Katalysaattori pois.. onko hyötyä ???

Keskustelua Opelin dieselmoottoreista.
Skelektor
'Senator'
'Senator'

Katalysaattori pois.. onko hyötyä ???

Viesti Kirjoittaja Skelektor »

Jep, jep...

Mulla on autona lastutettu Opel Vectra C 2.2 Dti, niin aattelin ottaa katalysaattorin kokonaan pois, taikka laittaa katalysaattorin sisään suoran putken.. eli kaikki katalysaattorin sisällä olevat roippeet hajottaa ns. paskaks...
No nyt kysyn viisaimmilta, että onko tästä mitään hyötyä.. ???
Joku sanoi et sen jälkeen rupee pukkaamaan enemmän lisää mustaa usvaa putken päästä jne... Onko tuo totta??? :roll:

Kertokaa viisaimmat, et kannattaako ruveta hommiin vai ei ??

Kiitos vastauksista etukäteen :P

Ps. Yritin selata aiheeseen liittyvää juttua, mut en löytänyt :no:
Teuwo
OCF Member
OCF Member

Re: Katalysaattori pois.. onko hyötyä ???

Viesti Kirjoittaja Teuwo »

Jos virität autoa operaatiosta on hyötyä.

Katalysaattorin sisusten eliminoiminen ei vaikuta näkyvään savutukseen tai leimakonttorilla mitattavaan savutusarvoon mitään.

(Tai jälkimmäinen saattaa jopa tippua kun kattiin jemmaantuneet noet ei lähde leimarin polkiessa liikkeelle.)

Typen oksideihin yms. saastukkeisiin, joita leimalla ei mitata, se vaikuttaa kylläkin.

Pöntön kuoret pitää jättää paikkalleen koska vähäpässissä katti pitää olla paikallaan vaikka sen toimivuutta ei millään mittauksella todennetakkaan.

Pelkkä tyhjennys voi johtaa ärsyttävään kuminaan joten putki, tai reikäputki, läpi ja villat ympärille on varmin ratkaisu.
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

On tuosta hyötyä.Savuarvot todennäköisimmin paranee ja leima tulee helpommin.Lisäksi kovaa ajoa niin putki pysyy puhtaana.
Vain laiskuus estänyt vielä tyhjentämästä omaa kattia.

Otsikko on kuitenkin väärä,kattia ei voi poistaa,mutta tyhjentää voi.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
mehtis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mehtis »

itelläki ollu mielessä tyhjentää katti. ja laitetaan nyt lisä kysymystä koskien ensimmäistä äänenvaimenninta. saako sitä poistaa vai suuttuuko katsastus inssi? tuo viimenen vaimennin ruostu käsiin ja ostin sitten tollasen pirun sportti vaimentimen. äänet ei muuttunu millään tapaa, ja mietinki että vaikuttaako jos ottas sen ensimmäisen pöntön pois. ja 98 vuosimallin pirssi kyseessä
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
-Antsa
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja -Antsa »

mehtis kirjoitti:itelläki ollu mielessä tyhjentää katti. ja laitetaan nyt lisä kysymystä koskien ensimmäistä äänenvaimenninta. saako sitä poistaa vai suuttuuko katsastus inssi? tuo viimenen vaimennin ruostu käsiin ja ostin sitten tollasen pirun sportti vaimentimen. äänet ei muuttunu millään tapaa, ja mietinki että vaikuttaako jos ottas sen ensimmäisen pöntön pois. ja 98 vuosimallin pirssi kyseessä
ei ne ainakaan mulla ole suuttunut :D

mulla ei ole mitään muuta ku katti alkupäässä ja ihan takana viimesenä pörinäpönttö, ja ainaki ite tykkään näistä dieselin saundeista pörinäpöntön läpi, ja turbon vihellyksen kuulee just sopivasti ku on auton takana ku on auto käynnissä :thumbsup:

ainut mikä pitäs vaan munki tehä niin tyhjentää katti, tai sitä en tiedä että joko on tyhjä ku ei oo tukkosen olonen ja mustaa ja pakokaasut tulee komiasti ulos :D

