G Coupe 2.0 Turbo -02 Z20LET
ex-Omega A 4.0 24V -91 C40SE
sapido
'Agila'

Jep... Eli vika löytyi nyt kun vielä kerran viitsin viedä sen merkkihuoltoon. Jakopäähihna hypännyt yhden pykälän. Olen itse kyseistä vikaa paljon epäillyt, mutta en ole osannut tarkistaa onko se oikein. Auto on minulla ollut alle vuoden ja en sitä ennen tiennyt autoista oikeastaan mitään... Hyvä puoli tästä opelista on se, että olen oppinut autojen salat sitä kautta todella hyvin ja etenkin kyseisen opelin. Jos joku kaipaa korjaustietoa, niin sitä minulla on tällä hetkellä paljon ja joitakin osia jotka olen vaihtanut vaikka ovat ehjiä :)
Vastaa Viestiin