Opel Monza A2 2.2E -86
Re: Opel Monza A2 2.2E -86
Tai sit ostat miulta bmw 525 raadon ja siitä m50 tuonne?
itekki käytin koeajolla tota... olihan se ihan topakan tuntunen mut ei onneks ollu sillon rahaa ostaaChiEf kirjoitti:Hyvin todennäköisesti, mielestäni hanskalokerssa on kuitteja tuolta ajalta vino pino ja senaikainen myyntilappu tuulilasiinkin on vielä tallessa.JaH kirjoitti:Taitaa olla sama auto, joka seisoi pitkään Auto-Forumin pihassa mikkelissä ? voisi olla jotain 5 vuotta aikaa.
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline
Tuo on kyllä pirun siisti yksilö. Itekkin tuota kattelin, vaan en kerenny myyä kun yhen romun alta poisa nii en kerenny kaupoille. 
Näin mie kans kuulin että joku muukin oli tätä käynyt kyselemässä.Sexu kirjoitti:Tuo on kyllä pirun siisti yksilö. Itekkin tuota kattelin, vaan en kerenny myyä kun yhen romun alta poisa nii en kerenny kaupoille.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Joo, eipähän ollu myyntipuhetta 
Itekin sitä kävin tutkailemassa sillon ku se oli Mikkelissä Auto-Forumilla myynnissä. Tais olla muistaakseni ihan hyväkuntoinen mutta hintaa tais olla sen verran että vei suurimmat ostohalut, varsinkaan kun ei ollut kutosella. Voin muistaa todella väärin mut oliskohan pyynti ollut silloin joku 8500e???
Jos kyseessä sattuis olemaan sama auto, niin tuo oli myös Mikkelin Vauhtivaunulla myyytävänä joskus -90-luvun vaihteessa. Olin silloin töissä samassa firmassa autofiksarina ja kävin silloin ajamassa tuolla...siis jos on sama auto kyseessä. Oli aika lähellä että olisin ostanut sen mutta hinta ratkaisi ja päädyin kuitenkin 1,3:een B Asconaan (johon vaihdoin cih:in ennen ku olin maksanut edes käsirahaa
).
Siltä ajalta mulla ei ole kyllä mitään muistikuvaa pyyntihinnasta eikä siitäkään mihin päin se sieltä myytiin.
Jokunen vuosi sitten käydessäni tuolla Auto-Forumilla, varaosamyyjä kyseli olisko mulla tietoa uudesta tai edes ehjästä takatukivarresta Monzaan kun oli kuulemma katsastus siitä kiinni. Ei ollut enkä tiedä sen enempää siitä asiasta mutta myöhemmin tuo Monza sitten ilmestyikin heille myyntiin. Liekö ollut silloinkin kyse tuosta samasta autosta? Löytyykös mitään papereita liittyen näihin kirjoittamiini juttuihin?
Jos kyseessä sattuis olemaan sama auto, niin tuo oli myös Mikkelin Vauhtivaunulla myyytävänä joskus -90-luvun vaihteessa. Olin silloin töissä samassa firmassa autofiksarina ja kävin silloin ajamassa tuolla...siis jos on sama auto kyseessä. Oli aika lähellä että olisin ostanut sen mutta hinta ratkaisi ja päädyin kuitenkin 1,3:een B Asconaan (johon vaihdoin cih:in ennen ku olin maksanut edes käsirahaa
Siltä ajalta mulla ei ole kyllä mitään muistikuvaa pyyntihinnasta eikä siitäkään mihin päin se sieltä myytiin.
Jokunen vuosi sitten käydessäni tuolla Auto-Forumilla, varaosamyyjä kyseli olisko mulla tietoa uudesta tai edes ehjästä takatukivarresta Monzaan kun oli kuulemma katsastus siitä kiinni. Ei ollut enkä tiedä sen enempää siitä asiasta mutta myöhemmin tuo Monza sitten ilmestyikin heille myyntiin. Liekö ollut silloinkin kyse tuosta samasta autosta? Löytyykös mitään papereita liittyen näihin kirjoittamiini juttuihin?
Todennäköisesti väärässä.
- iso.kunkku
- OCF Member

Tuo kori suorastaan huutaa isoa (ja leveää) vannetta pyöräkoteloihinsa! 
Astra J 1.6T '10 | Astra H 1.6 '05 | Kadett E Frisco 2.0 '91 | Kadett D 1.2s '83 | Kadett D 1.2s '81 | Kadett D '80 | Rekord C 1.7 '69
Ihan arvelin noilla nyt alla olevilla pärjäillä, nyt raapii jo takana kaariin jatkuvasti.|777| kirjoitti:Tuo kori suorastaan huutaa isoa (ja leveää) vannetta pyöräkoteloihinsa!
Opel Monza 2.2E -86
Auto-Forumilta on muistaakseni suurin osa noista varaosakuiteista mitä mukana tuli. Alusta on uusittu nivelineen ja muine hilppeineen sekä jarruja laiteltu, muistaakseni tukivarresta ei ole ainakaan kuitteja mulle asti kulkeutunut. Tuon aikaisista hintapyynneistä ei ole tietoa.omega16T kirjoitti:Itekin sitä kävin tutkailemassa sillon ku se oli Mikkelissä Auto-Forumilla myynnissä. Tais olla muistaakseni ihan hyväkuntoinen mutta hintaa tais olla sen verran että vei suurimmat ostohalut, varsinkaan kun ei ollut kutosella. Voin muistaa todella väärin mut oliskohan pyynti ollut silloin joku 8500e???
