Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Re: Keskustelua OCF:stä ja sen toiminnasta
Yleisellä tasolla kommentoituna tuo edellinen, jotta ei tulisi jälkipuheita.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Lurttinen kirjoitti:Nää, noihin kiihdyttelyihin pitää vaan tulostaa muutamia kymmeniä kappaleita "sääntöjä" joista käy ilmi kuinka "voittaja" valitaan tai palkitaan.
Jokaiselle kiihdyttäjälle paperi käteen ennen ajoa.
Tai olisi vain aikatauluttanut päivälle sen eliminaattorin ja sillä siisti...
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Mää voisin ajaa eliminaattoria, mutta en tiedä sääntöjä.harza kirjoitti:Lurttinen kirjoitti:Nää, noihin kiihdyttelyihin pitää vaan tulostaa muutamia kymmeniä kappaleita "sääntöjä" joista käy ilmi kuinka "voittaja" valitaan tai palkitaan.
Kerrotaanko ne mulle vai oletanko kalleimman auton voittavan automaattisesti? Miten määritellään kallein auto?
Voitinks mä?
Lurttinen kirjoitti:Mää voisin ajaa eliminaattoria, mutta en tiedä sääntöjä.harza kirjoitti:Lurttinen kirjoitti:Nää, noihin kiihdyttelyihin pitää vaan tulostaa muutamia kymmeniä kappaleita "sääntöjä" joista käy ilmi kuinka "voittaja" valitaan tai palkitaan.
Kerrotaanko ne mulle vai oletanko kalleimman auton voittavan automaattisesti? Miten määritellään kallein auto?
Voitinks mä?
- Juutas
- OCF Member

- Jäsennumero: 2221
- Viesti:
Kannattaa kuunnella Lurttista. Te kaikki muut ootte väärässä. Luti hallitukseen! (Lurttinen Presidentiksi 2012!)
Oon tosissani.
Oon tosissani.
Opel Astra J OPC-line Sports Tourer -15
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
mun täytyy sanoa että meno on muuttunu tämän vuoden puolella, olen itse melko tyytyväinen moniin asioihin mitkä ei ennen tuntunu oikein toimivan. Ja täytyy kyllä nostaa Jartsa63 nimimerkille hattua, siinä on mies joka jaksaa järjestää pieniä tapahtumia, tai tällaisen kuvan olen saanut 
Nykyinen käyttis: Insignia Sports Tourer 2.0cdti AT6 -11
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
Ex käyttis Vectra C 1.9cdti autom 2006
Ex Käyttis Opel Astra Caravan 2+3 paku X20DTL -98
Harraste Vectra 2.0i GLS 4D (20ne) -89 Irmscher
http://s567.photobucket.com/albums/ss114/makemu/
edit. siis tuolle juutaksen kommentille repesin, näköjää tuli makemun kommentti väliin
Kävin kysyyn silloin klo 14.00 järjestäjiltä että voitaisiin ajaa eliminaattori opeleiden kesken mutta käski tulla myöhemmin takaisin kun piti ajeluttaa näitä muitakin autoja 
Sitten tuli kysyyn myöhemmin kun oli jo kaikki autot rikki
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
- Juutas
- OCF Member

- Viesti:
Legendaarista!madi kirjoitti:Kävin kysyyn silloin klo 14.00 järjestäjiltä että voitaisiin ajaa eliminaattori opeleiden kesken mutta käski tulla myöhemmin takaisin kun piti ajeluttaa näitä muitakin autoja
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Eiköhän syyllsten etsintä jo riitä?
Nyt ainakin tiedämme mitä parannetaan seuraavaan tapahtumaan ja sen suunnittelu on jo hyvällä mallilla.
Tätä touhuahan pyöritetään ihan talkoovoimin ja ajan käyttö on rajallista.
Kaikki apu tapahtumien järjestämiseen otetaan vastaan.
Tämän vuoden alustahan käytäntö on se, että paikalliset aktiivijäsenet yhdessä OCF:n hallituksen kanssa toteuttavat tapahtumat.
Tämän vuoden tapahtumapaikat on jo lähes valmiina, mutta jos haluatte järjestää sen täydellisen tapahtuman ensi vuonna, niin olkaa minuun yhteydessä ja keskustellaan asiasta.
Nyt ainakin tiedämme mitä parannetaan seuraavaan tapahtumaan ja sen suunnittelu on jo hyvällä mallilla.
Tätä touhuahan pyöritetään ihan talkoovoimin ja ajan käyttö on rajallista.