niin ja kaverilla ei ollu änkkää yhessä 2-kopan golffisa niin sillo katastusmies sano että vähintään yks pitäs olla?
- Opel Vectra C2 STW OPC-line 150hp 1.9CDTI -08
mehtis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mehtis »

joo sellanen mutu tuntuma mullaki oli. itehän tuohon ei saa tehä edes äänenvaimenninta ku pitää olla ce merkitty. eipä siinä sitte ku viikonloppuna eka pönttö pois ja katti kaluta tyhjäksi
Vectra c 2.2 -06
Fontera 2.2 dti -00

http://www.wolfoil.com/en/productaanbeveling.html
-Antsa
'Senator'
'Senator'

ja noin, tuli suolistettua katalysaattori :thumbsup: ei voi sanoa muutaku että on makian kuulonen :D

ei ole mitään muuta kuin takapönttönä pörinäpönttö, muuten suora putki..

turbo ujeltaaa... :thumbsup:

E: ja ehkä minun mielestä on herkempi nyt kaasuun kun kiihdyttelee...
ramo79
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja ramo79 »

Minun mielestä alavääntö parani ja on siitä ollut aikaisemminkin täällä puhetta että vääntö paranee...
Opel kadett C useita eri tekniikoilla 1,2-1,9 turbo
Lentsu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Lentsu »

Oliko paha homma tyhjätä katti? pitääkö avata rälläkällä ja hitsata takas vai lähteekö hilut rautakanki jumpalla?
Mulla astra-g ja muistaakseni pakoputken joutuis irrottamaan turbolta ja sitten katin ja keskipönden välistä, vai riittääkö vähempi?
-Antsa
'Senator'
'Senator'

Lentsu kirjoitti:Oliko paha homma tyhjätä katti? pitääkö avata rälläkällä ja hitsata takas vai lähteekö hilut rautakanki jumpalla?
Mulla astra-g ja muistaakseni pakoputken joutuis irrottamaan turbolta ja sitten katin ja keskipönden välistä, vai riittääkö vähempi?
no vectrassa oli ainaki sillain että ku turbolta tulee downpipe ja sitte on se joustokohta, sitte katti. katin jälkeen on liitos.

ite aukaisin katin jälkeisen liitoksen, ja katti sitte pääsi tulemaan alaspäin just sen joustokohdan takia.

mulla oli sorkkarauta-vasara, kulmarauta jonka pää oli tehty nuoleksi ja lattarauta työkaluina :D

loppuissaan nätti homma jos pystyy 2-pilarinosturilla olemaan ja on hyvät käsilihakset kun hakkaa niitä sisuskaluja pois :wink:
Lentsu
'Kapitän'
'Kapitän'

mulla oli sorkkarauta-vasara, kulmarauta jonka pää oli tehty nuoleksi ja lattarauta työkaluina
Jäikö katti kolisemaan vai saitko kokonaan tyhjäksi,vaiko reikä keskelle?
-Antsa
'Senator'
'Senator'

Lentsu kirjoitti:
mulla oli sorkkarauta-vasara, kulmarauta jonka pää oli tehty nuoleksi ja lattarauta työkaluina
sain kokonaan tyhjäksi, eikä kolise tai mittää. työkaluilla vaan katin päästä tyhjensin. isot palaset "liiskasin" katin seinää vasten tuolla kulmaraudalla. :thumbsup:
Lentsu
'Kapitän'
'Kapitän'

sain kokonaan tyhjäksi, eikä kolise tai mittää. työkaluilla vaan katin päästä tyhjensin. isot palaset "liiskasin" katin seinää vasten tuolla kulmaraudalla.
Kiitti vastauksesta, pitänee varmaan tyhjätä katti kun seuraavan kerran saa auton nosturille.
-Antsa
'Senator'
'Senator'

kerrohan toki sit miten onnistu :thumbsup:
-Antsa
'Senator'
'Senator'

tänään tuli mitattua pakokaasut amiksessa..

k-arvo oli 1.02 eli ei paha yhtään :thumbsup:

muistikuvaa on viimevuodelta että ois ollu 1.15 eli vähemmän savvuuttas :bonk:
Vastaa Viestiin