Jos kyseessä sattuis olemaan sama auto, niin tuo oli myös Mikkelin Vauhtivaunulla myyytävänä joskus -90-luvun vaihteessa. Olin silloin töissä samassa firmassa autofiksarina ja kävin silloin ajamassa tuolla...siis jos on sama auto kyseessä. Oli aika lähellä että olisin ostanut sen mutta hinta ratkaisi ja päädyin kuitenkin 1,3:een B Asconaan (johon vaihdoin cih:in ennen ku olin maksanut edes käsirahaa).
Opel Monza 2.2E -86
Kyl se sit on varmaan tuohon Monzaan ollu tukivarsi hakusessa. Ok, oli vaan tuossa vaiheessa jo ollut pitemmän aikaa hakusessa eikä tuntunut mistään niitä löytyneen ni ajattelin josko olis kuittia näkyny ja siitä mistä sen ovat löytäneet. Liekö sit korjanneet alkuperäisen ku oli ollut lahovika syynä sen etsinnälle.
Todennäköisesti väärässä.
Voipi olla niinkin, saattoi näkyä jotain hitsaamisen merkkejä tukivarressa kun konttorilla alle vilkuilin.omega16T kirjoitti:Kyl se sit on varmaan tuohon Monzaan ollu tukivarsi hakusessa. Ok, oli vaan tuossa vaiheessa jo ollut pitemmän aikaa hakusessa eikä tuntunut mistään niitä löytyneen ni ajattelin josko olis kuittia näkyny ja siitä mistä sen ovat löytäneet. Liekö sit korjanneet alkuperäisen ku oli ollut lahovika syynä sen etsinnälle.
Opel Monza 2.2E -86
Tais olla siellä takapäässä muutenkin vähän hitsin tarvetta, silloin kun se mikkelissä oli myynnissä.ChiEf kirjoitti:Voipi olla niinkin, saattoi näkyä jotain hitsaamisen merkkejä tukivarressa kun konttorilla alle vilkuilin.omega16T kirjoitti:Kyl se sit on varmaan tuohon Monzaan ollu tukivarsi hakusessa. Ok, oli vaan tuossa vaiheessa jo ollut pitemmän aikaa hakusessa eikä tuntunut mistään niitä löytyneen ni ajattelin josko olis kuittia näkyny ja siitä mistä sen ovat löytäneet. Liekö sit korjanneet alkuperäisen ku oli ollut lahovika syynä sen etsinnälle.
Onhan siellä, onneksi vielä ihan tehtävissä oleva homma.
Opel Monza 2.2E -86
Re: Opel Monza A2 2.2E -86 Kiillon palautusta
Eilen kävin valaan pesemässä ja tarkoitus oli heittää pikaisesti vaha pintaan. Konepeltiin aloin vahaa levittämään niin huomasin että ei tästä ilman myllyä taida selvitä.
Tallilta kipaisin koneen hakemassa ja eikun surraamaan, ensin tietty claylla pyyhin paskat pinnasta. Neljä tuntia meni pelkän konepellin mylläyksessä, ilmeisesti ulkona puun alla seisottaminen ei tee oikein hyvää maalipinnalle.
Eilen sain aikaiseksi vaan konepellin, pitää nuo kaaren ja konepellin etureunan ruosteet napata ensin kiinni ja myllytttää sitten koko auto kerralla loppuun. Tuossa pari kuvaa niin näkee eron melko hyvin.

Tuossa vielä listaa käytetyistä ainesta ja välineistä:
- Pesuaine: Insta Finish Yellow Was&Wax
- Clay: Bilt-Hammerin Soft Auto Clay
- Menzerna RD85 3.02 ja Lake Countryn keltainen laikka
- Mequairs Show Car Glaze
- W5 - kovavaha.
Tuossa vielä listaa käytetyistä ainesta ja välineistä:
- Pesuaine: Insta Finish Yellow Was&Wax
- Clay: Bilt-Hammerin Soft Auto Clay
- Menzerna RD85 3.02 ja Lake Countryn keltainen laikka
- Mequairs Show Car Glaze
- W5 - kovavaha.
Opel Monza 2.2E -86
Tuolla arvelin sipistellä ruosteita kaarista samalla kun paikkaillaan leimasetän tekemät reiät tuolta takanurkista. Niinhän siinä kävi että kaaret menee vaihtoon ja niitä ei tietenkään tähän mistään saa.
Noh, huomenna pitäisi ongelmaan tulla ratkaisu. Samassa kuormassa pitäisi tulla uusi kojelauta ja uudet umpiot, nykyinen kojelauta on halki useasta kohtaa ja toinen umpio elää uutta tulemistaan akvaariona. Tarkoitus olisi tulla syyspartyille tällä, joten pitää taas alkaa lukittautua talliin vapaa-ajaksi että saa edes jonkunlaiseen kuosiin kulkineen. Kuvia voisi vaikka huomenna yrittää jonkun napata kun pajalle pääsee.
Opel Monza 2.2E -86