Kaikki apu tapahtumien järjestämiseen otetaan vastaan.
Tämän vuoden alustahan käytäntö on se, että paikalliset aktiivijäsenet yhdessä OCF:n hallituksen kanssa toteuttavat tapahtumat.
Tämän vuoden tapahtumapaikat on jo lähes valmiina, mutta jos haluatte järjestää sen täydellisen tapahtuman ensi vuonna, niin olkaa minuun yhteydessä ja keskustellaan asiasta.
Kyllä se saa nytten riittää
Tapahtumia jo kierretty joskus 2003 lähtien ja vielä olen mukana puuhastelemassa näitä ja aina on hauskaa ollut
Tapahtumia jo kierretty joskus 2003 lähtien ja vielä olen mukana puuhastelemassa näitä ja aina on hauskaa ollut
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
- Juutas
- OCF Member

- Viesti:
Ja hienosti hoidit tonttisi jälleen vaikka ekaa kertaa jaloissa pyörin.madi kirjoitti:Kyllä se saa nytten riittää
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Opel Corsa E -16
"Acta Non Verba"
Re: Keskusteua OCF:stä ja sen toiminnasta3
Olihan sieltä osa käyny muokkaamassa/poistamassakin omia kommenttejaan kun näyttäis joitakin viestejä muokatun just ennen ku mulle on myönnetty jäsenoikeudet. Mut oli oikeesti älyttömän hyvä juttu että niitä ei ollu poistettu kokonaan koska sain huomata miten paskan jätkän maineen olin saanu monien sellaisten silmissä jotka ei ollu koskaan tavannu minua livenä.Lurttinen kirjoitti:Niin, millainen yhteishenki jäsenpuolella on?omega16T kirjoitti: Kun ei tuolla osa porukasta saa edes kysytyksi foorumin nimimerkkiä muilta niin tuskimpa sen enempää kyselis jäsenyyttäkään jos vaan Opelilla tulee paikalle. Silloin tuskin pystyy kenestäkään sanomaan käytöksen perusteella onko jäsen vai ei. Jos vastaat kyllä, niin sulle olis hyvä testi ollut silloin kun Mikkelissä oli isompi tapahtuma ja itte olin paikalla ilman jäsenyyttä. Ihan yhtälailla heiluttiin kännissä munasillaan pitkin illanviettoaluetta erään nimeltä mainitsemattoman jäsenen kanssa. Yllättävää kyllä, niin vain minusta muistettiin jauhaa paskaa selän takana tuolla jäsenpuolella...tiedät kyllä varmasti missä topicissa![]()
![]()
Että sellainen yhteishenki siellä kyllä on.
Muistan tuon tapauksen ja siitä silloin mietittiin, että poistetaanko viestit ennenkuin saat jäsenoikeudet vai jätetäänkö myös sun nähtäväksi.
Viestit jätettiin, eikä niitä salattu poistamalla näkyvistä. Itsekin olit tyytyväinen, että jätettiin.
Oli niissä jutuissa totuuttakin mukana mut ei ihan sellaista kun oli sinne kirjoitettu. En jaksanu alkaa oikomaan kaikkia juttuja vaan lähinnä totesin että kenelle kaikille ei tarvi olla enää hyödyksi mitenkään.
Pari esimerkkiä mainitakseni vaikka se kun olin pyytänyt kirjoitusten mukaan rahaa(olisko ollu muistaakseni satanen) siitä että annan näille kirjoittelijoille puhelinnumeron jossa oli heidän tarvitsemia osia myynnissä. Myönnän kyllä sen sillä se on tosiaankin totta. Unohtivat vaan kertoa sen että he olivat olleet mulle jo varmaankin vuoden päivät velkaa sen summan siitä kun olin korjannut heidän autoansa. Siksi sanoin etten anna sitä numeroa ennen kuin saan sen velan pois. Eipä tullu rahaa sillä kertaa eikä ihan hetikään mutta sain ne kyllä myöhemmin ns. puoliväkisin kun heille ei jäänyt ns. vaihtoehtoja.
Toinen juttu oli se kun olin oikein hyökännyt sinne kantahuoltsikkamme korjaamohalliin arvostelemaan ja haukkumaan ihan paskaksi sen Omegan jota he olivat ostamassa. Tämäkin on totta mutta sillä erotuksella että kun tulin kyseiselle huoltsikalle kahville niin minut pyydettiin siitä pihalta kattomaan sitä Omegaa joka oli silloin nosturilla. Kattelin että lattia oli likimain kauttaaltaan ruskeena ja läpireikiäkin löytyi jonkun verran.
En kai sitten antanut heitä miellyttävää arvosanaa kyseisestä autosta kun sanoin rehellisen mielipiteeni ja haukuin sen lahoksi paskaksi. Sanoin myöss että teknisestikin siinä on vähän kaikennäköistä laittoa ja että itte en ainakaan sitä ostaisi tai en ainakaan maksaisi siitä juuri mitään enkä suositellut heidänkään sitä ostavan.
Olisin tuon saman kommentin voinut sanoa autoa siellä nosturilla näkemättäkin. Jaa...mistäkö tiesin tuon? No, se auto oli myynnissä entisellä tallikaverillani joten tiesin sen auton historian joiltakin vuosilta. Tää kaveri ei siitä juuri huolta pitänyt eikä korjaillut enää vikojakaan kun tiesi että ajaa vaan leiman loppuun tai niin kauan ku se auto likkuu. Se auto seisoi muistaakseni kuukausia tallin pihalla ja sen jälkeen ehkä jokusen vuoden nurmikolla. Yksi syy sen seisomaan jättämiseenkin oli juuri se kun lattia yms. Omegan peruspaikat eli mellkein kaikki hitsisaumojen kohdat ympäryksineen oli niin ruosteessa.
No, ostivat sen silti ja hitsasivat jonkunlaisilla räkäpaikoilla leimakuntoon ja korjasivat muut puutteet kuntoon. Tulihan siitä sitten myöhemmin ihan siistikin kun taisivat vaihtaa taakse pyöreet kaaret ja maalata sen ainakin osittain samalla kertaa kun vaihtoivat 2,6 12v koneen tilalle c30se:n.
Asumisolosuhteista sen verran että osapuilleen asuttiin sen aikaisen muijan kanssa yhdessä mutta minä en ollut kirjoilla siinä koskaan. Ensimmäinen 1,5 vuotta vastaavasti oltiinkin asuttu tässä minun vuokra yksiössä. Tässä yksiössä kun oli niin hiton halpa vuokra(asun täällä siis edelleen, muutin tähän jo vuonna -94) ja koska olin jo tuohon aikaan oppinut olemaan luottamatta ikuisesti kestäviin suhteisiin niin en antanut tätä pois vaan maksoin tästä vuokran vaikka ei täällä oltu juuri muuta kuin että kävin kattoo postit ja välillä vähän siivoilemassa. Olin tässä koko ajan kirjoilla oikeastaan vain siksi että jos ero tulee niin mulla on edelleenkin koti mihn mennä takaisin. Moni varmaan tietää miten vaikea on löytää yksiöitä, varsinkaan pienellä vuokralla olevia. Yhtään ei olis auttanut sekään uutta asuntoa itelleen ettiessä nuo luottotiedot jotka olivat menneet jo vuosia sitten.
Siinä siis se siitä syytöksestä että asuttiin erillään sen takia että siitä olis tienannu tjms.
Väitöksistä huolimatta en myöskään elänyt naiseni siivellä vaan ruuat, laskut ja muut hankinnat maksoi se kummalla sattui olemaan rahaa. Itse olin aika ajoin työttömänä ja sain silloin myös soskusta toimeentulotukea mutta vastaavasti muija oli opiskelija alkuvaiheessa.
Tuo missä syytettiin että olisin rakennellut autoani muijan rahoilla sai ilmeisesti alkunsa siitä kun sanoin kerran että on mulla hyvä nainen ku Helsingissä shoppailureissulla muija antoi mulle rahaa ja käski mennä vauhtiputkaan ostamaan jotain mieleisiä osia. Näin todellakin tapahtui mutta syy oli se että jätin muijan ja muksun Ikeaan ja läksin itte käymään sillä aikaa Us Partsilla yms. liikkeissä kun ne kiinnosti aika paljon enemmän kuin Ikea. Meillä kun oli yhteiset rahat siis käytössä niin ihan yhtä hyvin ne oli myös minunkin rahojani ja tarkoitukseni oli vain tuoda esiin se että meillä ei nainen nalkuta rahojen tuhlaamisesta autoharrastamiseen kun en minäkään mussuta siitä mitä hän haluaa ostella.
Silloin kun mulla ei ollut rahaa johonkin niin muija antoi silloin rahaa mulle ja sitten kun hänellä ei ollut, niin itte annoin hänelle rahaa käyttöön. Jossain vaiheessa olis periaatteessa voinut yhtä hyvin sanoa että muija eli minun siivellä kun osa-aikaisena siivoojana muutaman tunnin päivässä tehden ei palkka ollut ajoittain juurikaan työttömyyskorvausta suurempi. Vastaavasti mulle jäi samoihin aikoihin parhaimpina kuukausina 15 000 - 20 000 markkaa käteen joka oli tuohon aikaan oikeasti ihan hyvä palkka.
Että semmoinen sossutuning olin tai mikä se nyt olikaan. Noista kirjoituksieni perusteella voi sitten vapaasti arvella miten ne kannattaa suhtautua niihin muihin juttuinkin samassa topicissa.
Täytyispä lukeekin joku kerta uusiks se viestiketju niin pääsis naureskelemaan niille jutuille. Ollaan kyl taas oltu jo joitakin vuosia ihan hyviä kavereita kaikkien noiden kirjoittelijoiden kanssa.
Olis kyllä hauska tietää mitä kaikkee siellä on ollut ennen niitä muokkauksia ja poistoja mutta vielä tuotakin mielenkiintoisempaa olis jos sattuis vahingossa saamaan hetkeks aikaa oikeudet sinne kaikkein pyhimpiin arkistoihin mitä kaikkee siellä on jauhettu "selän takana"...jotenkaan en usko ettei siellä olis kirjoiteltu mitään kun jaksan valittaa milloin mistäkin.
Silloin muuten kun aloin käymään jäsenenä kerhon tapahtumissa niin jotkut saattavat vielä muistaa kun esittelin itseni aina että "terve, olen se foorumin mulkku eli omega16T"...näin ajoittain aika hauskoja ilmeitä kun moni ei oikein tiennyt miten päin olisi ollut
Todennäköisesti väärässä.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

Ok, mää olen vaan mulkku.
Silloin kun olin itse mukanani vedin tietoisesti tiukkaa linjaa foorumilla. En ala puolustelemaan sitä nyt.
Asiat olkoon miten ne on ja kerholla on uusi hallitus, joka hoitaa hommat.
Viimeksi kaverin häissä, joka ei edes harrasta autoja!
Toinen oli urjalassa, jossa toinen tuntematon tulee baarissa selittämään.
Että älä viitti selittää hauskoista ilmeistä, kun mut tunnistetaan edelleen parin vuoden jälkeen merkkiharrastajana, vaikka en edes ole mukana hallituksessa tai missään tärkeässä tässä yhdistyksessä.
EDIT: ja tätä samaa muuten pukkaa palttiarallaa ainakin kerran kuukauteen tuntemattomien taholta.
Joku tuntee mut, muttä minä en häntä, mutta paremmin mun auto tunnetaan mitä mua...
Silloin kun olin itse mukanani vedin tietoisesti tiukkaa linjaa foorumilla. En ala puolustelemaan sitä nyt.
Asiat olkoon miten ne on ja kerholla on uusi hallitus, joka hoitaa hommat.
Mua vaivaa nyt parin vuoden jälkeen edelleen se, että joku mulle tuntematon tulee koputtamaan olkapäätä, että Lurttinen terve! Miten Opel toimii?omega16T kirjoitti: Silloin muuten kun aloin käymään jäsenenä kerhon tapahtumissa niin jotkut saattavat vielä muistaa kun esittelin itseni aina että "terve, olen se foorumin mulkku eli omega16T"...näin ajoittain aika hauskoja ilmeitä kun moni ei oikein tiennyt miten päin olisi ollut
Viimeksi kaverin häissä, joka ei edes harrasta autoja!
Toinen oli urjalassa, jossa toinen tuntematon tulee baarissa selittämään.
Että älä viitti selittää hauskoista ilmeistä, kun mut tunnistetaan edelleen parin vuoden jälkeen merkkiharrastajana, vaikka en edes ole mukana hallituksessa tai missään tärkeässä tässä yhdistyksessä.
EDIT: ja tätä samaa muuten pukkaa palttiarallaa ainakin kerran kuukauteen tuntemattomien taholta.
Joku tuntee mut, muttä minä en häntä, mutta paremmin mun auto tunnetaan mitä mua...
Kaikki tuntee apinan, mut apina ei tunne ketään.Lurttinen kirjoitti: Joku tuntee mut, muttä minä en häntä.
OCFormulatietäjä 2011
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07
Audi A4 2.0TDi Quattro ´07